راهنمای خرید و انتخاب ساعت ست مناسب

راهنمای خرید و انتخاب ساعت ست مناسب

به قلم: تحریریه چیدانه

در خرید ساعت مچی ست باید به چه نکاتی توجه کرد تا بهترین و به یاد ماندنی‌ترین انتخاب را داشت؟ میدونیم که ساعت ست برای زوج‌هایی که تصمیم به شروع زندگی دارند، یک اکسسوری ماندگار و البته یادآور روزهای خوش است. و با توجه به تنوع زیاد از نظر طراحی، برند، کیفیت و … طبیعی است که در هنگام انتخاب و خرید ساعت ست سردرگم شوید. برای اینکه بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید که مورد علاقه هر دو نفر باشد، به نکات گفته شده در این مطلب دقت کنید.

انتخاب طراحی ساعت ست

با شنیدن نام ساعت ست همه ما یاد ساعت‌هایی می‌افتیم که از نظر ظاهری یکی هستند و فقط از نظر ابعاد با هم متفاوت‌اند. در صنعت ساعت مد امروز اما می‌توانید کمی متفاوت‌تر به این موضوع نگاه کنید. به این نکته توجه کنید که سلیقه دو شخص کاملا شبیه هم نیست. شاید خانم به یک ساعت نگین‌دار علاقه داشته باشد اما آقا برعکس به این قضیه نگاه کند. در طراحی ساعت‌های ست معمولا کمپانی‌ها از طرح‌های مینیمال و ساده استفاده می‌کنند که بتواند سلیقه هر دو شخص را جلب کند. یا حتی در خیلی از موارد با توجه به مثالی که زدیم، در طراحی یک ساعت ست، ساعت زنانه نگین دار تولید می‌شود و ساعت مردانه بدون نگین. اما اگر در انتخاب ساعت ست با طراحی یکسان به نتیجه نرسیدید اصلا نگران نباشید. شما میتوانید با سلیقه خودتان دو ساعت زنانه و مردانه را با یک وجه مشترک از نظر بند ساعت، رنگ به کار رفته یا … ست کنید. در نتیجه باید قبل از انتخاب و خرید ساعت مچی ست سلیقه همسرتان را محترم بدانید و مطابق با سلیقه او نتیجه بگیرید که می‌خواهید ساعت ست با طراحی یکسان یا ساعت ست با یک نقطه اشتراک مشابه داشته باشد؟

سرویس خواب بالسا

راهنمای خرید و انتخاب ساعت ست مناسب

ساعت ست باید چه سبکی باشد؟

در دنیای متنوع و پر زرق و برق امروز صنعت ساعت سازی، ساعت مچی‌ها در سبک‌های متفاوتی تولید می‌شوند. حتما گوش شما به شنیدن ساعت اسپرت، کلاسیک، فشن و … آشناست. انتخاب سبک ساعت ست از این جهت حائز اهمیت است که ممکن هست همسر شما اکثر لباس‌هایش اسپرت باشد و در انتخاب ساعت هم به سبک اسپرت علاقه‌مند باشد. برای مثال ممکن است همسر شما به سراغ برند کاسیو بروید که منبع ساعت‌های ورزشی و اسپرت می‌باشد. خرید ساعت ست اسپرت برای زوج‌ها ایده بدی نیست. شما میتوانید یک ست ساعت اسپرت برای روزهایی که میخواهید به گشت و گذار بروید یا استایل اسپرت انتخاب می‌کنید، داشته باشید. اما باید این را هم در نظر بگیرید که نمی‌توانید یک ساعت اسپرت را با استایل‌های رسمی و در مهمانی‌ها ست کنید. پس حتما هر زوج به داشتن حداقل یک ساعت ست کلاسیک و رسمی نیاز دارد.

تعیین قیمت ساعت مچی ست

بعد از اینکه با همسرتان به نتیجه رسیدید چه طرح و سبک ساعتی را می‌خواهید، باید بودجه‌ای که برای خرید ساعت ست مد نظر دارید را هم انتخاب کنید. با توجه به اینکه در صنعت ساعت سازی دنیا، برند‌های زیادی وارد شده‌اند و هر کدام با هم در رقابت هستند دست شما در تعیین رنج قیمت باز است. ساعت‌های ست اورجینال در حال حاضر از حدود قیمت 1 میلیون تومان شروع می‌شوند تا قیمت‌های بالاتر در برند‌های لوکس. در تعیین برند ساعت ست اورجینال با توجه به بودجه مورد نظرتان، حتما باید از یک کارشناس ساعت مشورت بگیرید. امروزه برای صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها، سایت‌های اینترنتی که فروش آنلاین و حضوری دارند سریع‌ترین انتخاب برای شما هستند. برای مثال سایت و فروشگاه ایران تایمر با دقیق‌ترین و صادق‌ترین مشاورانش می‌تواند برای یک انتخاب مطمئن پیشنهاد خوبی برای شما باشد.

راهنمای خرید و انتخاب ساعت ست مناسب

موتور ساعت کوارتز بهتره یا مکانیکی؟

دو دسته بندی کلی در موتور ساعت‌ها وجود دارند که کوارتز و مکانیکی‌ها هستند. نیروی محرکه ساعت کوارتز باتری است و ساعت‌های سولار یا همان خورشیدی هم در همین دسته قرار می‌گیرند. نیروی محرکه ساعت مکانیکی هم فنر شارژ شونده در اجزای موتور است که بصورت دستی یا از طریق لنگر داخل موتور صورت می‌گیرد. اگر نگاهی کوتاه به تاریخچه تولید ساعت‌های مچی بیندازیم، باید بگوییم که اولین ساعت‌ها با موتورهای مکانیکی کوکی تولید می‌شدند. بخاطر پیچیدگی تولید این نوع موتور‌ها و هزینه بالایی که داشتند، در طول یکسال تعداد خیلی کمی ساعت وارد بازار می‌شد و همه توان خرید این ساعت‌ها را نداشتند. تا آنجایی که ساعت‌های کوارتز تولید شدند. تولید موتور کوارتز دیگر هزینه بالا و پیچیدگی‌های موتور مکانیکی را نداشت. به همین خاطر هم تعداد تولید ساعت‌ها بیشتر شد و هم قیمت آنها کمتر. در نتیجه کسانی که توانایی خرید ساعت‌های گران قیمت مکانیکی نداشتند به سمت ساعت‌های کوارتز گرایش پیدا کردند.

اما از طرف دیگر که به این موضوع نگاه کنیم، شما با خرید یک ساعت مکانیکی همیشه و در هر زمان می‌توانید بدون نگرانی از تمام شدن باتری ساعت، از آن استفاده کنید. این را در نظر بگیرید که همیشه قرار نیست از ساعت ست‌تان استفاده کنید. خوبیه ساعت مکانیکی این است که در هر زمان با یک کوک کردن ساده می‌توانید آن را روی مچ دست بیاندازید. در حالیکه ساعت کوارتز هر چند سال نیاز به تعویض باتری دارد و ممکن است زمانی که شما سراغ ساعت ست‌تان رفتید، به علت اتمام باتری نتوانید از آن استفاده کنید.

راهنمای خرید و انتخاب ساعت ست مناسب

اهمیت به کیفیت ساعت مچی ست

عوامل زیادی تاثیر دارند که بتوانیم بگوییم انتخاب شما ساعت با کیفیتی است یا خیر. در اولین مرحله توجه به اورجینال بودن برند و مدلی است که انتخاب می‌کنید. وقتی شما یک ساعت مچی اورجینال خرید می‌کنید، قطعا کیفیت قابل قبولی را بدست خواهید آورد. اما استفاده از یکسری متریال خاص، می‌تواند انتخاب شما را با کیفیت‌تر کند. برای مثال استفاده از شیشه ضد خش سفایر کریستال، بند چرم طبیعی، نگین‌های سواروسکی، روکش رنگ PVD، صدف طبیعی و … در ساعت مچی نشان دهنده کیفیت بیشتر در آن می‌باشد. واضح است که هر چقدر تعداد و مقدار استفاده از این متریال‌های گفته شده در تولید یک ساعت بیشتر باشد، قیمت ساعت مچی نیز بالاتر می‌رود.

خرید ساعت مچی ست اورجینال و برند

با توجه به گستردگی دنیای ساعت مچی و رقابت عجیبی که بین برندهای ساعت وجود دارد، و همچنین ورود برندهای تقلبی در این بازار واضح است که کمی انتخاب و خرید ساعت اصل سخت می‌شود. برای جلوگیری از این سردرگمی و داشتن یک خرید مطمئن باید به سراغ نمایندگی‌ها معتبر برندهای ساعت مچی بروید. سایت و فروشگاه ایران تایمر با بیش از 12 سال تجربه، به عنوان اولین سایت در زمینه ساعت‌های اورجینال و برند شناخته می‌شود. در ایران تایمر یک ویترین بزرگ با بیش از 290 برند مطرح جهانی در دسترس شماست. همه محصولات داخل سایت ایران تایمر دارای گارانتی بین المللی و ضمانت اصالت کالا می‌باشند. همچنین شما میتوانید برای یک انتخاب مطمئن و با اصالت، بصورت رایگان از بهترین متخصصان ایران تایمر مشاوره بگیرید. برای ارتباط با این نمایندگی معتبر کافیست نام ایران تایمر را در اینترنت جست و جو کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه