بهترین چوب در تولید مبلمان کدام است؟

بهترین چوب در تولید مبلمان کدام است؟

به قلم: مهشید بختیاری

بی‌تردید برای انتخاب مبلمان المان‌های مهمی مانند رنگ، مدل، نوع پارچه، کیفیت ساخت و … اهمیت دارد. اما به نظر شما خریدارانی که برای خرید مبل به بازار مراجعه می‌کنند چقدر به مرغوب بودن چوب مورد استفاده در بدنه مبلمان اهمیت می‌دهند؟ چه تعداد از افراد درباره نوع چوب مصرفی مبلمان کنجکاوی می‌کنند؟ اصلا فکر می‌کنید نوع چوب چقدر در کیفیت و ماندگاری مبل موثر است؟ در این مطلب با ما باشید تا با همراهی کارشناسان مجموعه مبلمان جلاف شما را با بهترین چوب‌های مورد استفاده در صنعت مبلمان آشنا کنیم. بدون شک این مقاله به شما کمک می‌کند تا در زمینه خرید مبلمان بهترین و ماندگارترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

چوب و هنر

چوب، یک متریال همه‌کاره!

فرقی نمی‌کند کلاسیک‌پسند باشید یا از طرفداران سرسخت دکوراسیون مدرن. در هر صورت چوب یک متریال همه‌پسند است و به همه سبک‌های دکوراسیون زیبایی می‌بخشد. طبع گرم و انرژی‌بخش چوب حس آرامش را به فضا می‌آورد و این احساس به دلیل نگاه نوستالژیک انسان به طبیعت است.

مبلمان جلاف
diamondمبلمان جلاف

شاید جمله «تمام محصولات ما از چوب اصل ساخته شده» را از بسیاری از فروشندگان شنیده باشید، احتمالا هم این جمله حقیقت دارد، اما تمام چوب‌های «اصل» باکیفیت و بادوام نیستند و نمی‌توانند مقاومت و ماندگاری مبلمان شما را تضمین کنند. درواقع اولین فاکتوری که مرغوبیت مبلمان شما را رقم می‌زند نوع متریالی است که در ساخت آن مصرف شده است. یک میز و صندلی چوبی محکم و خوش‌ساخت در درجه اول دارای چوب اعلا و مستحکم است و در کنار آن اتصالات، پارچه، تشک و … باکیفیتی نیز دارد.

بهترین چوب در ساخت مبلمان چیست؟

حال به سوال اول برمی‌گردیم: مرغوب‌ترین چوب در صنعت مبلمان کدام است؟

کلاف مبل از انواع و اقسام چوب‌ها ساخته می‌شود، اما پرطرفدارترین چوب‌هایی که در بدنه و کلاف مبل استفاده می‌شوند به شرح زیر هستند:

چوب راش

اگر برای خرید مبل به بازار رفته باشید احتمالا نام چوب راش را زیاد شنیده‌اید. چوب راش با رنگ کرم متمایل به قرمز و استحکام فوق‌العاده‌ای که دارد یکی از بهترین چوب‌ها در حوزه مبلمان به شمار می‌رود. این چوب به رطوبت، حرارت، قارچ و حشرات نیز مقاوم است و به همین دلیل در تولید مبلمان فضای باز مصرف بالایی دارد. راش ایرانی با قابلیت منبت‌کاری بهترین گزینه برای مبلمان کلاسیک محسوب می‌شود، زیرا اجرای تزئینات و کنده‌کاری‌های هنرمندانه روی دسته، پایه و پشتی میز و صندلی چوبی در دکوراسیون کلاسیک کاملا به انعطاف و کیفیت ساختاری چوب وابسته است.

مبلمان جلاف
diamondمبلمان جلاف

چوب گردو

چوب گردو دارای طراوت و زیبایی بی‌نظیری است و به معنای واقعی حس چوب را منتقل می‌کند. شاید به نظر شما همه چوب‌ها یک شکل باشند و از نظر ظاهری تفاوت چندانی میان آن‌ها قائل نباشید، اما اگر ریزبین باشید متوجه خواهید شد که فارغ از بحث کیفیت، طرح، الگو و رنگ چوب‌ها کاملا با یکدیگر متفاوت است. رنگ و مدل چوب گردو نیز به سن درخت آن بستگی دارد. هرچقدر درخت پیرتر و مسن‌تر بوده باشد چوب تیره‌تر و دارای نقوش بیشتری نیز خواهد بود. از طرفی چوب گردو حرارت کمی را به خود جذب می‌کند، پس اگر به دنبال خرید مبلمان یا میز و صندلی چوبی در شهرهای پر رطوبت هستید چوب گردو را جزو گزینه‌های اول خود قرار بدهید.

چوب افرا

یک چوب مرغوب و رنگ روشن، اما نسبتا سنگین وزن! چوب افرا به دلیل رنگ سفید مایل به کرم خود در دکوراسیون مدرن کاربرد فراوانی دارد. البته نه فقط در مبلمان، بلکه دکوراتیوهای مورد استفاده در این سبک چیدمان نیز می‌توانند از چوب افرا تهیه شوند.

چوب توسکا

چوب توسکا در دو نوع ییلاقی و قشلاقی یافت می‌شود و به نوبه خود طرفداران زیادی دارد. تنوع بالای این چوب در طرح و رنگ‌بندی باعث شده است تا به نوعی اولین متریال انتخابی طراحان مبلمان به شمار بیاید. چوب توسکا پس از راش و گردو بیشترین فروش را دارد و بسیاری از میز و صندلی‌های چوبی که در اطراف خود می‌بینید از چوب توسکا تهیه شده‌اند.

مبلمان جلاف
diamondمبلمان جلاف

البته بافت نرم  توسکا باعث شده است تا در زمینه مقاومت در برابر خط و خش خیلی نتواند با گردو و راش رقابت کند و به همین دلیل به مراقبت و نگهداری بیشتری نیازمند است. تولیدکنندگان معمولا برای ساخت کلاف و بخش‌هایی از مبل که نیاز به چسب‌کاری و میخ‌کاری دارند و زیاد در معرض دید نیستند از چوب توسکا استفاده می‌کنند.

چوب بلوط

آخرین چوبی که به معرفی آن می‌پردازیم چوب درخت بلوط است که بسیار گران، بسیار مقاوم و رنگ‌پذیر است و به دلیل قیمت بالا در بازار ایران استفاده چندانی ندارد. همچنین مقدار زیادی از این چوب در بازار مبلمان یافت نمی‌شود و مبلمان ساخته شده از چوب بلوط مشتریان خاص خودش را دارد.

چگونه چوب مرغوب را تشخیص بدهیم؟

پاسخ به این سوال کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد، زیرا اگر در زمینه مبلمان سررشته نداشته باشید و بعنوان یک مشتری معمولی به بازار مبلمان مراجعه کنید تقریبا نمی‌توانید چوب باکیفیت و بی‌کیفیت را از هم تشخیص بدهید، زیرا ظاهر چوب مگر در موارد خاص نمی‌تواند گویای دوام آن باشد. در این صورت است که ناچارید به تبلیغات فروشنده اعتماد کنید! اما راهکار بهتری هم وجود دارد: خرید کردن از یک برند معتبر و سرشناس. تنها یک تولیدکننده باسابقه است که می‌تواند محصولات خود را با بهترین متریال‌ها در بالاترین درجه از کیفیت در اختیار مشتری قرار بدهد.

گروه صنعتی جلاف با تکیه بر طراحی لوکس و مدرن، متریال مرغوب و تولید صنعتی، محصولاتی منطبق با استانداردهای جهانی را به بازار عرضه می‌کند و با قرار دادن امکان گارانتی سه ساله بر روی تمامی محصولات خود، کیفیت محصولات را تضمین خواهد کرد.

حرف پایانی

در این مطلب به بررسی انواع چوب مورد استفاده در صنعت مبلمان در تولید میز و صندلی چوبی و مبلمان در دکوراسیون مدرن و کلاسیک پرداختیم. با این حال برگ برنده شما در خرید مبلمان باکیفیت و قیمت مناسب خرید از یک برند مطمئن و باسابقه خواهد بود، زیرا تنها متخصصان حوزه مبلمان هستند که می‌توانند بهترین متریال را شناسایی کنند و در تولید محصولات به کار بگیرند. در این زمینه گروه صنعتی جلاف طبق مدرن‌ترین الگوهای استاندارد دنیا در زمینه تولید مبلمان بهترین محصولات را در اختیار مشتریان قرار خواهند داد. برای دیدن نمونه کارها و ارتباط با کارشناسان این مجموعه می‌توانید به صفحه گروه صنعتی جلاف مراجعه کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه