Chidaneh.com placeholder image

ایده های بی نظیر برای طراحی اتاق 14 متری

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای کوچک: اگر قرار باشد اتاقی 14 متری (واقع در مسکو، روسیه) را به‌گونه‌ای طراحی کنید که هم فضایی برای خوابیدن و هم مطالعه باشد و همین طور در آن فضاهای نگهدارنده خوب و وسایل سرگرم‌کننده وجود داشته باشد، چه می‌کنید؟

ایده ای خلاقانه برای طراحی اتاق 14 متری

سرویس خواب بالسا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در این اتاق یک باکس بزرگ ساخته شده است که نیمی از اتاق را اشغال کرده است. بله درست است، شرکت معماری INT2 این فضای کوچک را با قرار دادن یک باکس چوبی کوچک‌تر کرده است اما نتیجه نهایی فضایی شده است که بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و تمام نیازهای مالک آن برطرف می‌شود.  

 

برای انجام این پروژه، باید باکسی خلاقانه طراحی می‌شد که همه فضاهای نگهدارنده پیرامون یک فضای مرکزی که هم تخت‌خواب بود و هم محل استراحت روزانه قرار می‌گرفت. این فضاهای نگهدارنده پیرامون تخت‌خواب شامل یک قفسه، چند کمد، یک کتاب‌خانه، چند دراور، و یک قفسه مخصوص پروژکتور بود

در اصل این اتاق از هم گسیخته و مملو از اشیایی رها و مبلمانی شامل میز تحریر، کمد، و تخت‌خواب بود. این اتاق نامنظم، شلوغ، و درهم‌ریخته بود و به هیچ وجه دنج و راحت نبود. با ایجاد یک باکس چوبی در یک طرف اتاق که همه فضاهای نگهدارنده در آن قرار دارند، این فضا جلوه‌ای مینیمالیستی به خود گرفت. برای این‌که این فضا بزرگ‌تر به نظر برسد دیوارها به رنگ سفید درآمدند و طرح‌های گرافیکی مثلث‌شکل بر روی سطح زمین و دیوارها طراحی شدند.

واقعا ایجاد تعداد زیادی فضاهای نگهدارنده با کاربردهای مختلف در چنین فضای کوچکی شگفت‌انگیز است.

چقدر این کمد کشویی زیبا و جادار است. وقتی به داخل می‌رود انگار هیچ کمدی در آن قسمت قرار ندارد.

یک میز تحریر در طراحی جدید نیز وجود دارد و باعث خلق فضایی زیبا و منظم شده است. در بالای این میز چند تابلو نصب شده است که به زیبایی فضا افزوده است.

فضای جذاب‌تر دیوار روبه‌رویی است که در کنار در ورودی قرار دارد. بر روی این دیوار یک پنل متحرک وجود دارد که در آن یک آینه بزرگ پنهان شده است. وقتی این پنل بسته و پروژکتور روشن است، این دیوار نقش تلویزیون را بازی می‌کند. نصف دیگر این دیوار تبدیل به تخته‌سیاه شده است تا ساکن آن بتواند از آن به عنوان فضایی برای یادداشت ایده‌ها و ذهنیات خود استفاده کند.

این اتاق نه تنها زیبا است بلکه تمام نیازهای مالک آن را برطرف می‌کند. رسیدن به چنین طرحی محصول طراحی و ایده‌های خلاقانه شرکت معماری INT2 است. 

منبع: trendir | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
محبوبه در تاریخ 18 مرداد 1393
خیلی جالب بود .کسایی هم هست که اینطوری طراحی کنن؟
info_37917 در تاریخ 26 دی 1395
دوستان میتونید انواع خدمات مربوط به اتاق خواب خودتون مثل خدمات تاسیساتی ، تعمیراتی و هر گونه خدمات مربوط به دکوراسیون داخلی رو از تیم نوین خانه بخواهید. ادرس وبسایت بخش اتاق خواب : https://goo.gl/IH9nom

ثبت دیدگاه