Chidaneh.com placeholder image

دیوارهای خوش رنگ و لعاب با 13 کاغذ دیواری

به قلم: مژگان احمدی

دیوارپوش : کاغذ دیواری سال‌های زیادی است که به خانه‌های ما راه پیدا کرده است. اما اوج استفاده از این دیوارپوش‌های بافت‌دار به دهه‌های 1960 و 1970 بازمی‌گردد. با این حال، نکته‌ای که در مورد کاغذ دیواری وجود دارد این است که همیشه مد بوده و طرف‌داران خاص خود را داشته است. شرکت‌های تولیدکننده کاغذ دیواری با به کارگیری طرح‌ها و نقش‌های مختلف همیشه در تلاش بوده‌اند تا این زاده دنیای مدرن را همگام با زمانه خود پیش ببرند. این مسئله تا جایی پیش رفته است که دیوارهای سفید و خالی جای خود را به کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های جنگل‌های پردرخت، طرح‌های هندسی رنگی، و نقوش هنرمندانه داده‌اند.البته طرح کاغذ دیواری‌ها نباید لزوما مدرن باشد، بلکه از کاغذ دیواری‌های سنتی و کلاسیک می‌توان به شیوه‌ای جدید استفاده کرد. می‌توانید به این کار سنت به شیوه‌ای نو نام دهید. اما استفاده از این دیوارپوش‌های طرح‌دار نیازمند مهارت و البته اعتماد به نفس است. در این مطلب نمونه‌های موفقی برای استفاده از کاغذ دیواری در قسمت‌های مختلف خانه را به شما نشان می‌دهیم پس با چیدانه همراه باشید تا به شما بگوید چگونه در هر قسمت از خانه ، کاغذ دیواری ها را مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از کاغذ دیواری قرمز رنگ در اتاق خواب

نقطه کانونی

 شاید شما خیلی دلتان نخواهد که در تمام طول روز و شب به کاغذ دیواری اتاق‌تان نگاه کنید. خب در این حالت به راحتی می‌توان از کاغذ دیواری در دیوار پشت تخت‌خواب استفاده کرد. این کار شیوه بسیار خوبی برای اضافه کردن طرح‌ها و نقش‌های رنگی به اتاق خواب، بدون این‌که چشم شما از آن خسته شود، است. همان طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید از یک کاغذ دیواری گل‌دار و زیبا در دیوار پشتی تخت‌خواب استفاده شده است.

تابلو فرش ریحان

مطلب پیشنهادی : تخت خواب های رنگی برای دیدن خواب های رنگی

کاغذ دیواری طرح دار در اتاق مطالعه

کل فضا را کاغذ دیواری کنید

 کل فضای این کتابخانه کوچک به یک کاغذ دیواری گل‌دار و شیک که کل فضا را تحت تسلط خود قرار داده است مزین شده است. استفاده از کاغذ دیواری در دیوار پشت قفسه‌ها از نظر بصری فضا را یکدست و یکپارچه کرده است.

مطلب پیشنهادی : 22 ایده جذاب برای کتاب‌خوان‌ها

کاغذ دیواری سفید در راهرو

راهروهای ویکتوریایی

 این کاغذ دیواری که دارای نقش برجسته‌های تماشایی هستند بدون این‌که به این راهرو رنگ بدهند به آن طرح و بافت اضافه کرده‌اند. چنین کاغذ دیواری‌هایی مناسب فضاهایی هستند که در آن‌ها نیازی به رنگ نیست، اما نبود بافت و طرح به خوبی به چشم می‌آید.

مطلب پیشنهادی : ایده های خلاقانه با نگاهی دوباره به راهرو خانه

کاغذ دیواری نقش دار در حمام

یک دیوار اما به صورت متمرکز

 دلیلی ندارد که همه دیوارهای یک اتاق را کاغذ دیواری کرد. همان طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید یکی از دیوارهای این اتاق دارای پنل‌های گچ‌بری‌شده است و درون این پنل‌ها کاغذ دیواری شده است. چنین کاربردی کاغذ دیواری را بیش‌تر شبیه یک اثر هنری قاب‌شده می‌کند. این پنل‌ها یک زمینه بسیار زیبا و شیک را برای به نمایش گذاشتن اشیا و وسایل تزئینی ایجاد کرده‌اند.

مطالب پیشنهادی : کاغذ دیواری ، تغییر دکوراسیون بی دردسر!

ترفند های استفاده از تابلو های هنری در دکوراسیون

استفاده از کاغذ دیواری های خلاقانه در فضا

کاغذ دیواری‌های ادبی

آیا شما طرف‌دار یک نویسنده یا کتاب خاص هستید؟ خب به جای این‌که این کتاب یا آثار این نویسنده را چندین بار مطالعه کنید، از آن‌ها به صورت کاغذ دیواری بهره ببرید. کتاب‌های مورد نظر را خریداری کنید- البته نوع دسته‌دوم آن را- و از کاغذهای آن برای کاغذ دیواری کردن گوشه دنج مخصوص مطالعه خود استفاده کنید.
 

کاغذ دیواری در تزئین دیوار راه پله

فضایی پر از اشکال هندسی

 استفاده از این کاغذ دیواری‌های جذاب این فضا را تبدیل به یک فضای ورودی بزرگ و زیبا کرده است. چنین استفاده دراماتیک و خاصی از کاغذ دیواری مناسب فضاهای گذر مانند راهرو‌ها یا راه‌پله‌ ها است. همان ‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید این کاغذ دیواری دارای نقش‌های هندسی رنگی است و به این فضا حس و حالی پویا داده است.

مطالب پیشنهادی : راه‌پله‌هایی خاص با طراحی‌هایی منحصربه‌فرد

5 ایده عالی برای طراحی فضای ورودی

کاغذ دیواری نقش دار در حمام

نقشه جهان یا کاغذ دیواری

سفرهای خود را ثبت کنید و یا از این فرصت برای به نمایش گذاشتن مجموعه خاص نقشه‌های خود استفاده کنید. فرقی نمی‌کند که نقشه‌های شما نقشه جنگل‌ها، شهرها، و یا اقیانوس‌ها باشند، در هر صورت به فضای شما یک عنصر شخصی اضافه می‌کنند و به آن حس و حالی کاملا متمایز می‌دهند.
 

استفاده از کاغذ دیواری تکه ای

کاغذ دیواری‌های حیوانی

استفاده از چنین کاغذ دیواری‌هایی بسیار مناسب اتاق کودکان و شیوه‌ای هوشمندانه برای اضافه کردن طرح و نقش به اتاق است. طرح این حیوانات از درون یک کاغذ دیواری بزرگ‌تر بریده شده و سپس به دیوار نصب شده است. چنین ایده‌ای کاملا مدرن است حتی اگر مانند عکس بالا طرح کاغذ دیواری سنتی باشد. خوبی این ایده این است که می‌تواند با توجه به سلیقه کودک خود از طرح حیوانات مختلف برای اتاق او استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی : اتاق کودک رویایی با ایده های رنگارنگ

بازسازی ویلای مدرن جمع و جور!

کاغذ دیواری در قفسه

کاغذ دیواری درون قفسه‌ها

آیا نمی‌خواهید کل دیوارهای یک اتاق و یا فقط یکی از دیواری‌های آن را کاغذ دیواری کنید؟ مشکلی نیست. در این حالت بهتر است کاغذ دیواری را به فضای پشت یک بوفه یا یک کمد با درهای شیشه‌ای اضافه کنید. این ایده هم باعث تغییر در فضای شما شده و هم دست شما را در تغییرهای بعدی نمی‌بندد.

 

کاغذ دیواری بالای شومینه

کاغذ دیواری فضای فوقانی شومینه

 همان طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، در فضای بالای شومینه این اتاق سنتی از یک کاغذ دیواری مدرن استفاده شده است. استفاده از کاغذ دیواری در این فضا باعث شده تا توجه‌ها سریعا به مجسمه معاصر بالای شومینه جلب شود. طرح‌های کاغذ دیواری به دلیل تم کلی اتاق ساده انتخاب شده‌اند.

مطالب پیشنهادی : کدام شومینه مناسب خانه شماست؟

بازسازی خانه ای ویلایی با ویژگی های معماری معاصر

کاغد دیواری در اتاق نشیمن به سبک مدرن

کاغذ دیواری در بالای سر

درست است که به این دیوارپوش‌ها کاغذ «دیواری» می‌گوییم، اما این‌ها فقط برای استفاده در دیوارها نیستند. می‌توانید برای برجسته کردن یک لوستر زیبا سقف اتاق خود را کاغذ دیواری کنید. این اتفاق به خوبی در اتاق موجود در عکس بالا افتاده است.

مطالب پیشنهادی : نحوه صحیح انتخاب کاغذ دیواری

ایده های خلاقانه برای سقف اتاق خواب کودک

تزئین ورودی خانه با کاغذ دیواری طرح دار

تقلیدی از وسایل خانه

 طرح‌های زیبای این کاغذ دیواری مشابه خطوط این صندلی چوبی که متعلق به چین است هستند. این ایده یک ترفند دکوراسیون حرفه‌ای برای زمانی است که به دنبال یک کاغذ دیواری مناسب می‌گردید: بگذارید مبلمان خانه راهنمای شما باشند.

مطلب پیشنهادی : صندلی اُپن در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

استفاده خلاقانه از کاغذ دیواری

اثر گلخانه‌ای

این اتاق سنتی و زیبا دارای کاغذ دیواری قدیمی با طرح‌های شبکه‌ای است که به شیوه‌ای کاملا نامتعارف از آن‌ها استفاده شده است: این کاغذ دیواری هم در دیوارها و هم در سقف مورد استفاده قرار گرفته و حس و حالی باز و روشن به فضا داده است. این کاغذ دیواری کاملا با گیاهان موجود در فضای بیرون خانه از نظر بصری هماهنگ است.

مطلب پیشنهادی : گیاهان آپارتمانی ، طراوت بخش یک دکوراسیون زیبا

شما نیز ایده های خود را در زمینه استفاده از کاغذ دیواری طرح دار در فضا رابا چیدانه و در قسمت بحث و گفتگو در میان بگذارید. هم چنین اهالی فن چیدانه می توانند برای انتخاب کاغذ دیواری طرح دار مناسب ،  شما را راهنمایی کنند.

منبع : houzz | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه