تعمیر یخچال ال جی در اهواز

تعمیر یخچال ال جی در اهواز

به قلم: مژگان احمدی

تعمیر یخچال ال جی در اهواز برای درمان هر گونه مشکل یخچال شما، بهترین است. مواقعی وجود دارد که یخچال یا فریزر شروع به رفتار غیرعادی می کند.

سازندگان یخچال های فعلی طول عمر آنها را بین 8 تا 10 سال تخمین می زنند. پس از طی این زمان یخچال ال جی به مرور خراب می شود. برای رفع مشکل می توانید با تیم نمایندگی یخچال ال جی در اهواز همکاری نمایید یا خودتان به تعمیر بپردازید. در این مقاله، رایج ترین خطاهای یخچال ال جی، علل آنها را شرح می دهیم.

سرویس خواب بالسا

صدای ترک در یخچال ال جی

این صداها بیشتر در اثر انبساط حرارتی مواد ایجاد می شوند. هنگام خنک شدن، اندازه اکثر مواد کوچک می شود، که این در مورد فلزات بیشتر مشخص است. بنابراین صداهایی مانند ترک خوردن یا کوبیدن در یخچال می تواند توسط گلدان های داخل یخچال یا بدنه یخچال ایجاد شود. این یک وضعیت عملکرد عادی است و یک نقص نیست.

 

سرمایش ناکافی در یخچال ال جی

علت سرمایش ناکافی ممکن است تنظیم ضعیف ترموستات باشد. در طول سال دمای هوای اطراف تغییر می کند و این نیز بر توانایی یخچال در دفع گرما از داخل به محیط اطراف تاثیر می گذارد. بنابراین ممکن است این اتفاق بیفتد که اگر در فصل زمستان ترموستات را در موقعیت خاصی قرار دهید، با فرا رسیدن هوای گرم در بهار و تابستان، یخچال غذا را به دمای مورد نیاز شما خنک نکند.

گاهی علت این نقص نیز ممکن است محل نزدیکی منبع گرما باشد. این می تواند یک رادیاتور، یک اجاق گاز، و همچنین یک ماشین ظرفشویی یا اشعه خورشید باشد. بنابراین مکان ایده آل یخچال در سایه و در فاصله کافی از این منابع گرما است.

فراموش نکنید که فاصله کافی از اشیاء و دیوارهای اطراف را بگذارید تا هوای اطراف کندانسور (یعنی لوله با شبکه پشت یخچال) بتواند آزادانه جریان یابد. تیم تعمیر یخچال ال جی در اهواز فاصله حداقل را 5 سانتی متر از پشت و 2 سانتی متر از راست و چپ توصیه می کنند.

به لطف شبکه، کندانسور به راحتی با گرد و غبار مسدود می شود که به نوبه خود از جریان هوا جلوگیری می کند. نتیجه افزایش فشار روی کمپرسور و گرم شدن بیش از حد یخچال از پشت است. هر دو سال یکبار باید قسمت عقب را جاروبرقی بکشید یا گرد و غبار را به صورت مکانیکی با برس تمیز کنید.

در قسمت پشتی قسمت داخلی یخچال یک اواپراتور تعبیه شده است که این فضا را خنک می کند. با قرار دادن تکه های بزرگ غذا یا ظروف در پشت، از جریان هوای سرد در داخل جلوگیری می کنید و به کل فضای یخچال نمی رسد. کافیست یخچال خود را کمی به جلو بکشید.

یخ زدن یخچال ال جی

این نقص ناشی از تراکم رطوبت در داخل است. هنگامی که یخچال به فناوری بدون برفک (No frost) مجهز است، رطوبت باید به پایین و از طریق یک سوراخ کوچک به سمت پشت که ظرف جمع آوری قرار دارد، جریان یابد تا آب اضافی آن تبخیر شود.

اگر یخچال همچنان یخ می زند، ممکن است به این دلیل باشد که زیاد آن را باز می کنید، درزبند آن فرسوده شده و نشتی دارد، یا به این دلیل است که غذای گرم در آن ریخته اید. کافیست از انجام این کار امتناع نمایید. در صورت رفع نشدن مشکل با تیم تعمیر یخچال ال جی در اهواز در تماس باشید.

 

چرا یخچال ال جی من بدون روشنایی است؟

تا همین اواخر، یخچال ها با یک لامپ کلاسیک با قدرت ضعیف تر و شکل غیر معمول روشن می شدند. پس از سوزاندن آن، به سادگی می توانید آن را با یک مورد جدید تعویض کنید یا از نیروهای تعمیر یخچال در اهواز کمک بگیرید.

 

چرا یخ ساز یخچال ال جی من خراب می شود؟

بسیاری از یخچال های کلاس بالاتر (معمولاً درهای دوگانه) مجهز به یخساز هستند. اگر تولید یخ را متوقف کردید، منبع آب ورودی را بررسی کنید، یا برای مدلی با مخزن داخلی، بررسی کنید که آب در آن وجود داشته باشد.

اگر ظرف تکه های یخ می فرستد، اما توزیع یخ خرد شده کار نمی کند، ممکن است ایراد از یخ شکن خراب، گیر کرده یا شکسته باشد. توجه داشته باشید، طبق توصیه ی تیم تعمیر یخچال ال جی در اهواز همیشه قبل از دست زدن به یخچال، آن را از منبع برق جدا کنید.

اگر دستگاه پخش یخ و آب سرد بوی کپک زدگی یا کپک زدگی می دهد، مخزن آب را کاملا تمیز کنید (این کار را باید به طور منظم انجام دهید).

 

توصیه ی تیم تعمیر یخچال ال جی در اهواز برای زمانی که یخچال ال جی اصلا خنک نمی شود

مهمترین وظیفه ی یخچال خنک نگه داشتن مواد غذایی است. برای چنین وضعی تیم نمایندگی یخچال ال جی در اهواز توصیه ی بررسی دو نکته ی زیر را دارد:

  • هنگام جدا کردن یخچال از جریان برق برق (مثلاً هنگام خاموش شدن یا هنگام شستشوی یخچال) و هنگامی که دوباره وصل می شود، ممکن است اتفاق بیفتد که ترموستات به مدتی برای “بازیابی" نیاز داشته باشد. بنابراین یخچال تنها چند دقیقه پس از روشن شدن می تواند شروع به خنک شدن کند.
  • اگر کمپرسور حتی پس از مدت طولانی روشن نشد، بررسی کنید که آیا لامپ (یا چراغ) داخل روشن است یا خیر. در صورت روشن نشدن، ممکن است به دلیل آسیب به کابل تغذیه، اصلاً انرژی وارد یخچال نشود. این اغلب هنگام جابجایی یخچال اتفاق می افتد.

 

چرا یخچال ال جی من بوی می دهد؟

اگر بویی از داخل یخچال یا فریزر خود استشمام می کنید، احتمالاً مشکل این است که داخل دستگاه به طور مرتب تمیز نمی شود. باید به طور مرتب داخل یخچال را با استفاده از اسفنج، آب گرم و سرد تمیز کنید. البته بوی داخل یخچال می تواند از خود غذا هم بیاید. بنابراین مواد غذایی را در بسته بندی های بدون مهر و موم در یخچال نگهداری کنید. میکروارگانیسم هایی که می توانند باعث ایجاد بو شوند می توانند از مواد غذایی بدون مهر و موم پخش شوند. رفع این نقص نیازی به تعمیر یخچال ال جی در اهواز ندارد بلکه فقط با تمیزکاری منظم رفع می شود.

کمپرسور یخچال ال جی پر سر و صدا

صداهای عجیب یک چیز است، کمپرسور پر سر و صدا روی یخچال چیز دیگری است. اگر کمپرسور در حین خنک شدن بیش از حد نویز داشته باشد، ممکن است نشان دهنده سایش بیش از حد باشد. در چنین شرایطی، راه حل تماس با تیم تعمیر یخچال ال جی در اهواز یخچال است. تعمیرکار مرکز تعمیر یخچال ال جی در اهواز اغلب تنها با شنیدن می تواند عیب را تشخیص دهد.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه