دیوارپوش ماربل شیت | مشخصات، ویژگی‌ها و کاربرد آن در دکوراسیون

دیوارپوش ماربل شیت | مشخصات، ویژگی‌ها و کاربرد آن در دکوراسیون

به قلم: نادیا مهردادیان

دیوارپوش ‌های‌ ماربل شیت

دیوارپوش‌ های‌ ماربل شیت با طرح سنگ مرمر، تلفیقی از زیبایی طبیعیِ سنگ‌ها و تکنولوژی روز دنیا هستند که در خدمت صنعت دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌اند. این نوع دیوارپوش‌های نسل جدید از ترکیب پی‌وی‌سی و پودر سنگ با وزن سبک و ضخامت کم تولید شده و با خاصیت آنتی باکتریال و ضدحریق، یکی از محبوب‌ترین و پر طرفدارترین دیوارپوش‌های مصنوعی به شمار می‌آیند. دیوارپوش ماربل شیت علاوه بر زیبایی، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز دارد و همین خصوصیت تحولی عظیم را در صنعت دکوراسیون داخلی رقم زده است.

چوب و هنر

به منظور آشنایی بیشتر با این المان جدید، مجموعۀ دکوتاپس به‌عنوان یکی از پخش‌کننده‌های این محصول، در این مطلب همراه چیدانه بوده تا معرفی دیوارپوش ماربل شیت به طور کامل صورت گیرد.

دکوتاپس
diamondدکوتاپس

ماربل شیت چیست؟

ماربل شیت از ترکیب دو واژۀ انگلیسی Marble و sheet ایجاد شده است. Marble به معنی صفحه سنگ و یا همان سنگ مرمر و sheet در اصطلاح به ورق یا صفحه برش خورده با ابعاد خاص گفته می‌شود. دیوار پوش ماربل شیت در بازار با نام‌های تجاری مختلفی از جمله؛ استون شیت، ماربل‌استون، تاپ شیت، ورق سنگی، سنگ مصنوعی، مرمرشیت و جایگزین سنگ اسلب نیز شناخته می‌شود. در صورتیکه ماربل شیت از مواد درجه یک و طبق روش‌های تولید استاندارد آماده‌سازی شده باشد، قابل اعتماد و قابل استفاده در پروژه‌های متنوع است.

دکوتاپس
diamondدکوتاپس

اجزای تشکیل‌دهندۀ دیوارپوش ماربل شیت

ماربل شیت در واقع از ۷۰% پی‌وی‌سی و ۳۰% پودر سنگ ساخته می‌شود و همین امر سبب شده تا استحکام این محصول نسبت به سایر محصولات پی‌وی‌سی بالاتر باشد. البته در تولید ماربل شیت از افزودنی‌های خاص دیگری مانند کربن، تیتانیوم، استاپلایزرها، روان کننده‌ها، تثبیت کننده‌ها و لایه محافظ و ضد خش، با نسبت‌های استاندارد نیز استفاده می‌شود که هر کدام از آن‌ها در کیفیت محصول تولید شده تاثیرگذار خواهند بود. ضخامت نهایی این دیوارپوش حدود 2 تا 4 میلیمتر و ابعاد استاندارد صفحۀ آن 122*280 است.

دکوتاپس
diamondدکوتاپس

ویژگی‌های ماربل شیت

– دیوارپوش بدون درز ماربل شیت بیشتر با طرح‌های مختلف سنگ مرمر شناخته شده‌ا است، اما طرح و رنگ‌های متنوعی همچون طرح چوب، ساده، طرح‌های کاغذ دیواری و در نتیجه کاربردهای متنوع تری در دیزاین و طراحی داخلی ساختمان‌ها دارد.

– دیوارپوش ماربل شیت به‌طور کامل نور را از خود عبور نمی‌دهد و تنها هاله و سایه‌ای از نور را مشخص می‌کند که همین ویژگی سبب زیبایی آن می‌شود.

– این دیوارپوش بسیار سبک است و برای نصب آن نیازی به مصالح نیست. همچنین بدون نیاز به خرابی زیرساخت، به راحتی و با استفاده از چسب پلی اوتاران روی دیوار نصب می‌شود.

– مواد ساخت دیوارپوش ماربل شیت معمولاً مقاوم به نشت آب، خطوط و ضربه‌ها هستند. این ویژگی‌ها باعث افزایش دوام و عمر مفید این نوع دیوارپوش می‌شوند.

– دیوارپوش ماربل شیت به‌راحتی قابل نصب بر روی دیوارها و سطوح داخلی است. این ویژگی، زمان و هزینه نصب را کاهش می‌دهد.

– سطوح ماربل شیت به‌راحتی قابل شست‌وشو هستند و نیاز به نگهداری کمتری دارند.

– ماربل شیت در ابعاد دلخواه قابل استفاده و قابل سفارش است.

– این محصول، جایگزینی زیبا و مقرون‌به‌صرفه برای دیوارها و سطوح داخلی فضاها است.

دکوتاپس
diamondدکوتاپس

از معایب دیوارپوش های ماربل شیت نیز می‌توان به عدم قابلیت استفاده در فضای بیرونی، عدم مقاومت در برابر اشعه خورشید، عدم انتقال حس جنس سنگ و انعکاس تاب خورده نور در سطح پی‌وی‌سی و تکرار قالب طرح در متراژ بالا، اشاره کرد.

دکوتاپس
diamondدکوتاپس
دکوتاپس
diamondدکوتاپس

قیمت دیوارپوش ماربل شیت

قیمت دیوارپوش ماربل شیت با توجه به مدل‌های مختلف آن، نوع طراحی و اجرا و همچنین شرایط اقتصادی بازار، متفاوت است. برای اطلاع از قیمت درست و دقیق آن می‌توانید با کارشناسان دکوتاپس تماس بگیرید.

دکوتاپس
diamondدکوتاپس
دکوتاپس
diamondدکوتاپس

کاربرد ماربل شیت در دکوراسیون

دیوارپوش ماربل شیت، یک محصول دکوراتیو استثنایی است که در دکوراسیون داخلی به‌عنوان یک جزء زیبا و لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دیوارپوش با طراحی زیبا و خصوصیات منحصربه‌فرد، به فضاهای داخلی جلوه و شکوه می‌بخشد و در موارد زیر کاربردهای متنوعی دارد:

دکوتاپس
diamondدکوتاپس
  • فضای نشیمن و دیوار پشت تلویزیون
  • دیوار آشپزخانه و فضای بین کابینت‌ها
  • طراحی و اجرای میز کانتر
  • استفاده به عنوان صفحه کابینت
  • سقف‌های کاذب و پوشش دیوار راهروها و سرویس‌های بهداشتی
  • راه‌پله و سایر مشاعات ساختمان
  • رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری
  • پوشش ستون‌ها
  • لابی ساختمان
  • در اطراف استخرها

حرف آخر

به‌طور کلی دیوارپوش ماربل شیت با طراحی خاص و خصوصیات فنی متنوع، به‌عنوان یک جزء دکوراتیو، به زیبایی و لوکس بودن فضاهای داخلی افزوده و محیطی متفاوت و دلچسب ایجاد می‌کند. برای تهیه، نصب و اجرای این نوع دیوارپوش در فضاهای داخلی مختلف می‌توانید از مجموعۀ دکوتاپس کمک بگیرید و از خدمات دکوراسیون داخلی آنها نیز استفاده کنید.

دکوتاپس
diamondدکوتاپس
واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه