آموزش تخصصی طراحی نما در مجتمع فنی تهران

آموزش تخصصی طراحی نما در مجتمع فنی تهران

به قلم: مهشید بختیاری

نمای ساختمان همانند لباسی بر تن یک ساختمان است. طراحی حرفه‌ای و هنرمندانه نما نشانگر مهارت و خلاقیت معمار آن است. ساختمانی که نمای مناسبی نداشته باشد، حتی با وجود یک طراحی داخلی اصولی و پرهزینه باز هم ناقص و نازیبا به نظر می‌رسد. برخلاف تصور عمومی طراحی نما فقط در حوزه مهندسی عمران، معماری و آموزش‌های آکادمیک ارائه نمی‌شود، بلکه افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی و علاقمند به صنعت ساختمان می‌توانند این مهارت را به دست بیاورند. چرا که مجتمع فنی تهران با برگزاری دوره‌های طراحی تخصصی نما برای فارغ‌التحصیلان و علاقمندان صفر تا صد آموزش‌های لازم را به هنرجویان خود عرضه می‌کند. در این مطلب درباره اهمیت نمای ساختمان و چگونگی فراگیری دانش طراحی نما صحبت خواهیم کرد. با ما باشید.

مجتمع فنی تهران
مجتمع فنی تهران
مبلمان آل یاسین

اهمیت طراحی نما در معماری

چرا نمای ساختمان مهم است؟ نمای ساختمان پیوندی است بین ظاهر بیرونی و درونی آن. در حقیقت نما به ساختمان هویت و شخصیت می‌بخشد. شما با دیدن ظاهر بیرونی یک سازه به مهارت و سلیقه معمار، سازنده و ساکنین خانه پی می‌برید. منطقه‌ای را تصور کنید که در آن تمام ساختمان‌ها دارای منظره‌ای جذاب و دلنشین با نورپردازی اصولی و … هستند. چنانچه در این میان یک ساختمان فاقد نما وجود داشته باشد به زیبایی و یکپارچگی فضای شهری لطمه می‌زند. بنابراین اولین عاملی که در ضرورت طراحی نما اهمیت دارد زیبایی است.

سرویس خواب بالسا

درست است که جذابیت بصری ساختمان مهم است، اما این تنها خاصیت یک نمای مناسب نیست. پوشش خارجی ساختمان بر عملکرد داخلی آن کاملا موثر است. بعنوان مثال استفاده از متریال و مصالح مناسب در اجرای نما باعث کاهش هدررفت انرژی داخلی و ایجاد عایق گرما، سرما و صوت خواهد بود. این مساله برای ساختمان‌هایی که در شهرهای شلوغ و پرجمعیت ساخته می‌شوند اهمیت زیادی دارد، زیرا آلودگی صوتی و میزان مصرف انرژی در این مناطق بسیار بالاست و ساخت یک نمای مناسب کمک شایانی به این موضوع خواهد کرد.

مجتمع فنی تهران
مجتمع فنی تهران

اقلیم و آب و هوا یکی دیگر از عوامل تهدیدکننده یک ساختمان است. شهرهایی که دارای رطوبت بالایی هستند و یا نور شدید خورشید باعث فرسودگی سازه‌ها می‌شود، مهندسان و طراحان در ساخت نما از مصالح خاصی بهره می‌گیرند تا این تهدیدهای محیطی را تا حد امکان کاهش بدهند. بنابراین نما علاوه بر آن که لباس ساختمان است می‌توانند حکم محافظ و نگهبان ان را نیز داشته باشد.

طراحی تخصصی نما و بازار کار آن

تا به اینجای مقاله حتما متوجه اهمیت بالای نما در طراحی ساختمان شده‌اید. حوزه طراحی نما یک فرصت طلایی برای کسب درآمد بالاست، زیرا این روزها ساخت و ساز در حال رشد است و طراحان حرفه‌ای نما کاملا در معرض توجه هستند. پس اگر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های عمران و معماری هستید و یا به این حوزه علاقمندید و دوست دارید صفر تا صد ساخت و طراحی نما را فرا بگیرید ادامه مطلب را از دست ندهید.

برگزاری دوره‌های تخصصی طراحی نما در مجتمع فنی تهران

یک طراح نمای حرفه‌ای با در نظر گرفتن اقلیم منطقه، جلوه ظاهری ساختمان‌های اطراف، توجه به سلیقه کارفرما و … بهترین مصالح را انتخاب می‌کند، با هنر و خلاقیتی که در آن مستعد است بهترین طرح و نقشه را ارائه می‌دهد و به موثرترین شکل بر ذهن بیننده تاثیر می‌گذارد. البته بسیاری از نماها دارای الگوهای تکراری و نقشه‌های تقلیدی در ظاهر خود هستند، اما ناگفته پیداست که یک طراحی هوشمندانه و جالب همواره با استقبال بیشتری روبرو خواهد شد.

احداث یک ساختمان مسکونی، اداری، تجاری و … بدون کمک گرفتن از یک طراح نمای کارآزموده غیرقابل تصور است. پس پیداست که این شاخه همواره دارای موقعیت شغلی مناسب و پرتعدادی خواهد بود. دوره‌های آموزشی طراحی نما برای آن دسته از افراد مفید و کاربردی است که علاقه و استعداد کافی برخوردار باشند و در آفرینش طرح‌های و ایده‌های تازه خلاقیت به خرج بدهند.

مجتمع فنی تهران
مجتمع فنی تهران

البته امروزه کار طراحی نما با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته و تخصصی انجام می‌شود، اما جای هیچ نگرانی نیست. زیرا آموزش کار با این نرم‌افزارها از سرفصل‌های تدریسی دوره طراحی نما در مجتمع فنی است.

مزایای دوره طراحی نما در مجتمع فنی تهران

دوره طراحی نما بهترین مسیر برای هنرجویان خلاق و خوش‌ذوقی است که برای رسیدن به موقعیت‌های شغلی و اقتصادی مناسب تلاش می‌کنند. مهمترین ویژگی کلاس‌های آموزشی در مجتمع فنی تهران این است که این در این دوره‌ها آموزش کاملا بر شیوه‌های عملی و کاربردی مبتنی هستند. به گونه‌ای که افراد پس از اتمام دوره آموزشی و فراگیری دانش لازم می‌توانند با اعتماد به نفس کافی وارد بازار کار شوند و بلافاصله فعالیت خود را در این حوزه آغاز کنند.

مجتمع فنی تهران
مجتمع فنی تهران

همچنین شرکت در این دوره برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با ساختمان بسیار مفید خواهد بود، زیرا سرفصل‌های تدریسی در کلاس‌ها چیزی فراتر از آموزش‌های آکادمیکی است که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. در نتیجه این دوره می‌تواند مانند یک مکمل مناسب برای دانش پیشین هنرجویان تلقی شود. همچنین برای افرادی که بدون در اختیار داشتن سابقه تحصیلی مرتبط قصد دارند در زمینه طراحی نما فعالیت کنند شرکت در این دوره‌های آموزشی حکم مسیری میانبر و کوتاه را خواهد داشت.

مدرک دوره طراحی نما در مجتمع فنی تهران

در پایان دوره آموزشی طراحی نما به تمامی دانش‌پذیرانی که این دوره را با موفقیت طی کرده‌اند گواهی پایان دوره و مدرک طراحی تخصصی نما اعطا می‌شود. این مدرک نزد تمامی مراکز استخدامی معتبر است و علاوه بر آن، در خارج از کشور نیز از اعتبار بالایی برخوردار است. فلذا دانش‌پذیرانی که قصد مهاجرت و کاریابی در خارج از کشور را دارند می‌توانند از گواهی مجتمع فنی بهره بگیرند.

حرف آخر

وقتی به ساختمان‌های پیرامون خود نگاه می‌کنیم ممکن است واکنش‌های متفاوتی نسبت به آن‌ها داشته باشیم. یک ساختمان بلند است و دیگری کوتاه، برخی از آن‌ها تراس‌های بزرگ دارند و بعضی دیگر پنجره‌های بزرگ و پهن، اما آنچه که ظاهر ساختمان را خاص می‌کند نمای آن است.

طراحی نمای ساختمان یکی از حوزه‌های تخصصی در صنعت ساختمان است و با توجه به رشد ساخت و ساز می‌تواند یک رشته پول‌ساز و آینده‌دار تلقی شود. مجتمع فنی تهران برای آن دسته از علاقمندان حوزه ساختمان که به طراحی نما علاقه دارند به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌پردازد. در این دوره‌ها صفر تا صد طراحی نما به صورت تخصصی تدریس می‌شود و در پایان مدرک معتبر اتمام دوره به دانش‌پذیران اعطا خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره‌ها می‌توانید به سایت مجتمع فنی تهران مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

تلفن مشاوره: ۰۲۱۲۷۲۹ – 02122369981

ثبت نام آنلاین و شروع دوره ها: http://mftplus.com

آدرس: سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج، خیابان دوم (شهید عبقری)، بلوار بهزاد شمالی، نبش باغستان یکم، مجتمع فنی تهران – دپارتمان معماری ساختمان مرکزی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه