فرش ماشینی دستباف گونه؛ پدیده ای جدید در دنیای فرش

فرش ماشینی دستباف گونه؛ پدیده ای جدید در دنیای فرش

به قلم: مهشید بختیاری

هنگامی که برای خرید فرش به بازار مراجعه می کنید با اصطلاحات مختلفی مواجه می شوید که ممکن است معنای دقیق آن را ندانید. فرش های مختلفی به بازار ارائه می شوند که هرکدام ویژگی های خاص خودشان را دارند، اما یکی از انواع فرش هایی که به تازگی نبض بازار را به دست گرفته و انواع باکیفیت آن توسط تولیدکنندگان محدودی عرضه می شود فرش دستباف گونه یا طرح دستباف است. اما فرش دستباف گونه چیست؟ از چه متریالی ساخته می شود؟ ارزش خرید فرش دستباف نما چقدر است؟ در این شوروم به فروشگاه فرش نوری مد سری زده ایم تا درباره این نوع فرش اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

تابلو فرش ریحان

آشنایی بیشتر با فرش دستباف گونه

دنیای فرش سرشار از رنگ و زیبایی است. نقش و نگاره های هر فرش مانند یک تابلوی هنری هر چشمی را خیره می کند و به خصوص برای ما ایرانی ها فرش چیزی بیشتر از یک وسیله دکوراسیونی ساده است.

در این میان فرش های دستباف با آن جلوه حیرت انگیز و طرح های خاص و رنگ های زنده بسیار دوست داشتنی هستند. اما مهمترین دغدغه خریداران قیمت بالای فرش های دستباف است. از طرفی فرش های دستباف معمولا در طرح های سنتی با الگوهای همیشگی تولید می شوند که با سلیقه برخی افراد مطابقت ندارد و به قول جوان ها امروزی نیست! به همین دلیل تولیدکنندگان صنعت فرش در صدد تولید فرشی برآمدند که علاوه بر دارا بودن قیمت مناسب و معقول، ظاهری نردیک به فرش دستباف داشته باشد، در عین حال که طرح و نقش آن موردپسند سلیقه جامعه امروز باشد.

فرش های دستباف گونه، فرش های ماشینی با کیفیت بالا هستند و به دلیل ریزبافت بودن و فشردگی زیاد نمایی مشابه فرش های دستباف دارند.. شانه و تراکم بالای این فرش ها نسبت به یک فرش ماشینی معمولی باعث شده است تا فرش های طرح دستباف وزن بیشتری داشته باشند و جزئیات طرح فرش نیز با وضوح بیشتری دیده شود. اهمیت این موضوع به اندازه ای است که اگر شما متخصص و کارشناس فرش نباشید قادر به تشخیص یک فرش دستباف گونه از فرش دستباف واقعی نخواهید بود.

تنوع در طرح و نقش

یکی از وجوه تمایز فرش دستباف و ماشینی این است فرش های ماشینی در زمینه طرح و نقشه هیچ حد و مرزی ندارند و در سبک های مختلف تولید می شوند. فرش های دستباف گونه نیز در طرح های کلاسیک، مدرن و وینتیج وارد بازار شده و به همین دلیل موردپسند اقشار مختلف مشتریان واقع می شوند.

فرش های دستباف گونه مدرن با طرح های ذهنی و انتزاعی بسیار شلوغ یا گاهی خلوت، همراه با رنگ های زنده و پویایی که می تواند جلوه بی نظیری به دکوراسیون منزل شما ببخشد تولید می شوند. شما می توانید از این فرش ها در دکوراسیون های مدرن و مینیمال استفاده کنید در حالی که رنگ و لعاب یک فرش دستباف را به چیدمان خانه بخشیده اید.

مقایسه قیمت فرش دستباف و دستباف گونه

قالی و فرش دستباف ایرانی از دوام و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. قیمت بالای فرش دستباف تنها به این دلیل نیست که با دستان هنرمند استادکاران ایرانی بافته شده اند، بلکه به دلیل استفاده از متریال عالی، ماندگاری و طول عمر فرش های دستباف مثال زدنی است. در مقابل فرش های ماشینی علاوه بر قیمت کمتر دارای کیفیت پایین تر و طول عمر کمتری نیز هستند.

در این میان فرش های دستباف گونه با استفاده از پشم طبیعی که همان متریال سازنده فرش دستباف است تولید شده و از این رو می توانید با پرداختن هزینه ای بسیار کمتر از فرش دستباف فرشی را بخرید که به همان زیبایی و درخشندگی فرش دستباف است و نسبت به فرش های ماشینی معمولی مدت زمان بسیار بیشتری مهمان خانه و زینت بخش دکوراسیون شماست.

از کجا بخریم؟

مجموعه فرش نوری مد با تولید فرش های دستباف گونه با طرح های کلاسیک، مدرن و وینتیج تنوع فوق العاده ای در دنیای فرش پدید آورده است. وجود این تنوع باعث شده است تا فرش های دستباف گونه نوری مد رضایت هر مشتری با هر نوع سلیقه ای را جلب نماید. این فرش ها با بهره گیری از متریال فرش دستباف یعنی پشم طبیعی تولید شده و این مساله هم به درخشندگی نمای ظاهری فرش کمک کرده و هم دوام و ماندگاری آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

حرف آخر

فرش دستباف ایرانی یکی از ارزشمندترین کالاهای جهان است و شخصیت های برجسته دنیا همواره به دنبال جمع آوری کلکسیونی از فرش های گرانقیمت دستباف هستند. در این میان اگر بتوان فرشی با قیمت پایین تر و نسبتا مناسب خریداری کرد که همان ظاهر و جلوه فرش دستباف را داشته باشد و از متریال فرش دستباف تولید شود مسلما باعث می شود که ارزش خرید این نوع فرش بسیار بالا باشد. اگر شما هم به دنبال خرید فرش برای منزل هستید و مشکلی با هزینه اندکی بیشتر از یک فرش ماشینی را ندارید ما به شما اکیدا توصیه می کنیم که به سراغ فرش های دستباف گونه یا طرح دستباف بروید. مجموعه فرش نوری مد با ارائه فرش های دستباف گونه در طرح های متنوع با متریال درجه یک و نیروی کار باسابقه و متخصص شما را تا رسیدن به یک دکوراسیون اصیل و باشکوه ایرانی همراهی خواهند کرد.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه