میز و صندلی غذاخوری سنتی ایرانی؛ انتخاب زیبای دکوراسیون ایرانی

میز و صندلی غذاخوری سنتی ایرانی؛ انتخاب زیبای دکوراسیون ایرانی

به قلم: مهشید بختیاری

احتمالا برای بسیاری از ما ایرانی‌ها سفره پهن کردن و غذا خوردن بر روی سفره حسی شیرین و نوستالژیک را به همراه دارد. این در حالی است که میزهای غذاخوری چند صباحی است که عضو ثابت دکوراسیون هستند و حتی در خانه‌های کوچک نیز جایگاه ویژه‌ای برایشان در نظر گرفته می‌شود. این روزها انتقال دادن حس خاطره‌انگیز غذا خوردن در یک خانه ایرانی با هیچ چیز میسر نیست مگر خرید یک دست میز و صندلی غذاخوری سنتی ایرانی. ست غذاخوری سنتی با مدل‌های شیک و جذاب می‌توانند انتخاب زیبایی برای یک خانه ایرانی باشند. با ما همراه باشید تا با نمایش چند مدل از این میزهای سنتی که محصول گروه مبلمان آل یاسین هستند، تاثیر یک ست غذاخوری اصیل و باشکوه را بر روی دکوراسیون ایرانی و سنتی ببینید.

گره و مبلمان آل یاسین
goldگره و مبلمان آل یاسین

ویژگی‌های میز و صندلی غذاخوری سنتی ایرانی چیست؟

به تصویر زیر نگاه کنید. حضور یک چنین ست ناهارخوری در فضای خانه چه حسی را به شما انتقال می‌دهد؟ گره‌های چینی منظم و باشکوه موجود بر روی میز و پشتی صندلی‌ها گویای ظرافت دست و هنر زیبای استادکاران ایرانی هستند. شاید این مدل مبلمان را بیشتر در سفره‌خانه‌ها و رستوران‌های سنتی دیده باشید. اما آیا تا به حال به اضافه شدن این ست‌های باشکوه به قلب دکوراسیون فکر کرده‌اید؟ میز و صندلی‌های سنتی به فضای خانه شما هویت و شخصیت می‌بخشند و به شما کمک می‌کنند تا سبک دکوراسیون منحصر به فرد خودتان را داشته باشید، سبکی که نشانگر علایق و سلیقه خاص شماست و احتمالا در هیچ خانه دیگری نمی‌بینید.

چوب و هنر

بدنه و ساختار مستحکم

میز و صندلی غذاخوری سنتی ایرانی به گونه‌ای طراحی می‌شود که قطعات چوبی آن با نظم و هماهنگی بی‌نظیری در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و اشکال هندسی ظریف و زیبایی را می‌سازند. اگر در بدنه و استراکچر این نوه مبلمان از چوب اعلا و درجه یک استفاده نشود این اتصالات به خوبی صورت نمی‌گیرند و ممکن است خیلی زود بدنه میز یا صندلی ترک بخورد یا بشکند. بنابراین تولیدکنندگان ست غذاخوری سنتی در درجه اول تهیه متریال و مواد اولیه مرغوب و باکیفیت را در دستور کار خود قرار می‌دهند. با بکارگیری چوب‌های محکم و بادوام مانند چوب بلوط، راش، گردو و … بدنه میز پایدار می‌شود و با قابلیت‌های ساختاری خاص، طول عمر میز و صندلی افزایش می‌یابد.

گره و مبلمان آل یاسین
goldگره و مبلمان آل یاسین

طرح و مدل

طرح‌بندی میز و صندلی غذاخوری سنتی ایرانی از مهم‌ترین جنبه‌های تزئینی است که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی نمای بصری دکوراسیون می‌گذارد. طرح‌های هنری و طبیعت‌نگر با تاکید بر معماری محلی از جمله مدل‌های ست‌های غذاخوری سنتی هستند. یکی از مدل‌های معروف و پرفروش مبلمان سنتی مبلمان گره چینی است که چهره جدید و متفاوتی به خانه شما می‌بخشد. میز و صندلی‌های سنتی اغلب با رنگ طبیعی چوب به دکوراسیون اضافه می‌شوند و حس زیبای طبیعت را با خود به خانه می‌آورند.

ارتباط با دکوراسیون

میز و صندلی غذاخوری سنتی ایرانی عموما به دکورهای روستیک، کلاسیک، سنتی و فولکلوری خیلی خوب می‌آید. طرح و رنگ میز باید با سایر اجزاء دکوراسیون هماهنگ باشد. فکر می‌کنید در کنار یک ست غذاخوری سنتی ایرانی باید چه عناصری ترکیب شوند تا این قطعه سنتی جلوه بیشتری چیدا کند؟ پیشنهاد ما استفاده از مبلمان چوبی با پارچه‌های فاخر، کاشی‌های سنتی، سفال‌های دست‌ساز و صنایع دستی محلی است. تمامی این اجزاء با یکدیگر تعامل زیبایی برقرار می‌کنند و نمای دلنشینی به فضای دکوراسیون می‌بخشند.

منحصر بفرد بودن

هر میز و صندلی غذاخوری سنتی ایرانی به عنوان یک قطعه گرانبها و ارزشمند در قلب چیدمان خانه قرار دارد و تاریخچه و فرهنگ خاصی را به نمایش می‌گذارد. به همین دلیل است که تولیدکنندگان در ساخت این میز و صندلی‌هایی که عموما دست‌ساز هستند، از استادان و متخصصان خبره صنعت مبلمان بهره‌مند می‌شوند.

گره و مبلمان آل یاسین
goldگره و مبلمان آل یاسین

حرف آخر

در همه خانه‌های ایرانی یک قطعه از دکوراسیون وجود دارد که گویای فرهنگ و سنت اصیل کشورمان است. حتی در مدرن‌ترین خانه‌ها ممکن است یک تابولی دیواری، مجسمه، اکسسوری‌های دکوراتیو و … پیدا شود که به حال و هوای نوستالژیک یک فضای سنتی اشاره داشته باشد. میز و صندلی غذاخوری سنتی ایرانی یکی از المان‌های پرطرفدار خانه‌های ایرانی است که اصالت و شکوه خاصی را به محیط منزل شما اضافه می‌کند. از این رو گروه مبلمان آل یاسین با استفاده از بهترین متریال و مواد اولیه و مجرب‌ترین استادان ایرانی دست به تولید انواع محصولات سنتی زده است تا شما را قدم به قدم به یک دکوراسیون ایده‌آل و جذاب ایرانی نزدیک کند. برای دیدن محصولات این مجموعه می‌توانید به صفحه پروفایل گره و مبلمان آل یاسین سر بزنید و از راهنمایی کارشناسان بهره‌مند شوید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه