لمینت لوکس و مقاوم چه ویژگی‌هایی دارد؟

لمینت لوکس و مقاوم چه ویژگی‌هایی دارد؟

به قلم: نادیا مهردادیان

لمینت لوکس و مقاوم

مبلمان جلاف

یکی از ابزارهای مهم در تغییر دکوراسیون داخلی، انتخاب پوشش‌ مناسب برای کف است. در میان کفپوش‌های مختلف، لمینت‌های لوکس و مقاوم همواره موردپسند بسیاری از افراد با سلیقه‌های متفاوت بوده‌ است. چراکه این متریال در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع، با سبک‌های گوناگون دکوراسیون داخلی و سایر فضاها هماهنگی دارد. اما داشتن یک کفپوش لمینیت باکیفیت و استاندارد، نیازمند آگاهی از ویژگی‌ها و نحوه مراقبت و نگهداری آن است. به همین دلیل این مطلب از چیدانه به کمک شرکت رویا طرح داخلی، یکی از تولیدکننده‌های پوشش کف در ایران، به عنوان راهنمای کامل انواع لمینت لوکس و مقاوم برای طرفداران این محصول گردآوری شده است. پس با ما همراه باشید …

رویا طرح داخلی
goldرویا طرح داخلی
شیرآلات کسری

کاربرد پارکت لمینت در فضاهای مختلف

لمینت پوششی مناسب برای کف منازل مسکونی، اداری و تجاری محسوب می‌شود که عمده مصرف آن در منازل و واحدهای مسکونی است. میزان تردد و استحکام آن به اصطلاح استاندارد AC، سیستم بین‌المللی پذیرفته شده‌ای برای طبقه‌بندی و ارزیابی دوام کفپوش لمینت، بستگی دارد. هر چه AC لمینیت ها بیشتر باشد برای فضاهای پرتردد مناسب‌تر هستند. به‌طوری که سطوح AC1 تا AC3 برای مناطق مسکونی کم‌تردد و جهت دکور دیوارها، و سطوح AC4 تا AC6 برای مصارف مسکونی با تردد بالا، مغازه‌ها، نمایشگاه‌ها و دفاتر تجاری شلوغ مورد استفاده قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است لمینیت‌های مجستیک، هرینگبون، الگانت نیو و تروپیکال که توسط رویا طرح داخلی ارائه می‌شوند همگی دارای بالاترین ضریب تردد هستند.

رویا طرح داخلی
goldرویا طرح داخلی

مزایا و معایب انواع لمینت لوکس و مقاوم

– فوم زیر لمینت ها علاوه بر عایق صدا، عایق حرارت و برودت نیز محسوب می‌شود.

– لمینت‌های دارای فیلم دکور اروپایی که توسط رویا طرح داخلی و نمایندگانش در سراسر کشور عرضه می‌شود، در برابر سایش بسیار مقاوم هستند و به‌راحتی خش بر نمی‌دارند.

– به علت عدم استفاده از چسب در نصب پارکت لمینت ها، به کف اصلی اتاق آسیب نمی‌رسانند.

– لمینت های مقاوم تا چندین‌بار پس از نصب، قابل جمع‌آوری و نصب مجدد در محلی دیگر هستند. البته به شرطی که جمع‌آوری با دقت و ظرافت صورت گیرد!

– لمینت‌ها نسبت به رطوبت بسیار مقاوم‌تر از پارکت‌های چوبی قدیمی هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را با تی یا دستمال مرطوب تمیز کرد.

– سرعت نصب و اجرای پارکت لمینت بسیار بالا است.

– لمینت های باکیفیت و استاندارد پس از نصب نیازی به ساب و لاک ندارند.

– و از همه مهم‌تر رویا طرح داخلی آن‌ها را با ضمانت 5 ساله در اختیارتان قرار می‌دهد.

رویا طرح داخلی
goldرویا طرح داخلی

لمینت لوکس و مقاوم سولووود

برند سولووود Solo Wood، برندی پیشرو در زمینۀ تولید انواع لمینت لوکس و مقاوم است که از سال 1381 طیف جامع و نوآورانۀ لمینیت و پارکت‌های چوب طبیعی را برای زندگی سالم ارائه می‌کند. کیفیت برتر و تکنولوژی به‌روز برند سولووود، همواره تامین‌کنندۀ نیاز فضاهای اداری، تجاری، مسکونی و هتلی بوده است. زیبایی و تنوع وسیعی در میان لمینیت‌های این برند به چشم می‌خورد. این محصولات مقاومت بالایی دربرابر تردد و سایر عوامل بیرونی دارند و به طور تخصصی و متناسب با نیازمندی فضاها، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همان‌طور که گفته شد، اکنون کفپوش لمینت های جدید برند سولوود با فیلم دکور آلمانی به نام‌های لمینت مجستیک، تروپیکال، هرینگبون و الگانت‌نیو در بازار موجود است و می‌توانید با کلیک روی سایت رویا طرح داخلی آن‌ها را ببینید و بیشتر درباره‌شان بخوانید.

رویا طرح داخلی
goldرویا طرح داخلی

نحوۀ نظافت و نگهداری لمینت ها

1) پاک کردن روزانه با دستمال خشک: برای نظافت روزانه کفپوش لمینیت، می‌توانید از یک دستمال خشک و تمیز استفاده کنید.

2) پاک کردن لکه‌ها: در صورت وجود لکه‌ها، می‌توانید از دستمال نم‌دار و آب گرم برای پاک کردن آنها استفاده کنید. برای نظافت این محصول استفاده از شوینده‌های شیمیایی پیشنهاد نمی‌شود، زیرا این مواد می‌توانند به لایه رویی و روکش ملامینه آسیب بزنند.

3) جمع‌آوری مایعات با اسفنج خشک: به دلیل وجود لایه‌های متعدد در لمینیت، مایعات نباید طولانی روی سطح آن بماند. بنابراین قبل از شروع پاکسازی لکه‌ها، با یک اسفنج خشک مایعات و آب را از روی سطح جمع کنید.

4) پاکسازی لکه‌های چربی: در صورتی که لکه چربی روی لمینیت ایجاد شده باشد، می‌توانید با استفاده از پک‌های یخ آن را منجمد کنید. سپس با کارد کره به آرامی لایه چربی را پاک کنید.

5) جلوگیری از آسیب از وسایل تیز: برای جلوگیری از آسیب به سطح لمینیت، از وسایل تیز و برنده پرهیز کنید. مراقب پایه‌های میز و صندلی باشید و در صورت لزوم می‌توانید زیر آنها موکت قرار دهید.

6) جابه‌جایی اشیا با احتیاط: هنگام جابه‌جایی وسایل، مراقب باشید که اشیا روی سطح لمینت کشیده نشوند و به روکش روی آن آسیب نرسد.

رویا طرح داخلی
goldرویا طرح داخلی

حرف آخر

با شروع تحریم‌ها و محدودیت واردات لمینیت، شرکت رویا طرح داخلی برای زنده نگه داشتن برند سولووود، با بررسی و تحقیق بازار و با توجه به دانش فنی گسترده، اقدام به تولید لمینیت داخلی با هسته اصلی اروپایی کرد. در حال حاضر این شرکت صاحب برند سولووود است و کلیه محصولاتی که با این برند در سطح بازار وجود دارند با نظارت کامل آنها در کلیه مراحل تولید، عرضه می‌شوند. بنابراین اگر به دنبال لمینت های لوکس و مقاوم هستید، از متخصصان با تجربه در نمایندگی‌های فروش رویا طرح داخلی کمک بگیرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه