متفاوت‌ترین گالری طلا و جواهر؛ تجربه هزاران سال كشف طلا در لحظه‌ای از زمان

متفاوت‌ترین گالری طلا و جواهر؛ تجربه هزاران سال كشف طلا در لحظه‌ای از زمان

به قلم: نرگس مهردادیان

متفاوت‌ترین گالری طلا و جواهر

طراحی گالری طلا و جواهر بهشتی در بازار تهران پروژه‌ای جذاب، دیدنی و متفاوت است. این طراحی در میان زردی اغراق‌آمیز نور هالوژن‌ها بر انباشت طلاها در ویترین مغازه‌های طلافروشی بازار، به طرز عجیب و متفاوتی خودنمایی می‌کند. گالری طلایی که فضایی قابل کشف برای مشتریان در کالبد معماری فراهم می‌کند. برای آشنایی بیشتر با مشخصات، ایده شکل‌گیری و ویژگی‌های این طراحی دکوراسیون داخلی منحصر به فرد در ادامه با چیدانه همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

مشخصات پروژه طراحی گالری طلا و جواهر بهشتی

مشخصات پروژه طراحی داخلی گالری طلا و جواهر بهشتی

پروژه گالری طلا و جواهر بهشتی با مساحت هفتاد مترمربع در ایران، تهران، بازار بزرگ تهران،‌ پاساژ خرداد در سال ۲۰۲۲ توسط دفتر معماری دیگر Next Office به سرپرستی علیرضا تغابنی طراحی و اجرا شده. کارفرمای پروژه حسن محدثین بهشتی و جایزه فستیوال جهانی معماری WAF 2023 را در رده طراحی داخلی فروشگاه دریافت کرده است.

تجربه هزاران سال كشف طلا در لحظه‌ای از زمان در گالری طلای بهشتی

تجربه هزاران سال كشف طلا در لحظه‌ای از زمان در گالری طلای بهشتی

با شکل‌گیری ایده طراحی این گالری انگار شاهد هزاران سال کشف طلا در لحظه‌ای از زمان هستید. در مقابل تمام افراط و آشفتگی مغازه‌های همسایه، تضادی بین درخشش و تاریکی، هیاهو و سکوت و شمش‌های سنگی با برش‌های منظم و راست گوشه و خوردگی‌های ارگانیک در سطوح و کنج‌ها ایجاد شده. گویی در امتداد دالانی باریک و تیره، جداره‌ها ضخامت یافته و خراش‌های نامنظم روی سنگ‌ها، جایی برای ارائه محصولات فراهم می‌کند.

تجربه لمس آزادانه و مستقل جواهرات در طراحی گالری طلا و جواهر

تجربه لمس آزادانه و مستقل جواهرات در طراحی گالری طلا و جواهر

برخلاف ویترین‌های شلوغ و پر از هالوژن بازار سنتی، تغییر در استراتژی فروش، طراحی را به سمت راه حلی نوآورانه سوق داده. راهی که بر پایه جانمایی مجزا، آگاهانه و متمرکز بر نمایش جواهرات از طریق نورپردازی شکل گرفته. فضای این گالری طلا امکان مشاهده و بررسی هر محصول را به صورت منفرد برای مشتریان فراهم می‌کند.

این روزها در فروشگاه‌های طلا و جواهر، مشتریان اغلب ویترین‌های شلوغ و متراکم را می‌بینند و بررسی جواهرات از نزدیک توسز مشتری، تنها در صورت درخواست و آوردن از پشت ویترین امکان پذیر است. اما این گالری طلا راه حلی معاصر و بی‌واسطه از فروشنده و خریدار ارائه می‌دهد. محصولات روی سنگ‌های حجاری شده در دیوارها و استندهای تکی مجسمه شکل میانی، به نمایش گذاشته می‌شود. مشتریان پس از ورود، می‌توانند آزادانه و مستقل از زیورآلات بازدید ‌کنند.

تجربه لمس آزادانه و مستقل جواهرات در طراحی گالری طلا و جواهر

چگونگی حفظ امنیت در طراحی گالری طلای بهشتی

برای امنیت گالری طلا، تدابیر مختلفی در نظر گرفته شد. ابتدا با ایجاد فیلترهای ورودی مانند دوربین مداربسته، در رول آپ فلزی و نور تشخیص خروج کالا. همچنین محافظت از کالاهای به نمایش درآمده در جداره‌ها و استندها با کاورهای هم متریال روی کمدها و اتصال به محل نمایش توسط کابل یا سنسورهای نوری!

طراحی داخلی گالری طلا و جواهر بهشتی

و در آخر

در طراحی داخلی گالری طلا و جواهر بهشتی، شکل ارگانیک معدن‌های عمیق زیرزمینی با نظم هندسی عناصر ساخت بشر و ویژگی فضاهای معماری مدرن امروزی، ترکیب شده است.

برای آشنایی با دیگر پروژه‌های خاص و مدرن مطلب برج‌های دوقلو سامان فراز را از دست ندهید.

جایزه فستیوال جهانی معماری WAF 2023 را در رده طراحی داخلی فروشگاه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه