Chidaneh.com placeholder image
Chidaneh.com placeholder image

دفتر معماری هرم / مرتضی علی نیا مقدم

مرتضی علی نیا مقدم معمار و مدرس دانشگاه ، متولد شهر قزوین در سال 1366 است . او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد معماری در سال 1393 از دانشگاه آزاد قزوین میباشد . وی در پایان نامه خود به تمرکز بر ارتباط و اشتراکات هنر مفهومی با رویکرد پدیدار شناسی در معماری پرداخت و همچنان در حال تحقیق میان رشته ای در این زمینه میباشد . حین تحصیل در دفاتر اساتید خود مشغول به کسب کار و تجربه در زمینه کارحرفه ای و اجرا شد و در سال 1392 به تدریس در دانشگاه های کشور دعوت و فعالیت خود را با رویکردی متفاوت به یافتن مساله در زمینه های اجتماعی ، فرهنگی و جغرافیایی آغاز کرد .
او پس از کسب تجربه به مدت 7 سال در دفاتر اساتید خود ، در سال 1395 به همراه دوست و همکار خود حمید بابایی دفتر معماری هرم را تاسیس نمود . حمید بابایی فارغ التحصیل کارشناسی عمران از دانشگاه آزاد تهران مرکز و دارای مدرک بین المللی طراحی داخلی میباشد و تجربه ای بالغ بر 15 سال در زمینه طراحی و اجرای پروژه های مختلف ساختمانی و همچنین طراحی داخلی و بازسازی را دارد .
دفتر معماری هرم در حوزه های تخصصی معماری ، معماری داخلی و طراحی شهری با هدف ایجاد فضاهایی با کیفیت و متناسب با مقیاس و روح انسانی به فعالیت مشغول میباشد .
رویکرد اصلی این دفتر تلاش برای طراحی و ایجاد فضاهایی نو و انسان محوربا تمرکز بر جزییات اجرایی و ساخت ، با توجه به بستر جغرافیایی و اجتماعی موجود میباشد .این دفتر با بکارگیری نیروی جوان و خلاق در راستای شکل گیری معماری پویا قدم بر میدارد و با توجه به همین دیدگاه موفق به کسب چندین جایزه معتبر داخلی و خارجی شده است .
این دفتر سعی میکند تا رابطه ای صحیح و تنگاتنگ میان معماری و اجتماع ایجاد کند و با ایجاد بستری مناسب ، کیفیت زیست مخاطب را بالا ببرد .

لیست برخی جوایز کسب شده :
- نیمه نهایی جایزه بزرگ معمار در بخش آپارتمان های مسکونی - " مجله معمار " 1395
- طرح منتخب در دومین دوسالانه ی معماری ، شهرسازی و طراحی داخلی ایران – 3 اثر- مجله " هنر و معماری " 1395
- طراحی ویلای خانه مکعب 1394- طرح منتخب در دومین دوسالانه ی معماری ، شهرسازی و طراحی داخلی ایران 1395 – مجله " هنر و معماری "
- اثر برگزیده مسابقه طراحی یادمان شهدای نیروی انتظامی 1394
- طرح پیشنهادی ساختمان سازمان نظام مهندسی استان لرستان 1394 - طرح منتخب در دومین دوسالانه ی معماری ، شهرسازی و طراحی داخلی ایران 1395 – مجله " هنر و معماری "
- اثر برگزیده نهمین دوره مسابقه جایزه معماری میرمیران "معماری بایونیک" 1394
- طرح پیشنهادی سردر اصلی پردیس بین المللی دانشگاه هنر کرج 1393 - طرح منتخب در دومین دوسالانه ی معماری ، شهرسازی و طراحی داخلی ایران 1395 – مجله " هنر و معماری "
- رتبه دوم جایزه معمار برتر استان قزوین 1393
- رتبه اول مسابقه محدود طراحی ورودی تالار وزارت کشور 1391 (همکارطراحی)
- رتبه اول مسابقه محدود ساختمان ( تجاری،اداری،اقامتی،تفریحیMIXED-USE ) پنبه ریسه قزوین 1391 (همکارطراحی)
- رتبه اول مسابقه محدود ساختمان ( تجاری،اداری،اقامتیMIXED-USE ) تعاونی نظام مهندسی استان قزوین 1390 (همکارطراحی)
- شرکت در نمایشگاه گروهی معماری(جادوی فضا و تکنیک)با مهندس پویا خزائلی پارسا ، نگارخانه کمال الدین بهزاد 1389






سعادت آباد ، خیابان علامه جنوبی ، کوچه چهل و دوم شرقی ، پلاک 3 ، واحد 4
راه‌های ارتباط مستقیم
سعادت آباد ، خیابان علامه جنوبی ، کوچه چهل و دوم شرقی ، پلاک 3 ، واحد 4