بهترین مارک سرویس خواب نوزاد چیست؟

بهترین مارک سرویس خواب نوزاد چیست؟

به قلم: مهشید بختیاری

مبلمان آفر

آماده کردن اتاق نوزاد یکی از جذابترین و دل‌انگیزترین اتفاقات در زندگی هر زوج جوانی است. هر نوزاد لااقل در چند ماه اول زندگی خود به همراه مادر بیشترین زمان را در اتاقش می‌گذراند. بنابراین لازم است که وسایل اتاق نوزاد کامل باشد و در بالاترین درجه از کیفیت قرار داشته باشد. مهم است که نوزاد در ابتدای زندگی خواب آرام و راحتی داشته باشد، زیرا این موضوع به چگونگی رشد او کمک بسزایی خواهد کرد. بنابراین یکی از حساس‌ترین انتخاب‌ها در دکوراسیون اتاق نوزاد سرویس خواب است. اگر در مرحله چیدن دکوراسیون برای اتاق فرزند دلبندتان هستید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید. زیرا قرار است بهترین مارک سرویس خواب نوزاد را به شما معرفی کنیم.

سرویس خواب بالسا

سرویس خواب نوزاد شامل چیست؟

نوزادان به مراقبت زیادی نیاز دارند. آن‌ها نمی‌توانند نیازهای خود را بیان کنند، دارای شرایط فیزیکی حساسی هستند و هرگونه انتخاب در خصوص لوازم اتاق خواب نوزاد می‌تواند شرایط ذهنی و بدنی او را تحت تاثیر قرار بدهد. ینابراین اگر به دنبال خرید سرویس خواب برای اتاق نوزادتان هستید بهتر است کمی دست و دلبازتر باشید و به دنبال محصولات عالی و باکیفیت بگردید.

سرویس خواب نوزاد در ماه‌های اول باید در کنار مادر قرار بگیرد. بنابراین نمی‌توانید برای اتاق از سرویس خواب‌های بزرگ و حجیم و کمد و دراورهای جاگیر استفاده کنید. فلذا باید به سراغ تخت‌های گارددار و پتو و بالش‌های نرم و راحت بروید. پس سرویس خواب نوزاد در یک جمله بعنوان وسیله‌ای برای تامین خواب راحت و آسوده کودک و نوزاد تعریف می‌شود. این سرویس شامل تخت، کمد، تشک، پتو و بالش است که می‌توانید مدل آن را با توجه به جنسیت نوزاد و سلیقه شخصی خود برگزینید. همچنین اگر به دنبال مدل‌های مقرون به صرفه‌تر می‌گردید می‌توانید به سرویس خواب دو منظوره نیز فکر کنید. این سرویس‌های خواب به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ابعاد آن‌ها قابل تغییر بوده و تا سال‌ها می‌توانند برای فرزند شما کاربری داشته باشند.

استانداردهای ایمنی در انتخاب سرویس خواب نوزاد

نوزاد شما باید در ایمن‌ترین شرایط ممکن زندگی کند، پس لازم است تا هرگونه شرایط خطرناک را در محل زندگی او حذف کنید. سرویس خواب نوزاد می‌تواند در عین زیبایی و کیفیت برای سلامت کودک خطرآفرین باشد، البته اگر استانداردهای ایمنی درست را رعایت نکرده باشد. سیسمونی نوزاد شامل تخت، کمد، پرده، گهواره، دراور، تشک، بالش و … است. توجه به نکات ایمنی هریک از این لوازم مهم و تعیین‌کننده خواهد بود.

بعنوان مثال تخت نوزاد باید ارتفاعی در حدود 34 الی 40 سانتی‌متر داشته باشد. این ارتفاع به گونه‌ای تنظیم شده است که کودک هنگامی که توانایی راه رفتن را به دست آورد بتواند به راحتی از تخت بالا برود. ضمن این که فاصله نرده‌ها باید بین 5 تا 10 سانتی‌متر باشد. ساختار سرویس خواب باید نرم و بدون زوایای تیز باشد، در غیر این صورت ممکن است به بدن کودک آسیب وارد کند. این‌ها نکاتی جزئی هستند که ممکن است هنگام خرید از آن‌ها غافل شوید، بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از خرید معیارهای مدنظرتان را از یک سرویس خواب مناسب نوزاد جایی یادداشت کنید.

همچنین کمد اتاق نوزاد باید بسیار مستحکم و بادوام باشد. زیرا از یک جایی به بعد کودکان عادت می‌کنند دست خود را به هرچیزی بگیرند تا بتوانند تعادل خود را حفظ کنند. حتی پس از دو سالگی می‌توانند از کمد خود بالا بروند تا وسیله دلخواهشان را بردارند. بنابراین شما موظف هستید تا با در نظر گرفتن تمام این استانداردها سرویس خواب نوزادتان را تهیه کنید.

پاسخ به چند سوال رایج …

معمولا وقتی پدر و مادرها به دنبال خرید سرویس خواب نوزاد راهی بازار می‌شوند نسبت به ویژگی‌های سرویس خوابی که قرار است تهیه کنند دیدگاه شفافی ندارند. به همین دلیل تنها جذابیت ظاهری و قیمت را ملاک خود قرار می‌دهند و در نهایت خریدی نسبتا ناموفق خواهند داشت. پس لازم است پیش از هرگونه اقدامی برای دکوراسیون اتاق نوزاد ابتدا به موارد زیر نگاهی بیندازید:

چه جنسی بخریم؟

متریال سازنده سرویس خواب نوزاد معمولا کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد، در حالی که این مورد مهم‌ترین ویژگی یک سرویس خواب مناسب و باکیفیت است. تخت‌های فرفورژه نه تنها برای نوزادان جزو جنس‌های ممنوعه به شمار می‌روند، بلکه بهتر است بزرگسالان هم از این تخت‌ها با لبه‌های تیز و خشن استفاده نکنند. اگر فکر می‌کنید تهیه کردن سرویس خواب چوبی برایتان دشوار و هزینه‌بر است می‌توانید از ترکیب‌های خاص و زیبای چوب و فلز که در بازار لوازم کودک موجود هستند استفاده کنید.

چه رنگی بخریم؟

نه تنها طراحان، بلکه به عقیده بسیاری از روانشناسان بهتر است برای اتاق کودک از رنگ‌های لطیف و ملایم مانند آبی آسمانی، ارغوانی، یاسی، سبز روشن، کرم یا استخوانی استفاده کنید. شاید یکی از دلایل انتخاب رنگ‌های روشن این باشد که علاوه بر انتقال حس آرامش به نوزاد باعث بهتر دیده شدن آلودگی‌های محیط پیرامون نوزاد خواهد شد. در این صورت این کثیفی‌ها به سرعت توسط والدین رفع می‌شوند و هیچ خطری سلامت کودک را تهدید نخواهد کرد.

چه مارکی بخریم؟

هنگام انتخاب سرویس خواب نوزاد بهتر است به بهترین و خوشنام‌ترین برندها مراجعه کنید. زیرا پشت این پنام و آوازه دنیایی از تجربه قرار دارد و در ساخت محصولات از بهترین متریال‌ها، ماشین‌آلات و نیروهای متخصص استفاده شده است. نکته‌ای که وجود دارد این است که در انتخاب سرویس خواب نوزاد بهیچ عنوان کیفیت را فدای قیمت نکنید. این انتخاب مستقیما بر روی سلامت جسمی و ذهنی فرزند شما موثر است، فلذا توصیه می‌کنیم حتما به سراغ بهترین و مرغوب‌ترین اجناس بروید.

مجموعه آپادانا بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده مبلمان اتاق خواب در ایران است. این مجموعه بعنوان برند محبوب در 9 سال متوالی انتخاب شده و به دلیل تولید محصولات با بالاترین درجه کیفیت در بازارهای جهانی نیز حضوری فعال دارد. بنابراین اگر به دنبال بهترین مارک سرویس خواب نوزاد می‌گردید پیشنهاد چیدانه به شما گروه تولیدی آپادانا خواهد بود.

حرف آخر

در این مقاله برای آن دسته از والدین عزیزی که به سلامت کودک خود اهمیت می‌دهند بهترین مارک سرویس خواب نوزاد را معرفی کردیم. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آپادانا مدل‌های متنوع سرویس خواب کودک و نوجوان را مشاهده کرده و سفارشات خود را از طریق همین صفحه ثبت بفرمایید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه