مبلمان ایرانی دست ساز و سبک زندگی اصیل

مبلمان ایرانی دست ساز و سبک زندگی اصیل

به قلم: مهشید بختیاری

یکی از مهمترین عناصری که به فضای داخلی شکل و انسجام می‌دهد، مبلمان است. مبلمانی که انتخاب می‌کنیم به جز کاربردش، در جهت زیباسازی و هویت بخشیدن به فضا انتخاب می‌شود. در حقیقت این عنصر دکوراسیونی که بخش بزرگی از فضای داخلی را اشغال می‌کند بهترین فرصت است تا نمایشگر علایق و روحیات ما باشد. شما برای خریدن مبلمان به سمت مبلمان شرکتی و دستگاهی می‌روید یا به مبلی که توسط یک استادکار ساخته شده است اعتماد بیشتری دارید؟ آیا به تاثیر استفاده از مبلمان ایرانی دست ساز در قلب یک دکوراسیون فاخر ایرانی توجه کرده‌اید؟ با ما همراه باشید تا شما را با محصولات منحصربفرد گره و مبلمان آل یاسین بیشتر آشنا کنیم.

تابلو فرش ریحان

جایگاه ویژه مبلمان در دکوراسیون داخلی

فضایی را تصور کنید که تازه ساخته شده یا شما تازه به آن وارد شده‌اید و پیش از ورود شما هیچ وسیله‌ای در آن وجود ندارد. چه می‌بینید؟ یک فضای خالی، بی‌روح و بی‌هویت. درست مانند تکه‌ای خمیر بی‌شکل که منتظر است تا دست هنرمندی به آن روح ببخشد. مبلمان نیز در وهله اول حجمی است که قادر است در دکوراسیون تقسیمات جزئی ایجاد کند و چند زیرفضای کوچک پدید بیاورد. بنابراین استفاده از مبلمانی که با فضا ناهماهنگ است می‌تواند بخش بزرگی از یک فضای کوچک را هدر بدهد.

از طرفی یک اتاق خالی هیچ امکاناتی ندارد، مبلمان به فضا امکانات می‌دهد، امکان نشستن و استراحت کردن، حریم داشتن، زیبایی بخشیدن به محیط و دکور کردن خانه با اشیاء تزئینی. پس مبلمان علاوه بر کارایی می‌تواند یک اثر هنری و دکوراتیو نیز به شمار بیاید.

گره و مبلمان آل یاسین
goldگره و مبلمان آل یاسین

اصالت و هویت‌بخشی قسمتی دیگر از قابلیت‌های مبلمان در دکوراسیون است. تصور کنید شخصی که به تاریخ علاقمند است با انتخاب مبلمانی با حکاکی‌های تاریخی و پارچه‌هایی با نقوش خاص از اسطوره‌های باستان، این علاقه درونی را بازتاب می‌دهد. همچنین فردی که از شلوغی و هیاهو فراری است به سمت انتخاب مبل‌های ساده و مینیمال می‌رود. پس مبلمان کاملا پتانسیل آن را دارد که انعکاس‌دهنده روحیات شما باشد.

مبلمان ایرانی دست ساز، مناسب برای دکوراسیون‌های سنتی

درست است که جهان به سمت مدرنیته و ماشینی شدن در حرکت است و کارایی وسایل بیشتر از جزئیات و تزئینات آن مدنظر قرار می‌گیرد، اما هنوز هم در خانه‌های ایرانی آن چه اهمیت خود را حفظ کرده، تاکید بر المان‌های سنتی و باهویت است. مبل دست ساز ایرانی از آن دسته عناصر دکوراسیونی است که هرگز جلوه خود را از دست نمی‌دهد و راهی فوق‌العاده برای افزودن دیزاین، بافت طبیعی و رنگ‌های گرم به خانه شماست.

مبل دست ساز در هر دو مرحله طراحی و تولید، توسط یک استادکار حرفه‌ای ساخته می‌شود. یکی از مزایای مبلمان ایرانی دست ساز که کمتر کسی به آن توجه می‌کند این است که علاوه بر تزئینات بی‌نظیری که در جزئیات ساختار مبلمان هویداست، به کار بردن متریال درجه یک و چوب اعلاست. چرا که پیاده‌سازی خطوط هندسی و نظم تکرارشونده موجود در مبلمان ایرانی تنها بر روی چوب باکیفیت امکان‌پذیر است و همین موضوع به نوعی ضمانتی است بر استحکام و دوام مبلمان دست ساز.

گره و مبلمان آل یاسین
goldگره و مبلمان آل یاسین

به طور کلی عناصر دست ساز به خانه شما شخصیت می‌بخشند. مبلمانی که طبق مهارت و تجربه هنرمندان ایرانی که ید طولایی در ساخت عناصر و دکوراتیوهای سنتی داشته‌اند، ساخته شده باشد بدون شک به درخشان‌ترین عنصر چیدمان شما تبدیل خواهد شد. در حقیقت اقلام دست ساز به شما این امکان را می‌دهند که چیزی در خانه داشته باشید که تولید انبوه نشده است و همین نادر بودن، یک سبک خاص از دکوراسیون را پدید می‌آورد که مخصوص شماست.

مبلمان گره چینی؛ یک ایده عالی برای دکوراسیون اصیل ایرانی

وقتی صحبت از مبلمان سنتی به میان می‌آید مبل‌های گره چینی جزو اولین اقلامی هستند که به ذهن خطور می‌کنند. فرم و ساختار این مبلمان کاملا با سنت‌های دیرینه و فاخر معماری داخلی ایرانی هماهنگ است و فضایی دلنشین و نوستالژیک را برای همه ما خلق می‌کند. فضایی که لطافت و جزئیات باشکوهش برای ما ایرانی‌ها دلپذیر و قابل لمس است. حس آرامشی که در اصالت این سبک مبلمان دست ساز ایرانی نهفته است در کنار گرمای مطبوعی که چوب اعلای آن به فضای خانه می‌بخشد بهترین انتخاب برای یک دکوراسیون سنتی به نظر می‌آید.

کلام پایانی

جنگ بر سر انتخاب مبلمان شرکتی یا مبلمان دست ساز و کارگاهی تبدیل به یکی از پربحث‌ترین موضوعات در صنعت مبلمان شده است. بسیاری افراد برخلاف ذائقه مدرن‌پسند جوامع دیگر هنوز هم برای اقلام دست ساز ارزش بیشتری قائل هستند، چرا که در پس آن دنیایی از دانش، تجربه، مهارت و هنر نهفته است. در این مطلب درباره مبلمان دست ساز ایرانی صحبت کردیم. اگر شما نیز به محصولات دست ساز علاقمندید و دوست دارید یک دکوراسیون خاص، اصیل و باشکوه بچینید می‌توانید به صفحه پروفایل گره و مبلمان آل یاسین مراجعه کرده و نمونه کارهای این مجموعه را مشاهده کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه