Chidaneh.com placeholder image

تغییر قیافه اساسی خانه با بازسازی

به قلم: تحریریه چیدانه

بازسازی:کیم هاگستت (Kim Hagstette) از شرکت Maven Interiors در پورتلند در ایالت اُرگان 3 خانه برای یک زوج که زمانی خارج از شهر زندگی می‌کردند طراحی کرده است. از این رو وقتی نوبت به طراحی یک پنت هاوس شهری برای این زوج رسید، به دلیل اعتمادی که از پروژه پیش حاصل شده بود تصمیم به طراحی خانه‌ای مدرن‌تر گرفته شد. هاگستت با استفاده از هنرمندان محلی به این پنت هاوس حال و هوایی پورتلندی داد.  

در یک نگاه

اسکای اسکرپر

مکان: پورتلند، اُرگان

اندازه: 1280 متر مربع

وقتی واژه «پنت هاوس» را می‌شنوید احتمالا خانه‌ای در بالاترین نقطه یک ساختمان که از بهترین مواد و مصالح ساخته شده است را تصور می‌کنید. خانه اصلی در این پروژه این‌گونه نبود. هاگستت می‌گوید: «این‌جا واحد نمونه بود و از مواد و مصالح بسیار ساده‌ای ساخته شده بود. این خانه دارای یک نقشه کف خوب و منظره عالی اما به شدت کسل‌کننده بود.»

 

پس از بازسازی: این خانه پس از بازسازی تبدیل به فضایی دیدنی و چشمگیر شد. شومینه جدید افقی آن دارای یک تخته سنگ سیاه در پیرامون خود است و در کنار آن یک نشمین‌گاه از پیش ساخته شده با سه پنل سفید رنگ در پشت آن طراحی شده است.

 

یک اثر هنری که توسط کیتی استون خلق شده است در بالای شومینه نصب شده و تا راهروی کناری امتداد یافته است. اکثر آثار هنری این خانه توسط هنرمندان محلی خلق شده‌اند و از گالری Heidi McBride خریداری شده‌اند.

 

در آشپزخانه قدیمی کنتراستی وجود نداشت و فضای آن کاملا تک‌رنگ بود. چوب‌ها به دلیل اشعه ماورای بنفشی که از طریق نور خورشید و از راه پنجره‌ها وارد این فضا شده بودند آسیب دیده بود و رنگ کابینت‌ها به شکلی نامنظم تغییر کرده بود.

 

پس از بازسازی: کابینت‌های جدید از جنس چوب درخت ماهون هستند و دارای رنگی غنی و روکشی ضد اشعه ماورای بنفش هستند (البته سایه‌بان‌ها هم از ورود مستقیم آفتاب جلوگیری می‌کنند). پیش‌خان متالیک و زیبای این آشپزخانه در کنار آویزهای نصب شده در فضای غذاخوری جلوه فوق‌العاده مدرنی به این آشپزخانه داده است.

 

طراح این خانه می‌گوید که این فضای باریک، که در یک ترکیب‌بندی L مانند به آشپزخانه وصل می‌شود، در ابتدا فضای بی‌استفاده و ناراحت‌کننده‌ای بود. او می‌گوید: «این فضا کمی نامتعارف بود. عرض آن 2.5 متر بود و نزدیک به 7 متر عمق داشت، و دارای منظره فوق‌العاده‌ای بود.»

 

پس از بازسازی: راه‌حل او: او این فضا را تبدیل به فضایی کاربردی کرد و در آن کاناپه‌های چرمی برای استراحت قرار داد و هم‌چنین یک پنجره به این فضا اضافه کرد. پنل‌های پشتی از جنس درخت ماهون (مانند کابینت‌ها) هستند و یکی از پنل‌ها در موجود در این فضا را پنهان کرده است (صندلی عثمانی که در مقابل این در قرار گفته به راحتی قابل جابه‌جایی است). یک بازوی حرکتی این امکان را به وجود می‌آورد تا بتوان تلویزیون را به سمت این فضا چرخاند.

 

جذاب‌ترین قسمت این فضا دیوار انتهایی است: یک پارچه مصنوعی خزدار 18 متری، به گفته طراح از آن دسته پارچه‌های خزداری که معمولا در عروسک‌ teddy bear استفاده می‌شود. او می‌گوید: «برای تلطیف فضا کمی سقف را قو‌س‌دار کرده بودم. از خیاط خواستم تا شبکه‌هایی را به این پارچه بدوزد و بعد آن را روی دیوار نصب کردم و تا قسمت قوسی شکل سقف امتداد دادم.»
هاگستت ادوات نوری این فضا را از شرکت Made and Esque Studio خریداری کرد. 

 

اتاق تلویزیون زمانی خالی و بی‌استفاده بود.

 

پس از بازسازی: اتاق تلویزیون جدید دارای لایه‌هایی جدید از رنگ و بافت است. دیواری که تلویزیون بر روی آن نصب شده است با یک پارچه مشکی پوشیده شده است.

 

اتاق خواب زمانی فاقد شخصیت بود.

 

پس از بازسازی: اکنون اتاق خواب جدید دارای شخصیت کاملا تازه‌ای است. یک شومینه جدید از جنس استیل در مرکز اتاق نصب شده و در کنار آن دو کمد و یک تابلوی زیبای نقاشی قرار گرفته است. 

 

هاگستت می‌گوید: «ما با استفاده از ورقه‌های فلزی به این فضا جلوه‌ای مدرن دادیم.» و شاید به همین دلیل است که این فضا بسیار شیرین و خوشایند شده است.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
آرزو در تاریخ 31 تیر 1393
کلا یه خونه دیکه ساخته. خیلی خوب شده
sima در تاریخ 01 مرداد 1393
vaghean taghir kardan.mamnoon

ثبت دیدگاه