8 نکته که قبل از خرید شیرآلات خانگی باید به آن‌ها دقت کنید

8 نکته که قبل از خرید شیرآلات خانگی باید به آن‌ها دقت کنید

به قلم: تحریریه چیدانه

شیرآلات از مهم‌ترین لوازم در هر خانه و آشپزخانه‌ای هستند. هیچ‌گاه نمی‌توان یک خانه را بدون شیرآلات تصور کرد؛ آیا به نظر شما زندگی بدون شیرآلات در دنیا امروز ممکن است؟ قطعاً خیر. درست به همین دلیل است که خرید شیرآلات خانگی بسیار اهمیت دارد. باتوجه به اهمیت شیرآلات، در هنگام خرید باید برخی نکات را در نظر داشت تا بتوان بهترین استفاده را از آن‌ها برد. در این مطلب، قصد داریم  8 مورد از مهم‌ترین نکاتی را که قبل از خرید شیرآلات باید در نظر گرفت، بررسی کنیم.

ساقدوش بار

شیرآلات کسری

1.   توجه به جنس شیرآلات

اولین چیزی که در هنگام خرید شیرآلات خانگی باید به آن توجه داشته باشید، جنس شیرها است. اگر جنس شیرآلات به‌اندازه کافی باکیفیت نباشد و از مواد اولیه مرغوب ساخته نشده باشد، بدون شک پس از چند وقت دردسرهای زیادی را برای شما خواهد تراشید. برای خرید شیرآلات، باید توجه داشته باشید که بهترین محصولات معمولاً از جنس مس و روی هستند. هر ترکیبی به‌جز این دو، از کیفیت و طول عمر شیرآلات شما کمتر خواهد کرد.

2.   توجه به آبکاری و روکش شیرآلات

نکته دیگری که هنگام تهیه شیرآلات خانگی لازم است بدانید، توجه به آبکاری شیرآلات است. بدون شک، شیرآلات مدام در معرض رطوبت قرار دارند و ممکن است در طولانی‌مدت، حتی دچار زنگ‌زدگی و پوسیدگی شوند. بهترین جنس آبکاری که می‌تواند طول عمر شیرآلات را زیاد و شما از خرید شیرهای جدید بی‌نیاز کند، آبکاری از جنس کروم، نیکل  یا برنز است.

3.   توجه به طراحی و مدل شیرآلات

یکی از نکات دیگری که در زمان خرید شیرآلات باید در نظر داشت، توجه به طراحی و مدل شیرآلات است. امروزه طراحی‌های بسیاری را می‌توان در صنعت شیرآلات خانگی پیدا کرد که همگی ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای خرید، توجه داشته باشید که همیشه  به سراغ کاربردی‌ترین طراحی‌ها بروید. علاوه‌برآن، به سبک طراحی شیرآلات نیز توجه کنید و سعی کنید محصولاتی را انتخاب کنید که با طراحی داخلی منزل شما، بیشترین هماهنگی را داشته باشد.

4.   توجه به ابعاد و نوع شیرآلات

ابعاد شیرآلات خانگی نیز بسیار مهم است. برای اینکه بتوانید از شیرآلات خود به راحت‌ترین شکل ممکن استفاده کنید، لازم است قبل از خرید، به ابعاد و اندازه شیرها نیز دقت داشته باشید. این موضوع در زمان خرید شیرآلات مخصوص آشپزخانه  یا دستشویی، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. سعی کنید که ارتفاع شیرآلات و عرض آن‌ها با سینک ظرفشویی متناسب باشد.

5.   توجه به روکار یا توکار بودن شیرآلات

روکار یا توکار بودن شیرآلات خانگی نیز باید موردتوجه شما باشد. شیرآلات روکار، به طور کامل روی سینک یا روشویی قرار می‌گیرد. در مقابل، محصولات توکار همان‌طور که از نامشان پیداست، داخل سینک یا روشویی قرار می‌گیرند و فقط دسته آن‌ها روی کار قرار می‌گیرد. باید توجه داشته باشید که تعمیر و تعویض شیرآلات توکار معمولاً دشوارتر است و هزینه نصب آن‌ها نیز بیشتر است.

6.   توجه به حجم خروجی آب از شیرآلات

مورد دیگری که هنگام خرید شیرآلات بایدبه آن دقت داشته باشید، حجم آب خروجی از شیر و فشار آن است. بدون شک هر اندازه که فشار و حجم آب خروجی بیشتر باشد، به همان اندازه نیز استفاده از شیرآلات راحت‌تر خواهد بود. برای خرید شیرآلات مخصوص حمام، توجه به این موضوع اهمیت بسیار بیشتری پیدا خواهد کرد.

7.   توجه به خدمات پس از فروش شیرآلات

شاید بتوان گفت از جمله مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید شیرآلات خانگی باید آن را در نظر داشت، توجه به ضمانت و خدمات پس از فروش آن است. خدمات پس از فروش و ضمانت‌نامه معتبر، بدون شک آسودگی خاطر بیشتری برای شما خواهد داشت و می‌تواند نشان دهنده کیفیت شیرآلات  باشد. به همین دلیل، لازم است که قبل از خرید به دنبال محصولات ضمانت دار باشید. برندهای معتبر و شناخته‌شده، معمولاً محصولات خود را با ضمانت به مشتریان ارائه می‌دهند.

8.   توجه به برند شیرآلات

در آخر، قبل از خرید شیرآلات باید به برند آن توجه کنید. هراندازه که برند تولیدکننده شیرآلات شناخته‌شده‌تر و معتبرتر باشد، درست به همان اندازه کیفیت شیرآلات خانگی نیز بیشتر خواهد بود. برندهای ایرانی و خارجی بسیاری وجود دارند که می‌توانند نیاز شمار را در این زمینه رفع نمایند. از جمله بهترین برندهای ایرانی می‌توان به شیرآلات راسان یا شودر اشاره کرد.

خرید شیرآلات خانگی از دکتر تامین

همان‌طور که اشاره کردیم، بهترین راه برای اینکه مطمئن شویم شیرآلات باکیفیت خریداری کرده‌ایم یا نه، بهتر است به سراغ برندهای درجه یک و شناخته‌شده برویم. اما مهم‌تر از آن، پیداکردن یک مرجع مطمئن برای خرید محصولات این برندها است.

وب‌سایت دکتر تامین، یک فروشگاه آنلاین در زمینه فروش انواع مصالح ساختمانی است. اگر قصد خرید شیرآلات دارید، این وب‌سایت می‌تواند مرجع مطمئنی برای شما باشد. برای اطلاع از قیمت بهترین برندهای شیرآلات خانگی مانند قیمت شیرآلات شودر، راسان، ام پی جی یا دیگر برندهای مطرح و خرید این محصولات می‌توانید به وب‌سایت دکتر تامین مراجعه کنید.

از دیگر مزایای دکتر تامین، می‌توان به فروش محصولات با قیمت مناسب، امکان مقایسه محصولات با یکدیگر و از همه مهم‌تر، ارسال به سراسر ایران اشاره کرد. برای خرید محصول یا ارتباط با کارشناسان مجموعه، تنها کافی است که به وب‌سایت این فروشگاه، در آدرس اینترنتی «www.drtamin.com» مراجعه فرمایید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه