مبلمان اداری دکوچین؛ یک انتخاب ایده‌آل برای محیط کار

مبلمان اداری دکوچین؛ یک انتخاب ایده‌آل برای محیط کار

به قلم: مهشید بختیاری

برای ایجاد یک فضای کاری راحت، دلپذیر و الهام‌بخش انتخاب مبلمان اداری با کیفیت بسیار مهم و تاثیرگذار است. یک مدیر باتجربه پیش از خرید مبلمان اداری برای محیط کار عوامل زیادی را در نظر می‌گیرد، بنابراین لازم است پیش از تهیه  مبلمان شرکت یا اداره درمورد جنس، کیفیت، سبک و استایل، قیمت و فاکتورهای دیگر به طور شفاف فکر شود. در این مقاله تصمیم داریم با همراهی کارشناسان مجموعه دکوچین شما را با بهترین و مناسب‌ترین مبلمان اداری آشنا کنیم. پس اگر مدیر شرکت هستید و به ارتقای خلاقیت و بهره‌وری کارمندان خود اهمیت می‌دهید این مطلب را تا انتها بخوانید.

سرویس خواب بالسا

برای خرید بهترین مبلمان اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

یک مدیر خوب تلاش می‌کند تا بهترین شرایط کاری را برای کارمندانش فراهم کند. بر اساس مطالعات علمی محیطی که در آن کار می‌کنیم به طور مستقیم بر کیفیت و خروجی کار ما تاثیر می‌گذارد. هیچ چیز مانند یک فضای کاری ناراحت و خسته‌کننده نمی‌تواند کارمندان را از آن محیط فراری بدهد، بنابراین انتخاب دکوراسیون اداری باید کاملا دقیق و اصولی انجام بپذیرد.

اگر صاحب یک شرکت هستید و می‌خواهید آن را دکور کنید پیش از هر اقدامی باید به پاسخ این سوالات فکر کنید:

  • کارمندان شما روزانه چند ساعت در شرکت مشغول به کار هستند؟
  • هرکدام از آن‌ها به طور متوسط چند ساعت را به طور نشسته بر روی صندلی فعالیت می‌کنند؟
  • مساحت شرکت چقدر است؟ فضایی که می‌خواهید آن را مبله کنید بزرگ است یا کوچک؟
  • دکوراسیون داخلی شرکت با چه سبک و سیاقی طراحی شده است؟
  • فضای کاری در میان کارکنان شرکت رسمی است یا گرم و صمیمی؟
  • آیا شرکت شما ارباب رجوع دارد؟
  • برای شما مهم است که یک فرد تازه‌وارد چه احساسی به مبلمان و دکوراسیون داخلی شما دارند؟

همه این موارد در یک تصمیم‌گیری درست دخیل هستند.

درمورد مبلمان ضروری اداری چه می‌دانید؟

یک ست کامل مبل اداری می‌تواند شامل اقلام زیادی باشد. اما ضرورتی ندارد که همه عناصر را برای محل کار خود تهیه کنید. توصیه ما این است که پیش از هرچیز فهرستی از نیازهای خود را بنویسید و با توجه به آن بهترین خرید را انجام بدهید. بعنوان مثال برای شرکتی که مراجع ندارد لزومی بر خرید صندلی میهمان نیست، و یا اداره‌ای که در آن همگی در یک محیط صمیمی مشعول به کار هستند و نیازی به جدا کردن فضاها نیست بهتر است پارتیشن را از لیست خود خط بزنید.

به طور کلی مبلمان ضروری برای یک دفتر کار شامل اقلام زیر است:

میز اداری: میزهای اداری می‌توانند مستطیلی، U شکل، مربعی، مدولار، ال‌شکل یا کامپکت باشند. میز اداری با توجه به نوع استفاده از آن انتخاب می‌شود. بعنوان مثال در یک مبلمان اداری نوع طراحی میز مدیر با میز کارمند، میز کنفرانس، میز همایش و میز انتظار متفاوت است.

صندلی اداری: بهترین کمکی که یک مدیر می‌تواند برای ارتقاء راندمان کاری شرکت انجام بدهد خریدن صندلی‌های استاندارد و ارگونومیک است.

فایلینگ و کمد: اسناد، مدارک و پرونده‌های شرکت در قفسه‌ها و کمدها جاسازی می‌شوند. تعداد طبقات کمدها و سایز و ابعاد آن‌ها با توجه به نوع فعالیت شرکت تعیین می‌شود.

استاندارهای مهم در انتخاب بهترین مبلمان اداری

بیشتر مشاغل امروزی با کامپیوتر و لپ‌تاپ و سیستم سر و کار دارند و کارکنان زمان زیادی را به صورت نشسته مقابل رایانه می‌گذرانند. نحوه نشستن آن‌ها، انعطاف و آناتومی بدن، ساعت کاری و جزئیات کاری که در حال انجام است در انتخاب بهترین مبلمان اداری مهم خواهد بود. تصور کنید یک کارمند چندین ساعت از روز کاری خود را بر روی یک صندلی ناراحت و ناایمن سپری کند و بخشی از انرژی و تمرکز خود را طی فرسودگی بدنی از دست بدهد. پس چیزی که در درجه اول اهمیت دارد مدل میز و صندلی است.

شاید برایتان جالب باشد که صندلی‌هایی که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند از پرطرفدارترین صندلی‌های اداری هستند. زیرا کارمند می‌تواند با توجه به قد و جثه خود آن را تنظیم کند و برای دسترسی به کامپیوتر و لپ‌تاپ به زحمت نیفتد.

جنس پارچه صندلی باید به گونه‌ای انتخاب شود که هنگام نشستن‌های طولانی فرد را دچار تعریق و حساسیت‌های پوستی نکند. نشیمن صندلی باید نرم بوده و پشتی آن با فیزیک و بدن فرد هماهنگ باشد. یک مبلمان اداری خوب استانداردهای ارگونومی را از لحاظ ارتفاع، نحوه قرارگیری پاها، دسته صندلی و … رعایت می‌کند.

پشتی صندلی از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده صندلی اداری است، زیرا گردن، کمر و ستون فقرات را حمایت می‌کند.اگر پشتی صندلی راحت و انعطاف‌پذیر نباشد پس از مدت کوتاهی به بدن شما آسیب‌های جدی وارد می‌کند. پشتی صندلی باید به گونه‌ای باشد که گودی کمر را به خوبی پوشش بدهد و در قرارگیری گردن و ستون فقرات وضعیت مناسبی را ایجاد کند.

چه سبکی بخریم؟

حالا که می‌دانیم بهترین مبلمان اداری باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد و در چه سطح کیفی انتخاب شود به سراغ انتخاب سبک و استایل می‌رویم. انتخاب مبلمان اداری کاملا بستگی به فضای کاری شما و سبک دکوراسیون کلی دارد. شکل و ظاهر مبلمانی که برای یک رستوران یا کافه گیم می‌خرید بدون شک با مبلمان یک اداره دولتی و رسمی متفاوت است. بطور مثال اگر فضای کار شما یک محیط صمیمی است بهتر است از رنگ‌های شاد و پرانرژی استفاده کنید در حالی که این رنگ‌ها برای فضاهای رسمی اصلا مناسب نیستند.  درواقع این هویت و موضوعیت محل کار شماست که در انتخاب سبک مبلمان تعیین‌کننده خواهد بود. یکی از پرطرفدارترین سبک‌های مبلمان اداری سبک مدرن است که در ادامه با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا می‌شویم.

مبلمان اداری مدرن

سبک مدرن خیلی هم چیز پیچیده‌ای نیست. مصداق عبارت «زیبایی در سادگی است» می‌شود مبلمان مدرن. فرقی هم نمی‌کند این مبلمان خانگی باشد یا اداری، همه از این فرمول پیروی می‌کنند. در مبلمان اداری مدرن از حداقل متریال و تزئیات استفاده شده است. تهیه کردن وسایل کاری ساده با کمی چاشنی سلیقه خوب یک فضای اداری مدرن و راحت را برای شما رقم می‌زند.

فکر می‌کنید چرا این روزها مبلمان مدرن نسبت به مبلمان کلاسیک طرفداران بیشتری دارد؟ این مساله چیزی فراتر از اپیدمی نفوذ مدرنیسم به خانه‌ها و محل کار ماست. به عقیده کارشناسان مجموعه دکوچین مهمترین دلیل پرطرفدار بودن مبلمان اداری مدرن کمترین درگیری چشمی و ذهنی و بیشترین حالت تقویت روحیه برای کارمندان است. مبلمان کلاسیک معمولا در رنگ‌های تیره تولید می‌شود و تزئینات و آرایه‌های اضافی  غیرضروری آن در عین زیبایی کمی خسته‌کننده به نظر می‌رسد. درحالی که یک محیط کاری به فضایی راحت، خلوت و آرامش‌بخش نیاز دارد.

در ست‌های اداری مدرن استفاده از رنگ‌های روشن، پویا و محرک مرسوم‌تر است. اگر نوع فضای شغلی به شما این اجازه را می‌دهد در انتخاب رنگ‌های شاد و جسورانه تعلل نکنید. مبلمان مدرن اداری این بستر را برای شما فراهم می‌کند تا انرژی و پتانسیل نیروهایتان را بالا ببرید و راندمان کاری کمپانی خود را بهبود ببخشید.

قیمت مبلمان اداری؛ چقدر هزینه کنیم؟

مدیران و موسسان شرکت‌های بزرگ خوب می‌دانند که قیمت و هزینه یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب بهترین مبلمان اداری است. اولین مساله‌ای که در تعیین هزینه نهایی برای خرید مبلمان اداری مهم است جنس و کیفیت متریال آن خواهد بود. مبلمان اداری معمولا یا از چوب ساخته می‌شود یا از مصنوعات چوب. همچنین روکش مبل‌ها و صندلی‌ها و میزان تزئینات و ابزارخوردگی وسایل بر روی قیمت مبل اداری اثرگذار است. نوع طراحی بدنه مبلمان به ما می‌گوید که چقدر برای آن انرژی صرف شده و به همین نسبت قیمت آن بالاتر یا پایین‌تر خواهد بود.

مساله دیگر اقلامی است که در ست مبلمان اداری خود دارید. اگر با توجه به مساحت محل کار و نیازتان حداقل اقلام ضروری را خریداری کرده و از تهیه کردن وسایل جاگیر و غیرضروری دوری کرده‌اید در این بخش هزینه کمتری خواهید پرداخت.

موضوع بعدی که از اهمیت بالایی برخوردار است برندی است که از آن خرید می‌کنید. اگر در خرید اجناس اداری سررشته ندارید بهترین کار آن است که از ابتدا خرید خود را از مجموعه‌ای انجام بدهید که با ارائه محصولات باکیفیت نام خود را به برند تبدیل کرده‌اند. در حقیقت پشت صاحبان این برندها سالیان سال تجربه نهفته است تا بهترین و مرغوب‌ترین کالا در اختیار شما قرار بگیرد.

حرف آخر

اگر تا به اینجای مقاله را خوانده باشید هم‌اکنون با نکات خرید بهترین مبلمان اداری آشنا شده‌اید. در پایان این مطلب تنها یک سوال بدون پاسخ مانده است: از کجا بخریم؟ پیشنهاد چیدانه به شما سایت مبلمان اداری دکوچین است. این مجموعه با بیش از 15 سال فعالیت در زمینه فروش مبلمان و ملزومات اداری امکان خرید محصولاتی به‌روز و باکیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان این مجموعه و همچنین بررسی محصولات متنوع آن می‌توانید به سایت مبلمان اداری دکوچین deckochin.com مراجعه کنید.

شما همچنین در تمام ایام هفته امکان مراجعه حضوری را نیز به فروشگاه دکوچین دارید:

تهـران ، خیـابان حافظ ، نرسیده به میـدان حسن آباد بالای زیرگذر سمت راست ، کوچه سید صدری ، پلاک ۴ – فروشگاه کاج

تلفن تماس: 09370586801 – 02166741018

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه