تأثیر خیره‌کنندۀ اجرای دیوار سبز در کافه ‌رستوران

تأثیر خیره‌کنندۀ اجرای دیوار سبز در کافه ‌رستوران

به قلم: زینب سرحدی

روش مدرن و جذابی که اخیراً بسیار ترند شده است، اجرای دیوار سبز در کافه رستوران است. به نظر شما چرا اجرای دیوار سبز یا به اصطلاح گرین وال، تا به این حد در دکوراسیون کافه رستوران‌ها جای خود را باز کرده است؟ طبیعتاً اضافه‌کردن گیاهان به فضایی که باید مناسب غذاخوردن یا نوشیدن قهوه و گپ دوستانه باشد، آرامش و دنج بودن را چندین برابر می‌کند. این نکته ظریف را در نظر بگیرید که دیوار سبز با اجرای گیاهان طبیعی متنوع، در فضای کافه رستوران، تبدیل به یک اثر هنری بی‌نظیر نیز می‌شود. پس از قدرت زیبایی بصری دیوار سبز غافل نشوید. شوروم این هفتۀ ما به همین موضوع، یعنی اجرای دیوار سبز در کافه رستوران کیزا، کاری از تیم حرفه‌ای مانگرو اختصاص دارد.

تابلو فرش ریحان

دیوار سبز چیست؟

دیوار سبز یا گرین وال، سازه‌های عمودی با انواع مختلف گیاهان و مجهز به سیستم‌های آبیاری داخلی هستند. گرین وال از عناصر طبیعی در طراحی مدرن امروزی است. توسعه شهرنشینی، افزایش جمعیت و کمبود زمین، تبدیل تدریجی ساختمان‌های‌ ویلایی به آپارتمان و کمبود فضای سبز، بیشتر از قبل به دغدغۀ جوامع امروزی تبدیل شده است. یکی از راهکارهای جبران این کمبود، استفاده از سیستم‌های عمودی سبز و اصطلاحاً باغ‌های عمودی است. تنوع گیاهان به‌کاررفته در دیوار سبز موجب شده تا این روش جدید در انواع سبک‌های دکوراسیونی، فضاهای مسکونی، اداری و تجاری و به ‌ویژه کافه رستوران‌ها قابل اجرا باشد.

مزایای دیوار سبز عمودی مانگرو

مجموعه مانگرو پس از بررسی روش‌های متداول اجرایی سیستم‌های دیوار سبز و همکاری با کارشناسان حوزه معماری پایدار، موفق به طراحی و ثبت اختراع سازۀ اختصاصی به روش مانگرو شده است.به این روش، اجرای بستر کاشت گیاهان طبیعی در راستای عمود و اصطلاحاً باغ‌های عمودی نیز می‌گویند. از مزایای دیوارهای سبز عمودی مانگرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت اجرا در هر فضا
  • نصب سریع و آسان
  • قابلیت جابجایی به مکانی دیگر
  • پس ندادن رطوبت به دیوار
  • دارای سیستم آبیاری هوشمند

تأثیر دیوار سبز در دکوراسیون کافه رستوران

به طور کلی مهمترین نقش استفاده از دیوار سبز در دکوراسیون داخلی، تبدیل یک محیط کسل‌کننده و سرد به فضایی گرم و دلنشین است. گرین وال‌ها از لحاظ زیبایی‌شناسی نیز جلوۀ بصری خاصی را به فضای داخلی می‌بخشند. حال تصور کنید این مکان، فضایی مانند کافه رستوران باشد که افراد برای صرف غذا و نوشیدنی، یا ساعتی استراحت در محیطی دنج و آرام و دورهمی دوستانه به آنجا می‌آیند.

وجود قابی سبز از گیاهان طبیعی در کافه‌رستوران به مهیابودن این شرایط بسیار کمک می‌کند. به همین دلیل است که امروزه در طراحی کافه رستوران از عناصر طبیعی مانند گیاهان و به خصوص در قالب دیوار سبز استفاده می‌کنند. بنابراین با اجرای دیوار سبز در کافه رستوران، نیاز اصلی مشتری یعنی آرامش و انتقال حس طبیعت نیز برآورده می‌شود.

این موضوع را هم در نظر بگیرید که روش جدید اجرای دیوا سبز در مکان‌هایی مانند کافه رستوران به جذب بیشتر مشتری نیز کمک می‌کند؛ چرا که دکوراسیون داخلی را بسیار خاص و دلپذیر کرده و در خاطر افراد بیشتر می‌ماند. حتی می‌توانید با طراحی دیوار سبز در دیوار پیشخوان یا کانتر، فضای منحصربه‌فردی خلق کنید که تمام توجه را به سمت خود می‌کشاند.

حرف آخر

تیم تخصصی مانگرو، بهترین و کاربردی‌ترین سیستم دیوار سبز از لحاظ کیفیت، نگهداری و حداقل نیاز به بازبینی و با ماندگاری بالا را به مشتریان خود عرضه می‌کند. اجرای دیوارهای سبز یا باغ‌های عمودی در این سیستم به صورت مدولار و نیمه هیدروپونیک است.

تمامی پروژه‌های دیوار سبز طبیعی مانگرو از زمان اجرا به مدت 2 ماه شامل گارانتی، بازدید و نگهداری رایگان هستند و پس از دو ماه، با توجه به تعرفۀ مصوب شرکت نیز توسط تیم نگهداری و گیاهپزشکی مانگرو پشتیبانی می‌شوند. برای اجرای بی‌نظیر دیوار سبز در کافه رستوران خود می‌توانید از تیم مجرب مانگرو کمک بگیرید. برای مشاوره و سوالات خود در زمینه خدمات و نگهداری دیوارهای سبز عمودی نیز می‌توانید با شماره 02128426065 تماس بگیرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه