هر آنچه که باید درباره سرامیک بوک مچ بدانید

هر آنچه که باید درباره سرامیک بوک مچ بدانید

به قلم: مهشید بختیاری

با پیشرفت صنعت معماری و ورود نوآوری‌های متنوع به این حوزه در زمینه دکوراسیون داخلی روز به روز شاهد استفاده از متریال‌ها و مصالح جدیدتر و یا پیاده‌سازی ایده‌های جذاب‌تر با همان مصالح قدیمی هستیم. بعنوان مثال شاید تا یکی دو دهه پیش آجر در نما یا طراحی داخلی، متریال خیلی پرطرفداری نبود اما امروزه شیوه کاربرد آن تغییر کرده و می‌تواند با یک نقشه درست و اصولی در مدرن‌ترین دکوراسیون‌ها نیز به کار بیاید. حکایت استفاده از کاشی و سرامیک در دکوراسیون داخلی نیز به همین شکل است. در سال‌های اخیر طراحان و دکوراتورهای حرفه‌ای برای دیزاین کردن فضا برای کاشی و سرامیک اهمیت ویژه‌ای قائل شده‌اند. یکی از ایده‌های خلاقانه در تزئین محیط داخلی استفاده از سرامیک بوک مچ است. در این مطلب برای شمایی که قصد دارید خانه یا محل کارتان را به زیباترین شیوه دیزاین کنید و به دنبال یک راهکار نوآورانه می‌گردید ایده‌های تازه‌ای داریم. با ما تا انتها همراه باشید.

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

منظور از سرامیک بوک مچ چیست؟

یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های چینش قطعات سرامیک با ابعاد بزرگ در کنار هم، شیوه بوک مچ است. در حقیقت بوک مچ به معنی قرارگیری کاشی و سرامیک در کنار هم است، به گونه‌ای که خطوط و رگه‌های قطعات در امتداد یکدیگر بیفتند. به زبان ساده‌تر می‌توانیم بگوییم که سرامیک بوک مچ یعنی دو سرامیک اسلبی که کاملا قرینه همدیگر هستند. درواقع این چیدمان طوری انجام می‌شود که نقش و نگاره‌های سرامیک طرحی متقارن را دنبال کنند و این کار معمولا با دو قطعه سرامیک انجام می‌شود. به همین دلیل سرامیک‌های بوک مچ در بازار به صورت بسته‌های دو برگی به فروش می‌رسد و معمولا ابعاد آن‌ها 280*120 است.

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO
چوب و هنر

کاربردهای سرامیک بوک مچ چیست؟

این نوع سرامیک به دلیل ظاهر مدرن و لوکس خود جنبه تزئیناتی دارد و معمولا برای آراستن دیوارها به کار می‌رود. استفاده از این محصول در فضاهای بزرگ کاربردی‌تر است، زیرا دید و نمای بهتری ایجاد می‌کند. به همین دلیل به تازگی در بسیاری از مراکز تجاری و تفریحی برای دیزاین فضا از سرامیک بوک مچ استفاده می‌شود.

لابی‌ها، سنگ‌فرش‌های تالارها و هتل‌ها، سالن‌های اجلاس و همایش و دیوار سالن‌های پذیرایی از جمله مکان‌های مناسب برای نصب سرامیک بوک مچ است، زیرا افراد هنگام نشستن و انتظار در این سالن‌ها مشغول تماشای طرح زیبا و منحصربفرد آن می‌شوند و حس مثبتی در فضا جاری می‌شود. در واقع به دلیل مقاومت و استحکام بالا و جلای چشم‌نواز سرامیک‌های بوک مچ و فورمچ، این محصولات در دکوراسیون اماکن پرتردد بسیار کاربردی هستند.

شاید شما هم دقت کرده باشید که در ورودی بسیاری از ساختمان‌ها و برج‌های لوکس و مجلل، در قسمت کف یا دیوارها از سرامیک بوک مچ استفاده شده است. زیرا طرح‌های زیبا و درخشنده این سرامیک می‌توانند به محض ورود، توجه هر شخص را جلب کنند.

شاید با خواندن این جمله که «سرامیک بوک مچ در فضاهای بزرگ و وسیع جلوه بیشتری دارد» تصور کنید که نصب این سرامیک‌ها در فضای منازل مسکونی خیلی هم رایج نیست، اما اشتباه می‌کنید! در دکوراسیون خانه نقاطی وجود دارد که برای نصب بوک مچ سرامیک عالی هستند و با کمی خلاقیت و سلیقه به خرج دادن تبدیل به نقطه کانونی و مرکز توجه دکوراسیون می‌شوند.

بعنوان مثال دیوار پشت تلویزیون یکی از مناطقی است که پتانسیل نصب سرامیک بوک مچ را دارد و این دیزاین می‌تواند به صورت یک قاب جذاب برای تلویزیون جلوه کند. همچنین نصب سرامیک بوک مچ روی دیوار شومینه و میز ناهارخوری نیز نمای لوکسی به فضای منزل می‌بخشد.

اگر قصد دارید برای دکوراسیون داخلی منزلتان از سرامیک بوک مچ استفاده کنید در نظر داشته باشید که در انتخاب طرح و رنگ آن باید وسواس زیادی به خرج بدهید. رنگ‌های تیره این سرامیک عمدتا فضای خانه را کوچکتر از آنچه هست جلوه می‌دهند و الگوهای شلوغ و پرنقش و نگار آن برای خانه‌های کوچک مناسب نیستند. فلذا سعی کنید به سمت مدل‌های خلوت و رنگ روشن بروید تا بهترین نما را پدید بیاورید.

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

قیمت سرامیک بوک مچ چقدر است؟

معمولا شرکت‌ها در ساخت و تولید این نوع سرامیک از سنگ‌های مرمر، تراورتن و سنگ کریستال یا چینی استفاده می‌کنند. سرامیک‌های اسلب بوک مچ در بازار با طرح‌های متنوعی ارائه می‌شوند و برای آن دسته افراد که عاشق نماهای سنگی و براق هستند انواعی از زیباترین طرح‌ها وجود دارد. در ساخت سرامیک بوک مچ از ابعاد بزرگ و نوآوری‌های سخت و پیچیده بهره گرفته شده و نصب این اسلب‌ها نیز نیاز به مهارت و تخصص دارد. فلذا شما با توجه به نوع سنگ، کیفیت فرآوری، نوع نقش و الگو قیمت متفاوتی خواهید پرداخت. همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت پیشگامان معماری آریا در رابطه با قیمت دقیق این محصول اطلاعات مفیدی کسب کنید.

حرف آخر

سرامیک بوک مچ یکی از زیباترین انواع سنگ‌های تزئینی است که به واسطه آن می‌توانید به دکوراسیون خانه یا محل کارتان جلوه فوق‌العاده‌ای ببخشید. این سرامیک‌های دوقطعه‌ای به یکی از پرطرفدارترین متریال‌های دکوراتیو تبدیل شده‌اند و یکی از آیتم‌های موردعلاقه معماران برای طراحی فضاهای لوکس به شمار می‌آیند. مجموعه پیشگامان معماری آریا با استفاده از مصالح باکیفیت و برترین تکنولوژی‌های روز دنیا به تولید اسلب‌های پرسلانی می‌پردازد. برای دیدن نمونه‌های بیشتر از این محصول می‌توانید به سایت پیشگامان معماری آریا مراجعه کنید و با کارشناسان در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه