Chidaneh.com placeholder image

جای خالی کتابخانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

سایر لوازم: کتابخانه عنصری است که همه ما چه کتاب خوان باشیم چه به کتاب تنها به عنوان عنصری دکوری نگاه کنیم علاقه مندیم که یکی از آنها را در خانه خود داشته باشیم. کتابخانه در هر فضایی از اتاق کار گرفته تا نشیمن و پذیرایی می تواند جای خود را پیدا کند. در ادامه کتابخانه هایی خلاقانه برایتان داریم که البته بیشتر دوستداران سبک تلفیقی را خوشحال خواهد کرد.

یک کتاب‌خانه رنگی

چوب و هنر

ایده برای طراحی کتابخانه

صاحب این خانه اتاق تلویزیون(tv room) خود را با مبل‌های رنگی و کتاب‌خانه‌های لمینیت‌شده و نیز کوسن‌های پر طرح و نقش طراحی کرده است.

 

کتاب‌خانه‌ای که تبدیل به تخت‌خواب می‌شود

ایده برای طراحی کتابخانه

عکسی که می‌بینید مربوط به اتاق مهمان خانه‌ای در منهتن است. این کتاب‌خانه دارای یک کنترل از راه دور است که از طریق آن می‌توان تخت‌خواب را از درون آن باز و بسته کرد. پرده‌ و رومیزی این اتاق ترکیب رنگی زیبایی ایجاد کرده‌اند.

 

کتاب‌خانه دیواری

ایده برای طراحی کتابخانه

کتاب‌ها یکی از دیوارهای اتاق پذیرایی این خانه را که در شهر رم قرار دارد پر کرده‌اند.  

 

کتاب‌خانه دوطرفه

ایده برای طراحی کتابخانه

دیوارها و سقف سالن ورودی با پارچه کتانی پوشانده شده‌اند و روی آن طرح زیبایی چاپ شده است.چراغ ها و آینه ایتالیایی هستند و کتاب‌خانه آنیتک است.

 

کتاب‌خانه پنهان

ایده برای طراحی کتابخانه

در عکس بالا خانه‌ای واقع در مراکش را می‌بینید که کاناپه خاص و صندلی‌های آن فرانسوی و متعلق به دهه 1930 هستند، میز آن از بازار دسته دوم فروشی در پاریس خریداری شده و کوسن‌ها نیز مراکشی هستند. هم‌چنین دیوارها به سفارش مالک رنگ‌آمیزی شده‌اند و قفسه معلق آن کتاب‌های این اتاق را در خود جای داده است.

 

کتاب‌خانه مقدس

ایده برای طراحی کتابخانه

در این خانه واقع در نیویورک اتاق‌خواب اصلی دارای دری خاص و منحصربه‌فرد است و قفسه‌های های پر و خالی کتاب خانه سبزرنگ هستند. صندلی آن بسیار مناسب مطالعه است و کوسن‌ آن رنگ نارنجی را وارد فضا کرده است.

 

منبع:elledecor | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Tarane در تاریخ 24 خرداد 1393
خیلی خوب و مفید بود. فقط کاش عکس ها کمی باکیفیت تر بودند. خسته نباشید
avina در تاریخ 24 خرداد 1393
مطلب جالبیه. منم از کتابخونه در دکوراسیون اتاق و نشمین استفاده میکنم. البته فقط جنبه تزئینی نداره.

ثبت دیدگاه