شیر روشویی هوشمند بخریم یا نه؟

شیر روشویی هوشمند بخریم یا نه؟

به قلم: مهشید بختیاری

در روزگاری زندگی می‌کنیم که سرعت رشد تکنولوژی به شکلی باورنکردنی در حال پیشرفت است. در دورانی که لامپ هوشمند، سیستم برقی هوشمند، قفل هوشمند و دیگر ابزارآلات ساختمانی هوشمند وارد خانه‌های مردم شده است وجود شیرآلات هوشمند در خانه‌ها چندان هم دور از ذهن نیست. البته شیرهای هوشمند و اتوماتیک پیش از این در مراکز اداری، تفریحی، تجاری و … دیده می‌شدند اما چند صباحی است که این شیرآلات به خانه‌ها نیز راه یافته و در منازل مسکونی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مطلب با همکاری مجموعه فروشگاه زمانی خواهیم دید که اصلا شیر روشویی هوشمند چیست و چه ضرورتی برای تولید و خرید آن وجود دادر. با ما باشید تا با ساز و کار این فناوری جذاب بیشتر آشنا شویم.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

مکانیسم عمل شیر روشویی هوشمند چیست؟

در شیرآلات معمولی شما با پیچاندن دستگیره شیر آب و یا جابجا کردن اهرم آن می‌توانید شیر را باز و بسته کرده و از جریان آب استفاده کنید. برخلاف این نوع شیرآلات، باز و بسته کردن یک شیر روشویی هوشمند بدون دخالت دست و تنها با استفاده از سنسورهای مادون قرمز انجام می‌شود. شیرآلات هوشمند یا اتوماتیک از باتری به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنند و مزیت این شیوه شارژ شدن این است که در زمان قطعی برق نیز این شیرها از کار نمی‌افتند و شما همچنان به آب دسترسی دارید.

تابلو فرش ریحان

حسگرهای شیر روشویی هوشمند با قرار گرفتن دست زیر شیر یا مقابل چشمی آن فعال می‌شوند و جریان آب را در اختیار شما قرار می‌دهند. برخی از انواع مدل‌های هوشمند شیرآلات دارای تایمر قطعی آب هستند، به این صورت که اگر دست یا هر جسم خارجی زیر شیر به صورت ثابت باقی بماند پس از مدتی شیر به شکل خودکار آب را قطع کرده و به این شکل از هدررفت آب جلوگیری می‌کند.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

چرا باید شیر روشویی هوشمند بخریم؟

فکر می‌کنید مزیت استفاده از شیرآلات هوشمند چیست؟ اصلا چرا باید به جای نصب شیرآلات معمولی که به شیوه دستی و سنتی باز و بسته می‌شوند به فکر خرید شیر هوشمند باشیم؟ واقعیت آن است که مزایای استفاده از این ابزار هوشمند چیزی فراتر از تصور ماست. در ادامه بخوانید:

استفاده آسان

تکنولوژی معمولا رو به سوی آسان‌تر کردن کارها و انجام آن‌ها با استفاده از حداقل انرژی پیش می‌رود. شیرآلات هوشمند نیز کاربری بسیار ساده‌تری نسبت به شیرهای معمولی دارند. روان شدن جریان آب بدون دخالت دست یکی از امتیازات ویژه این ابزار است. بدون شک همه ما تجربه استفاده از شیر روشویی هوشمند در مکان‌های عمومی را داشته‌ایم. کافی است دستتان را زیر آب بگیرید تا آب به صورت اتوماتیک جریان یابد و با دور شدن دست نیز جریان آب قطع خواهد شد.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

جلوگیری از هدررفت آب

شیر روشویی هوشمند به صورت خودکار باز و بسته می‌شود، بنابراین دیگر نگران زیاد باز ماندن شیر آب و هدررفت آن نخواهید بود. همچنین صرفه‌جویی در مصرف کاهش چشمگیر هزینه‌های قبض آب را به دنبال خواهد داشت.

افزایش پاکیزگی شیرآلات

احتمالا شما هم این مساله را تجربه کرده‌اید که لکه‌های بجا مانده از انگشتان دست یا قطرات آب بر روی بدنه شیرآلات معمولی به سختی پاک می‌شوند و همیشه لایه‌ای از آلودگی بر روی شیر باقی می‌ماند. اما زمانی که دست شما به بدنه شیرآلات برخورد نکند و جریان آب به صورت خودکار باز و بسته شود دیگر نگران کثیفی شیرآلات نخواهید بود.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

ارتقاء سطح بهداشت

سرویس‌های بهداشتی بزرگترین محل انتشار ویروس‌ها و باکتری‌ها هستند. بالاخص از زمانی که ویوس کرونا به شکل یک اپیدمی در جهان منتشر شد اهمیت بهداشت در مکان‌های عمومی و خصوصی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد. به همین دلیل نصب شیر روشویی هوشمند به برگ برنده‌ای برای سرویس‌های بهداشتی تبدیل شد، زیرا استفاده از آن‌ها بدون دخالت دست انجام می‌گرفت و این مساله بعنوان یک سد بزرگ در برابر شیوع بیماری‌ها ایفای نقش می‌کرد.

ظاهر زیبا و مدرن

در عصر تکنولوژی هر ابزار هوشمندی بعنوان یک عنصر مدرن به شمار می‌رود. به کار بردن فناوری‌های روز دنیا در منازل مسکونی سبک مدرن دکوراسیون را به شدت تقویت می‌کند و ظاهر جذاب شیرآلات هوشمند فروشگاه زمانی نمای لوکس و منحصربفردی به دکوراسیون منزل شما می‌بخشد.

تشخیص نشتی آب

یکی از مزایای مهم شیر روشویی هوشمند تشخیص نشتی آب است. این مدل شیرآلات به راحتی علائم نشتی آب را نشان می‌دهند و شما می‌توانید هرچه زودتر برای جلوگیری از هدررفت آب اقدام کنید.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

کاربرد شیر روشویی هوشمند در منزل

استفاده از شیر روشویی هوشمند در فضای آشپزخانه و سرویس بهداشتی قابل استفاده است. آشپزخانه محل شستشوی ظروف است و در صورت مجهز شدن به شیرآلات هوشمند صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در میزان مصرف اب صورت می‌گیرد.

شیرآلات هوشمند سرویس بهداشتی عموما در مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها، مجتمع‌های تجاری و تفریحی، سینماها، دانشگاه‌ها و …کاربرد دارد. اما خریداری شیر هوشمند روشویی در سرویس بهداشتی منزل مسکونی نیز یک امر سلیقه‌ای است. اما فراموش نکنید که در صورت نصب این نوع شیرآلات در منزل به کاهش هزینه‌های انرژی و افزایش سطح بهداشت خانگی کمک شایانی خواهد شد.

آیا شیر روشویی هوشمند برای خانه من مناسب است؟

ما پیش از این در چیدانه طی مقاله مقایسه شیرآلات معمولی و شیرآلات هوشمند مزایای هریک از این دو مدل را بررسی کرده‌ایم. اما اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید که چه نوع شیرآلاتی برای منزلتان خریداری کنید به تمام مواقعی فکر کنید که مجبور شدید با دست رنگی، روغنی یا کثیف خود شیر آب را باز کنید. حال علاوه بر دستان خود باید سینک، دستگیره‌ها و بدنه شیر روشویی را هم تمیز کنید. به این فکر کنید که هنگام ظرف شستن و یا مسواک زدن چه مقدار آب هدر داده‌اید و یا زمانی را تصور کنید که از روی غفلت شیر آب را باز گذاشته و به حال خود رها کرده‌اید.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

یک شیر روشویی هوشمند می‌تواند از تمام این موارد جلوگیری کند و از لحاظ اقتصادی و بهداشتی برای خانه شما بسیار مفید باشد. از طرفی باید بدانید که یک شیر روشویی هوشمند از یک شر معمولی و دستی گران‌تر است. بنابراین پاسخ به این سوال که آیا استفاده از شیرآلات خودکار برای خانه شما مناسب است یا خیر کاملا بستگی به عادت‌ها، نیازها و بودجه شما دارد.

حرف آخر

شیرآلات هوشمند نسل جدید شیرآلات هستند که با ظاهر مدرن و عملکرد عالی توانسته‌اند محبوبیت بسیاری در بازار شیرآلات و لوازم ساختمانی به دست بیاورند. استفاده از انواع شیر روشویی هوشمند مختص محیط‌های کاری یا اماکن عمومی نیست، بلکه این نوع شیرآلات در فضاهای مختلف خانه نیز بسیار کاربردی هستند. در این مقاله به معرفی شیر روشویی هوشمند پرداختیم و مزایای استفاده از آن را بررسی کردیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان فروشگاه زمانی در ارتباط باشید و سفارشات خود را نیز از همین طریق ثبت کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه