کاغذ دیواری‌هایی که در دکوراسیون خانه معجزه می‌کنند

کاغذ دیواری‌هایی که در دکوراسیون خانه معجزه می‌کنند

به قلم: مهشید بختیاری

چند سالی است که دکوراسیون و طراحی داخلی در خانواده‌ها جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و بسیاری از ما در منازلمان به دنبال خلق کردن فضایی زیبا، راحت و آرامش‌بخش هستیم. در این مسیر عناصر زیادی دست به دست هم می‌دهند تا دکوراسیون داخلی یک خانه، رستوران، کافی‌شاپ، اداره و … جالب و منحصربفرد به نظر بیاید، از انواع دیوارپوش و کفپوش و مبلمان گرفته تا اکسسوری‌ها و خرده‌ریزهای دکوراتیو.

سرویس خواب بالسا

شاید در بعضی خانه‌ها دیده باشید که روی یک دیوار طرح خاصی نقش بسته و جلوه بی‌نظیری به تمام خانه بخشیده است. این صحنه دقیقا همان چیزی است که طراحان کاغذ دیواری به دنبال خلق آن هستند. در ادامه با همراهی مجموعه اکستریم والز به معرفی دو نوع کاغذ دیواری پرطرفدار می‌پردازیم که خانه شما را به یک گالری هنری تبدیل خواهند کرد. با ما باشید.

طرح‌های کاغذ دیواری ترند سال کدامند؟

اگر پیگیر طرح‌ها و مدل‌های کاغذ دیواری که هر روز انواع مختلفی از آن به بازار می‌آید بوده باشید؛ حتما می‌دانید که یک طرح باید خیلی خاص و منحصربفرد باشد که بتواند از میان این همه مدل‌های رنگ به رنگ و متنوع نظر مشتریان را جلب کرده و به دکوراسیون خیلی از خانه‌ها راه پیدا کند. اگر قصد خرید کاغذ دیواری دارید و به دنبال انتخاب مدل‌های مد روز هستید، دو طرح خاص کاغذدیواری که این روزها موردپسند بسیاری از طراحان داخلی قرار گرفته‌اند، را به شما معرفی می‌کنیم.

کاغذ دیواری سه بعدی

همانطور که از نام آن پیداست، کاغذ دیواری سه بعدی طرحی عمق‌دار و نزدیک به واقعیت را بر روی دیوار پیاده می‌کند. امروزه کیفیت چاپ و متریال این نوع کاغذ دیواری به حدی بالاست که بین طرح روی کاغذ دیواری و منظره واقعی آن تفاوت چندانی وجود ندارد. وجود سایه‌پردازی حرفه‌ای و تکنولوژی پیشرفته چاپ باعث شده است تا علاقمندان به دکوراسیون‌های خاص و جسورانه به سمت انتخاب این مدل کاغذ دیواری گرایش پیدا کنند.

تصور کنید یک مدل کاغذ دیواری طرح ساحل و دریا روی دیوار اتاق خوابتان نصب است و هر صبح که بیدار می‌شوید چشمتان به این منظره تماشایی می‌افتد. این حس خوب و باورپذیر و این فضای پرنشاط و دلنشین همان چیزی است که طراحان کاغذ دیواری سه بعدی به آن فکر می‌کنند.

به نظر شما بهترین مکان نصب کاغذ دیواری سه بعدی کجاست؟ در اینترنت سرچ کنید و دکوراسیون‌های مختلفی را ببینید که با پوسترهای سه بعدی تزئین شده‌اند. اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که در این دکوراسیون‌ها کاغذ دیواری سه بعدی به دیوارهای اصلی خانه نصب شده است، یعنی دیوارهایی که بیشتر در معرض دید هستند. مخصوصا دیوارهایی که امکان نورپردازی دارند بهترین گزینه برای این کار هستند. زیرا یک طرح سه بعدی و نسبتا واقعی زمانی که با یک نورپردازی قوی ترکیب می‌شود، جلوه فوق‌العاده‌ای به اتاق پذیرایی شما می‌بخشد.

توصیه اکید ما و طراحان داخلی این است که اگر یک کاغذ دیواری سه بعدی شلوغ و پرنقش را انتخاب کرده‌اید؛ بهتر است آن را به دیوار پشت تلویزیون نصب نکنید. زیرا زمانی که به تماشای تلویزیون می‌پردازید احتمالا تمرکزتان را از دست می‌دهید و حواستان به نقش و نگارهای کاغذ دیواری پرت می‌شود. فلذا درست است که دیوار پشت تلویزیون یک دیوار برجسته و متمایز است، اما بهتر است تا می‌توانید آن را خلوت و کم‌نقش طراحی کنید.

کاغذ دیواری پتینه

این روزها آنتیک‌پسندها پتینه را به یکی از ترندهای روز دنیا تبدیل کرده‌اند. از مبل و فرش و تابلو گرفته تا پتینه‌کاری روی دیوار و کاغذ دیواری‌های طرح پتینه. به طور کلی هرچیزی که قدیمی‌نما باشد به طوری که به نظر بیاید که بخشی از آن در اثر گذر زمان از بین رفته است را پتینه می‌گویند.

صنعت کاغذ دیواری نیز از این طرح‌های جذاب بی‌بهره نمانده و مدتی است که کاغذ دیواری پتینه توانسته است، نبض بازار را در دست بگیرد و به یکی از محبوب‌ترین تزئینات دیوار بدل شود. پیش از این که این مدل‌ها به بازار کاغذ دیواری پا بگذارند؛ استادکاران و گچکاران به کنده‌کاری‌های خاصی بر روی سقف و دیوار می‌پرداختند و طرح‌های پتینه را با هنر دست خود پیاده می‌کردند. اما با آمدن کاغذ دیواری کمتر کسی به سراغ حکاکی بر روی دیوار می‌رود و اکثرا به نصب بدون دردسر کاغذ دیواری‌های طرح پتینه تمایل بیشتری دارند.

کاغذ دیواری‌های پتینه ارتباط عمیقی با دکوراسیون‌های کلاسیک دارند، اما این دلیل نمی‌شود که تنها با این سبک از دکوراسیون ست شوند. درست است که کلاسیک‌پسندها و عاشقان لوازم قدیمی و عتیقه بیشترین بخش از طرفداران این سبک کاغذ دیواری را تشکیل می‌دهند؛ اما جالب است بدانید که کاغذ دیواری پتینه در یک چیدمان مدرن نیز حسابی می‌درخشد و فضای متفاوتی خلق می‌کند.

طرح‌های کهنه‌نما که در آن رگه‌های طلایی به کار رفته است حس نوستالژیک بیشتری به فضا می‌بخشند و با دکورهای کلاسیک بیشتر جور درمی‌آیند. اما طرح‌های پتینه که در آن از رنگ‌های نقره‌ای، سرمه‌ای و خاکستری به وفور استفاده شده است و پترن درشت و چشمگیری ندارند، مدرن‌تر و امروزی‌ترند. اگر خانه خود را به سبک روستیک چیده‌اید سعی کنید به سمت رنگ‌های کرم-قهوه‌ای بروید و کاغذ دیواری‌هایی که دارای نقوش پررنگ و برجسته هستند را کنار بگذارید تا حال و هوای روستیک دکوراسیون حفظ شود.

در واقع الگوهای پتینه به حدی متنوع هستند که با هر نوع سلیقه‌ای جور درمی‌آیند و به هر مدل دکوراسیونی جلوه می‌بخشند. پس اگر کاغذ دیواری‌های پتینه را می‌پسندید لزومی ندارد منزلتان را با یک دکوراسیون کلاسیک شلوغ و پر وسیله بیارایید. خبر خوب این است که پوسترهای پتینه بسیار شیک و لاکچری مخصوص چیدمان‌های مدرن هم در بازار موجود هستند.

کاغذ دیواری پتینه

بهترین کاغذ دیواری را از کجا بخریم؟

فرقی نمی‌کند تا به اینجای مقاله از کدام نوع کاغذ دیواری بیشتر خوشتان آمده است. هم کاغذ دیواری 3بعدی و هم کاغذ دیواری پتینه در خانه شما به یک قطعه هنری و درخشان تبدیل می‌شوند و زیبایی دکوراسیون را دوچندان جلوه می‌دهند. البته اگر انتخاب درستی داشته باشید و طرحی را بپسندید که با حال و هوای دکوراسیون منزلتان جور دربیاید و در عین حال از متریال مناسب و کیفیت بالایی برخوردار باشد.

مجموعه اکستریم والز با طراحی آلبوم‌های جذاب و متفاوت به تولید انواع محصولات کاغذ دیواری می‌پردازد. این مجموعه با نگاه ویژه‌ای که به بازار ایران دارد، سلیقه خانه‌های ایرانی را مد نظر قرار داده و محصولاتی را به بازار کاغذ دیواری عرضه می‌کند که دارای مرغوبیت بسیار بالا، زیبایی منحصربفرد و قیمت مناسب هستند. آلبوم‌های متنوع و کاغذ دیواری‌های خاص این کمپانی را می‌توانید از اینجا ببینید.

حرف آخر

این روزها کاغذ دیواری توانسته است جای رنگ‌آمیزی و کنده‌کاری‌ها و گچکاری‌های دیواری را بگیرد. یک کاغذ دیواری مناسب می‌تواند زیبایی دکوراسیون خانه شما را از این رو به آن رو کند، کاری که احتمالا یک رنگ‌آمیزی ساده یا گچبری‌های پردردسر نتوانند از پس آن بربیایند. در این مقاله درباره دو مدل کاغذ دیواری صحبت کردیم که در نگاه مشتریان در چند سال اخیر از مدل‌های محبوب و پرطرفدار بوده‌اند: کاغذ دیواری سه بعدی و کاغذ دیواری پتینه. سپس کاربرد هرکدام از این مدل‌ها را مطرح کردیم تا اگر خواننده این مطلب قصد خرید کاغذ دیواری دارد بتواند انتخاب بهتر و مناسبتری داشته باشد. در همین راستا می‌توانید از کارشناسان و متخصصان مجموعه اکستریم والز نیز در حوزه انتخاب جنس و مدل کاغذ دیواری راهنمایی بیشتری بگیرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
ف. ع در تاریخ 03 مرداد 1402
ممنونم امکانش فراهم میکنین

ثبت دیدگاه