Chidaneh.com placeholder image

7 اتاق خواب دیدنی از دل برجسته ترین ساختمان های ایران!

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق خواب: پروژه های برجسته ایرانی همیشه منبع الهام خوبی برای معماران و طراحان جوان و حتی خانم های خانه داری که قصد دارند خودشان طراحی دکوراسیون داخلی خانه شان را انجام دهند بوده است. به همین دلیل ما هم سعی می کنیم هر چند وقت یکبار فضایی را از دل این پروژه های برجسته ایرانی بیرون بکشیم و آن ها را به شما نشان دهیم. این بار به سراغ فضای دوست داشتنی اتاق خواب رفته ایم و می خواهیم ببینیم که معماران برجسته ایرانی چگونه اتاق خواب های پروژه های شان را طراحی کرده اند. این مطلب جذاب از چیدانه را از دست ندهید. 

گروه طراحی شیفت
دکوراسیون داخلی اتاق خواب مدرن ایل خانه
گروه طراحی شیفت

سرویس خواب بالسا

1. دکوراسیون داخلی اتاق خواب در پروژه ایل خانه

بی شک ایل خانه یکی از آن پروژه هایی است که همه چیز در آن به ساده ترین اما زیباترین جلوه خود حضور دارد. فضای اتاق خواب این خانه نیز مستثنی از این قضیه نیست اگر به عکس بالا که دکوراسیون داخلی اتاق خواب پروژه ایل خانه که توسط گروه شیفت طراحی و اجرا شده است را خوب نگاه کنید؛ متوجه می شوید که پیچیدگی خاصی در این اتاق خواب به چشم نمی خورد؛ و فقط حضور پنجره های زیبا و بازشو های خلاقانه آن است که فضا را خاص و منحصر به فرد کرده است. رنگ غالب این فضا سفید است که این اجازه را به شما می دهد تا بتوانید عناصر رنگی را مطابق سلیقه خودتان به فضا اضافه کنید. طراحی کمد ها نیز قابل توجه است چرا که با ایجاد فرورفتگی و برجستگی در آن ظاهر یکنواخت و معمولی شان از بین رفته و ظاهری نو به آن ها بخشیده است. با پروژه ایل خانه در مطلب ایل خانه همنشینی مدرن خانواده ایرانی می توانید بیشتر آشنا شوید. 

رضا نجفیان / رنا دیزاین
دکوراسیون اتاق خواب آپارتمان بلو میلد
رضا نجفیان / رنا دیزاین

2. دکوراسیون داخلی اتاق خواب در پروژه خانه آبی 

پروژه خانه آبی یکی از آن پروژه های دوست داشتنی ای است که توسط یکی از قوی ترین طراحان داخلی ایران یعنی رضا نجفیان طراحی و اجرا شده است. در دکوراسیون داخلی اتاق خواب این پروژه برجسته ایرانی می توانید شاهد تفکیک ذون های کاملا هوشمندانه آن هم توسط متریال ها باشید. البته نکته جالب توجه دیگر این است که دکوراسیون داخلی این اتاق خواب به نحوی صورت پذیرفته است که شما حس می کنید سرویس خواب دقیقا از دل متریال و مواد و مصالحی که برای دیوار استفاده شده است بیرون آمده؛ شاید واقعا هم به همین شکل باشد؛ اما این نکته سنجی طراح را نشان می دهد که توانسته به این وسیله ذون استراحت را از ذون کاری اتاق خواب جدا کند، اگر دقت کنید می بینید که ذون کاری که معمولا میز لوازم آرایش و کمد ها در آن قرار می گیرد، به وسیله فرشی با رنگ کرم که رنگی متضاد رنگ غالب دکوراسیون است جدا و تفکیک شده است. مطلب خانه آبی ملایم، آپارتمان مدرن برای خانواده خاص را بخوانید تا بیشتر با نقطه نظرات این طراح زبر دست آشنا شوید. 

فیروز فیروز
طراحی اتاق خواب مدرن در خانه ای قدیمی
فیروز فیروز

3. دکوراسیون داخلی اتاق خواب در پروژه باغ دماوند 

بی شک اتاق خواب پروژه باغ دماوند یکی از صمیمی ترین اتاق خواب هایی است که به چشم دیده اید؛ ساده، بی آلایش اما در عین حال جذاب. بعضی وقت ها نباید سعی کنید تا به کمک طراحی دکوراسیون داخلی به فضا شخصیتی مغایر با آن چه که هست بدهید؛ باید بگذارید که فضا خودش باشد؛ خود خودش. تزئینات این اتاق خواب محدود می شود به درب های ارسی شکل و شیشه های رنگ آن، دیوارها رنگ سفید و ساده ای دارند و به نوعی یک اتاق خواب سنتی را برای ما یادآور می شود. چیزی که در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب پروژه باغ دماوند؛ که توسط گروه معماری فیروز فیروز طراحی و اجرا شده است، به چشم می خورد اصالت است. حتی طراحی سقف این اتاق خواب هم ما را به یاد خانه های قدیمی می اندازد. اگر دوست دارید با این پروژه جذاب بیشتر آشنا شوید، مطلب باغ دماوند، جلوه ای بی نظیر از باغ ایرانی در تهران را حتما بخوانید.

[[nid:58803]]

4. دکوراسیون داخلی اتاق خواب در ویلا مسکونی لواسان 

اتاق خواب ویلا لواسان یکی از جذاب ترین اتاق خواب هایی است که می توانید ببینید. این پروژه برجسته توسط گروه طراحی مهران عباسی و همکاران طراحی و اجرا شده است. استفاده جسورانه از رنگ ها و نقش های مختلف اولین و بارزترین نکته ای است که در طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق خواب به چشم می خورد. اگر شما علاقه مند به این نوع دکوراسیون ها هستید این اتاق خواب می تواند نمونه خوبی برای شما باشد. نکته دیگری که در طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق خواب به چشم می خورد خطای دید جالبی است که در آن ایجاد شده است. در نگاه اول دکوراسیون داخلی این اتاق خواب قرینه به نظر می آید، اما اگر کمی در جزئیات دقیق شوید، متوجه می شوید که این قرینگی به وسیله خیلی از اجزا نقض شده است و این نشان از دقت و وسواس طراح این پروژه دارد. مطلب شاهکار طراحی داخلی در ویلای لوکس لواسان شما را بیشتر با این ویلا اشنا می کند. 

گروه معماران مدام
دکوراسیون اتاق خواب اقامت گاه دوغوز
گروه معماران مدام

5. دکوراسیون داخلی اتاق خواب در خانه دکتر در بهشتی 

این اتاق خواب ملموس ترین دکوراسیون اتاق خواب است که می توانید ببینید. اما اگر دقت کنید می بینید که همانند خانه آبی که بالاتر راجع به آن صحبت کردیم؛ این اتاق خواب هم به وسیله لوور هایی ذون بندی شده است. در طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق خواب نورپردازی ها حرف اول را می زنند. اگر دقت کنید می بینید که از منبع های نوری با نوع انتشار نور متفاوت استفاده شده است که باعث می شود همه ی زوایای اتاق خواب روشن شود. این پروژه توسط گروه معماران مدام طراحی و اجرا شده است و شما می توانید با خواندن مطلب بازسازی خانه دکتر دربهشتی با معماری اصیل ایرانی بیشتر با آن آشنا شوید. 

روند سیال طرح
پروژه ی خانه 45 متری
روند سیال طرح

6. دکوراسیون داخلی اتاق خواب در خانه 45 متری 

مینیمال ترین دکوراسیون داخلی اتاق خواب در این لیست مربوط به این پروژه یعنی پروژه خانه 45 متری است که توسط روند سیال طرح طراحی و اجرا شده است. کل دکوراسیون داخلی این اتاق خواب به وسیله مبلمان های فضا یعنی همان سرویس های خواب صورت گرفته است. یعنی در واقع تعیین کننده ترین عنصر در طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق خواب همان تخت خواب است، پس باید به نوع آن توجه خاصی داشت و رو تختی ها و وسیله های جانبی را هم با دقت و وسواس انتخاب کرد. مطلب خانه ۴۵ در تهران، طراحی داخلی بی نظیر در آپارتمان ۴۵ متری شما را بیشتر با این خانه جذاب آشنا می کند. 

7. دکوراسیون داخلی اتاق خواب در پروژه لوکس بام البرز 

اگر به دکوراسیون های لوکس و مجلل علاقه دارید این دقیقا همان اتاق خوابی است که باید آن را ببینید، این اتاق خواب در دل یکی از واحد های لوکس آپارتمان بام البرز قرار دارد. این آپارتمان را قبلا در مطلب بام البرز، ساختمانی لوکس در خیابان نیاوران تهران به شما معرفی کرده ایم. این اتاق خواب هر آن چه را که از لوکس بودن نیاز است در دل خود جای داده است. فضای بزرگ، ترکیب رنگ طلایی و مشکی، فرش های نفیس و خلاصه هر چیزی که نیاز است تا این اتاق به یک اتاق لوکس تبدیل شود. بیشتر مبلمان های این اتاق چوبی هستند و رنگ تیره چوب ها در کنار رنگ های طلایی ترکیبی چشم نواز را پدید آورده است. نکته قابل توجه در این اتاق خواب مربوط به سقف آن می شود. سقف این اتاق خواب قابی تعریف شده دارد و لوستری لوکس و پر زرق و برق از آن آویزان است. رنگ مشکی که برای دور قاب سقف در نظر گرفته شده است، باعث شده تا این سقف در میان جزئیات بنا باز هم به چشم بیاید و گم نشود. 

اگر در فضایی با دکوراسیون خلاقانه کار و زندگی می کنید و یا فضایی این چنینی را می شناسید،که پر از نشانه های شخصی شماست، تورهای چیدانه مشتاق است از شما و محل کار و زندگی تان عکاسی کند و آن را به مخاطبان چیدانه نشان دهد. اگر علاقه دارید که عکس های خلاقانه بیشتری از خانه های ایرانی برای ایده گرفتن ببینید خانه یا محل کار خود را با ما به اشتراک بگذارید!

نویسنده: شمیم آقازاده| تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه