صفر تا صد تولید مبلمان در این کارخانه مجهز انجام می شود

صفر تا صد تولید مبلمان در این کارخانه مجهز انجام می شود

به قلم: مهشید بختیاری

در اغلب موارد برای خریدن مبلمان وارد فروشگاه می شویم و به محض آن که مبلی را از نظر ظاهری پسندیدیم آن را خریداری می کنیم، این در حالی است که معمولا از مراحل ساخت مبل هیچگونه اطلاعاتی نداریم. در صورتی که با دانستن مواردی از جمله نوع طراحی، انواع جنس چوب کلاف و بدنه، پارچه مورد استفاده در ساخت مبل، نحوه رنگ آمیزی و … می توانیم خرید موفق تر و پرسودتری داشته باشیم. در شوروم این هفته از چیدانه به سراغ یکی از بزرگترین کارخانه های تخصصی تولید مبل راحتی رفته ایم تا مراحل ساخت مبلمان را از نزدیک ببینیم. در ویدئوی این شوروم در کارخانه مبلمان گرین مایل واقع در شرق تهران فضای استاندارد تولید مبلمان را مشاهده خواهید کرد. با ما همراه باشید.

تابلو فرش ریحان

مرحله اول: طراحی مبلمان

در تولید مبلمان پیش از آن که دست به هر اقدامی بزنیم باید برای شکل، ظاهر و ساختار مبل تصمیم بگیریم. این کار به دست طراحان زبده و با استفاده از به‌روزترین نرم افزارهای طراحی مبلمان انجام می گیرد. در این مرحله ظاهر و جلوه مبلمان طبق استانداردها و معیارهای طراحی مشخص می گردد.

مرحله دوم: انتخاب چوب و نجاری

در مرحله بعد بایستی برای ساخت کلاف و بدنه مبل چوب مناسب انتخاب کنیم. این پله از تولید مبلمان بسیار مهم است، زیرا هر چوب ویژگی های منحصربفرد خود را دارد و یک انتخاب نادرست و ناشیانه می تواند مستقیما کیفیت مبل را تحت تاثیر قرار بدهد. چوب های مرغوب و پرطرفدار در این صنعت چوب گردو، راش، بلوط، افرا، صنوبر و چوب روسی است.

پس از انتخاب چوب مناسب، به همان صورت که در ویدئوی مراحل تولید مبلمان گفته می شود چوب ها برای برش و اجرای عملیات به کارخانه فرستاده می شوند. این در حالی است که باید متوجه باشید که چوب ها هیچگونه ترک خوردگی، اسیب دیدگی یا رطوبت نداشته باشند.

برش و ابزار خوردن چوب ها باید به دست متخصصین باتجربه صورت بگیرد، زیرا اگر چوب ها به درستی برش نخورند و در این عملیات اشتباهی پیش بیاید ممکن است در نهایت مبل نتواند سر هم شود و کل پروژه تولید با شکست مواجه خواهد شد.

مرحله سوم: رنگ کاری مبلمان

چنانچه چوب مصرفی دارای رنگ پریدگی یا خرابی باشد در این مرحله با رنگ و سنباده اصلاح می شود تا ساختار مبلمان دوام بیشتری پیدا کند. بسیاری از کارگاه های صنعت مبلمان پس از رنگ آمیزی از پلی استر بر روی آن استفاده می کنند تا رنگ روی چوب ها تثبیت و ماندگار شود.

مرحله چهارم: انتخاب پارچه و خیاطی

پس از رنگ کاری مبل نوبت به انتخاب پارچه می رسد، موردی که به صورت مستقیم بر روی انتخاب و تصمیم مشتری تاثیر می گذارد. چرا که یک پارچه خوب و باکیفیت که با سبک مبلمان هماهنگ است می تواند جلوه و شکوه زیبایی به مبل ببخشد. جالب است بدانید که پارچه انتخابی توسط دستگاه های پیشرفته برش می خورد و آماده نصب بر روی مبلمان می گردد.

همانطور که در ویدئوی مراحل تولید مبلمان دیدیم پارچه کاری مبل مرحله بسیار حساسی است و باید با دانش و تخصص انجام بپذیرد. باید بدانید که نوع پارچه و الگوی مبل بایستی با یکدیگر همخوانی داشته باشند. بعنوان مثال در تولید مبل کلاسیک و سلطنتی از پارچه های فاخر با رنگ های سنگین و مجلسی استفاده می شود، این در حالی است که بر روی مبلمان راحتی معمولا پارچه های مدرن با طرح های آبرنگی و شادتر نصب می شود.

مرحله پنجم: رویه کوبی

حال نوبت به یکی از مهمترین مراحل ساخت مبل می رسد. رویه کوبی خود دارای چندین مرحله است که شامل مواردی همچون تسمه کشی، فنرکشی، قرار گرفتن اسفنج بر روی کلاف، پارچه کشی و تنظیم آن بر روی بدنه مبل می شود که هرکدام از این مراحل به دقت و ظرافت خاصی نیاز دارد. به همین دلیل است که رویه کوبی مبلمان زیر نظر نیروی کار مجرب و باسابقه انجام می گیرد تا به زیبایی و راحتی مبلمان صدمه ای وارد نشود. در پایان این این مرحله پارچه انتخابی با استفاده از منگنه و منگنه کوب پنوماتیک یا بادی بر روی مبل نصب و اجرا می گردد.

فوم ها، جایگزین خوبی برای اسفنج

فوم ها نسبت به اسفنج ها دوام و طول عمر بالاتری دارند. به همین دلیل است که امروزه در تولید مبل به جای اسفنج از انواع فوم گرم و سرد استفاده می شود.

فوم های گرم به این دلیل «گرم» نامیده می شوند که در دمای بالای کوره ساخته می شوند. چگالی کم این مدل فوم باعث می شود که انتخاب مناسبی برای کف مبلمان باشند. البته باید بدانید که فوم های گرم پس از چند سال دوام خود را از دست می دهند، بر روی مبل جا می اندازند و فرورفتگی ایجاد می کنند. در مقابل فوم های سرد در دمای پایین و حرارت غیرمستقیم کوره تولید می شوند. این فوم نسبت به فوم گرم حالت ارتجاعی بیشتری دارد و نشیمن نرم تری ایجاد می کند.

کارخانه تخصصی تولید مبل راحتی کجاست؟

همانطور که در ویدئوی ابتدایی این شوروم ملاحظه کردید کارخانه مبل گرین مایل با سابقه 26 ساله در صنعت تولید مبل مدرن و مینیمال، مراحل دقیق تولید مبل را به خوبی نشان می دهد. تمامی این مراحل زیر نظر متخصصین باتجربه و نیروی کار جوان و ماهر انجام می شود. برای دیدن محصولات مجموعه گرین مایل می توانید به صورت حضوری به شعب آن واقع در بازار مبل دلاوران و بازار مبل شماره یک یافت آباد مراجعه کنید و یا به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی گرین مایل انواع مختلف مبلمان راحتی را مشاهده بفرمایید.

حرف آخر

انتخاب میلمان یکی از حساس ترین و ظریف ترین انتخاب ها در دکوراسیون داخلی است. فلذا برای یک انتخاب درست و اصولی باید به چیزی فراتر از شکل ظاهری مبل توجه کنیم. مواردی مانند متریال و مواد اولیه باکیفیت، جنس چوب، نوع پارچه، شیوه ساخت، سبک طراحی و … همگی علاوه بر جذابیت و نمای مبلمان به دوام و ماندگاری آن نیز کمک می کنند. برای مشاهده نمونه کارهای مجموعه تخصصی گرین مایل در زمینه مبلمان راحتی و مینیمال می توانید به سایت گرین مایل سر بزنید و با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه