طراحی جذاب و اصولی نمایشگاه مبلمان در کرج

طراحی جذاب و اصولی نمایشگاه مبلمان در کرج

به قلم: مهشید بختیاری

کمپانی ها و برندهای موفقی که محصولات مختلفی را در اختیار مشتری قرار می دهند به خوبی می دانند که علاوه بر ارائه محصولات باکیفیت و درجه یک، چگونگی به نمایش گذاشتن کالاها نیز تاثیر مستقیمی بر روی تصمیم مشتری و جلب توجه و رضایت او دارد. به همین دلیل است که فروشگاه ها و شوروم های بزرگ زمان و انرژی ویژه ای بر روی طراحی فضای خود صرف می کنند. در این برگ از شوروم گردی چیدانه به سراغ خانه مبلمان نودژ رفته ایم تا علاوه بر بررسی انواع سبک های مبلمان، به نکات مهم طراحی فضای یک شوروم نیز بپردازیم. با ما همراه باشید تا شما را با خاص ترین دیزاین فروشگاه مبلمان آشنا کنیم.

تابلو فرش ریحان

طراحی فضای نمایشگاه مبلمان باید چگونه باشد؟

همانطور که در ویدئوی این شوروم می بینید طراحی هر فضا باید کاملا متناسب با محصول یا خدماتی باشد که قرار است به مشتری ارائه بدهید. شما قرار است مدیر نمایشگاهی باشید که در هر بخش از آن کالای ویژه ای در حال دیده شدن است. بنابراین دیزاین فضا باید به گونه ای انتخاب شد که محصول شما کاملا در مرکز دید قرار بگیرد و در عین حال حس مثبت و خوشایندی را به مشتری منتقل کند.

خانه مبلمان نودژ واقع به مساحت 3000 متر مربع در برج بزرگی در عظیمیه کرج واقع شده است. همانطور که مشاهده کردید فضای شوروم از بخش های مختلفی تشکیل شده و در هر بخش دکوراسیون متفاوتی طراحی شده است. خانه مبلمان نودژ محصولات خود را در سبک های کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک روانه بازار مبلمان کرده است. به همین دلیل هر قسمت از نمایشگاه متناسب با سبک مبلمان دیزاین شده و تنوع بصری فوق العاده ای در این طراحی وجود دارد.

بعنوان مثال مبلمان کلاسیک در اتاقی قرار داده شده که دیزاین کلی اتاق به همراه تمامی اکسسوارها در چارچوب یک دکوراسیون کلاسیک قرار دارد. رعایت تمام نکات یک چیدمان کلاسیک زیبا و چشم نواز از لحاظ انتخاب رنگ، بافت، فرش، پرده، تزئینات و … همگی دست به دست هم داداه اند تا شاهد یک فضای کلاسیک باشیم. این نوع طراحی به شما کمک می کند که هنگام خرید مبلمان دیگر نیاز به فضاسازی ذهنی نداشته باشید و بتوانید به راحتی مبل دلخواهتان را در محیط خانه با تمامی اجزای اصلی دکوراسیون تماشا کنید.

نکات مهم در طراحی شوروم مبلمان

اگر قصد دارید مانند طراحان مجموعه نودژ یک فضای جذاب و مشتری پسند در فروشگاه مبلمانتان پیاده کنید بهتر است این نکات را به خاطر بسپارید:

مبلمان از المان های تعیین کننده سبک دکوراسیون هر خانه است. بنابراین در گام اول باید مبلمان در مرکز فضا قرار بگیرد و با استفاده از جزئیات معماری و تزئینات داخلی یک فضای شیک و لوکس پدید بیاید.

تاثیر رنگ در طراحی نمایشگاه مبل

رنگ بندی فضای فروشگاه یا شوروم همان چیزی است که اگر به درستی انتخاب نشود تمامی زحمات شما در طراحی داخلی بی فایده خواهد شد. رنگ در محیط باید به گونه ای انتخاب شود که هم سبک طراحی را تقویت کند و هم برای مراجعین جذاب و دلپذیر به نظر برسد. بعنوان مثال در دیزاین بخش کلاسیک فروشگاه نودژ استفاده از رنگ های سنگین و موقر زرشکی، سبز تیره، کرم و … جذابیت فوق العاده ای به فضا بخشیده است. در نظر گرفتن رنگ های خنثی و ملایم به عنوان رنگ پس زمینه باعث شده است که مبلمان با هر طرح و رنگی واضح تر و برجسته تر به چشم بیاید.

توجه به سبک دکوراسیون

یکی از امتیازات برجسته خانه مبلمان نودژ توجه بی نظیر طراحان مجموعه به اصول چینش سبک های مختلف دکوراسیون است. طراحی فضای پیرامونی هر ست از مبلمان به خلاقانه ترین شکل ممکن و با در نظر گرفتن اصول حرفه ای همان سبک انجام شده است. برای مثال یک ست مبل کلاسیک با توجه به رنگ و جنس پارچه و مدل و ساختار مبل در اتاقی قرار دارد که زیباترین جلوه را برای مشتریان داشته باشد. استفاده از کاغذ دیواری های متنوع با متریال و الگوهای خاص، لوسترهای کریستالی، تابلوهای دیواری کلاسیک، دکوریجات جذاب مانند مجسمه ها، ظروف تزئینی، دیوارکوب ها و … علاوه بر تقویت سبک فضا محیط آرامش بخشی را برای یک انتخاب عالی توسط مشتریان فراهم می آورند.

فضاسازی مناسب

محدودیت فضا یکی از مشکلاتی است که صاحبان کسب و کار همواره گرفتار آن هستند. اگر فضای کافی برای ایجاد چیدمان های کوچک برای هر ست از مبلمان وجود نداشته باشد می توان از ویترین های جمع و جور برای نمایش مدل های مختلف مبل بهره گرفت. در نظر گرفتن این نکته هم ضروری است که نحوه چیدمان مبلمان باید به گونه ای باشد که فضای رفت و آمد و تردد مشتریان مختل نشود و افراد بتوانند با آرامش بیشتری از محصولات بازدید و انتخاب نمایند. همانطور که در دیزاین فضای خانه مبلمان نودژ مشاهده کردیم وجود یک راهرو و چیدمان ویترین های متنوع از انواع مدل های مبل در طرفین، بازدید از محصولات را بسیار آسان کرده و در عین حال، یک خلاقیت جالب در طراحی به شمار می آید، گویی که به جای بازدید از یک نمایشگاه مبلمان، در حال قدم زدن در یک گالری هنری هستیم. در هر ویترین یک نمونه از مبل به همراه مختصری از اکسسوارهای هماهنگ با سبک مبلمان قرار داده شده تا مشتریان به راحتی بتوانند تعداد زیادی از مدل های متنوع را زیر نظر داشته باشند.

نورپردازی حرفه ای

نورپردازی در فضای تجاری از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا یکی از عواملی است که می تواند به تنهایی نیز جلب نظر کند. در شوروم مبلمان نودژ نورپردازی به شکلی انجام شده که رنگ، تکسچر و کیفیت اجزا و متریال مبل ها واضح و ملموس باشد. در نظر گرفتن آباژورها، لوسترها و نورهای تاکیدی و نقطه ای جلوه دلپذیری به نمای شوروم بخشیده است.

حرف پایانی

هر بخش از نمایشگاه مبلمان نودژ مانند خانه کوچکی است که با نمایش دادن سبک های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن مبلمان در فضای مخصوص خود، مشتریان می توانند ابعاد چیدمان را به راحتی تجسم کنند و برای انتخاب و هماهنگی مبل با فضای منزل از هر مشاوره ای بی نیاز باشند. اگر شما هم با تماشای ویدئوی شوروم مجموعه نودژ کنجکاو شدید به فضای گرم و دلنشین آن سری بزنید و محصولات را از نزدیک ببینید می توانید با مراجعه به صفحه پروفایل خانه مبلمان نودژ با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه