معجزه ویترین چوبی کلاسیک در شکوه یک دکوراسیون

معجزه ویترین چوبی کلاسیک در شکوه یک دکوراسیون

به قلم: مهشید بختیاری

 

ویترین‌ها ابزاری هستند برای آن که لوازم دکوراتیو و قیمتی خود را در آن قرار بدهید و در معرض دید بگذارید. به همین دلیل استند، بوفه و ویترین از آن دسته عناصر دکوراسیون هستند که مورد توجه بسیاری از خانم‌های باسلیقه قرار می‌گیرند، زیرا مانند یک نمایشگاه باشکوه میزبان وسایل و ظروف تزئینی شما خواهند بود. اگر جزو افراد ساده‌دوست و مینیمال‌پسند هستید باید بدانید که ویترین و بوفه خیلی هم با خانه موردعلاقه شما جور در نمی‌آید، بنابراین خرید ویترین را به شما توصیه نمی‌کنیم. اما اگر کلاسیک‌باز هستید و برای دکوراسیون سلطنتی خود به دنبال یک ویترین چوبی کلاسیک درجه یک و باکیفیت می‌گردید این مطلب را تا انتها بخوانید، زیرا قرار است بهترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

سرویس خواب بالسا

ویترین چوبی کلاسیک؛ بخریم یا نه؟

شاید فکر کنید که با روی کار آمدن عناصر دکوراسیونی مدرن و مینیمال، دیگر دوران دکورهای کلاسیک به سر آمده و این سبک چیدمان از مد افتاده است. اما جالب است بدانید که گران‌ترین و لوکس‌ترین اجزاء دکوراسیون در بازار به سبک و سیاق کلاسیک تولید شده‌اند. این مساله به دلیل نحوه تولید این وسایل است.

به عنوان مثال اگر یک ویترین چوبی قرار باشد در سبک کلاسیک تولید شود لازم است تا روی بدنه چوبی آن منبت‌کاری‌هایی انجام شود و نقوشی زیبا روی شیشه، تاج، قیدهای کناری و بخش‌های تحتانی ویترین ایجاد شود. این ابزارخوردگی و حکاکی‌های هنرمندانه می‌تواند به دست استادکاران این حوزه یا دستگاه‌ها و ماشین‌آلات پیشرفته انجام بپذیرد. فلذا هرچقدر تزئینات یک وسیله بیشتر باشد به‌مراتب ارزش و قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. همین تراش‌های زیبا و طرح‌های چشم‌نواز هستند که باعث شده‌اند تا دکوراسیون کلاسیک در عرصه رقابت با سبک‌های مدرن و امروزی میدان را ترک نکند و هنوز هم طرفداران بیشماری داشته باشد.

ویترین چوبی کلاسیک برای خانه‌های کوچک

شاید این جمله را زیاد شنیده باشید که دکورهای کلاسیک و پروسیله به درد خانه‌های آپارتمانی و نقلی امروزی نمی‌خورد. البته این جمله پربیراه هم نیست، زیرا استفاده از وسایل سلطنتی حجیم و جاگیر در کنار تزئینات شلوغ و غیرضروری در یک فضای کوچک زیاد هم منطقی به نظر نمی‌رسد. اما دانش طراحی داخلی برای همه این مشکلات یک راهکار مناسب در چنته دارد. اگر خانه شما کوچک است و عاشق دکوراسیون‌های سلطنتی و کلاسیک هستید جای هیچ نگرانی نیست، می‌توانید با انتخاب لوازم دکوراسیون مناسب کوچکی فضا را دور بزنید و به دکوراسیون دلخواهتان دست پیدا کنید.

با توجه به اینکه بیشتر خانه‌های امروزی با مشکل کمبود فضا مواجه هستند خرید ویترین‌های چوبی کلاسیک کوتاه و فانتزی بیش از پیش مورد توجه صاحبخانه‌ها قرار گرفته است. درست است که ویترین و بوفه کلاسیک دارای تزئینات زیادی است، اما اگر کوتاه و کم‌حجم باشد هم می‌تواند نیاز دکوراسیون را از جنبه تزئیناتی و دکوراتیو برطرف کند و هم از شلوغی و بهم‌ریختگی بصری فضا جلوگیری نماید.

ویترین‌های کلاسیک فانتزی آزادی عمل شما را در انتخاب بیشتر می‌کنند. گاهاً از آن‌ها برای پرکردن فرورفتگی‌ها یا پوشاندن پخی‌های فضای پذیرایی استفاده می‌شود. در ویترین‌های فانتزی تنوع طرح و رنگ زیادی وجود دارد و با خریدن یکی از آن‌ها می‌توانید فضای کلاسیک چشم‌نوازی در دکوراسیون خانه ایجاد کنید.

به دلیل آن که ویترین‌های کوتاه بیشتر در خانه‌های کوچک و کم‌متراژ کاربرد دارند بسیاری از مدل‌های آن‌ها دارای کشو و قفسه هستند تا یک فضای اضافی برای ذخیره‌کردن وسایل غیرضروری در اختیار داشته باشید. نوع طراحی و ابعاد این مدل ویترین چوبی کلاسیک به‌گونه‌ای است تا مزاحمتی برای تردد ایجاد نکند و معمولا از رنگ‌های روشن آن برای بزرگتر و دلبازتر جلوه‌دادن فضا استفاده می‌شود. همچنین استفاده از نورهای مخفی در فضای داخلی ویترین شکوه و جلوه فوق‌العاده‌ای به دکوراسیون می‌بخشد و برای خانه‌های کوچک انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

قیمت ویترین چوبی کلاسیک؛ چقدر بپردازیم؟

برای خرید ویترین‌ها و بوفه‌های چوبی کلاسیک انتخاب‌های بی‌شمار با قیمت‌های متفاوتی پیش روی شما قرار دارد. اولین فاکتور در تعیین قیمت یک ویترین جنس و متریال آن است، طبیعتا اگر ویترین انتخابی شما از جنس چوب مرغوب باشد بایستی برای آن هزینه بیشتری بپردازید. به‌عنوان یک توصیه باید بدانید که هنگام خرید یک ویترین چوبی کلاسیک به‌هیچ عنوان قیمت را فدای کیفیت نکنید و قید محصولات ساخته‌شده از چوب‌های نامعلوم و بی‌اصالت را بزنید. زیرا ویترین شما قرار است از ظروف زیبا و دکوریجات شما میزبانی کند و سالهای طولانی مهمان خانه شما باشد. بنابراین در گام اول به‌دنبال یک برند معتبر با محصولات باکیفیت بگردید.

عامل بعدی در تعیین هزینه خرید، نوع طراحی ویترین است. محصولی که به دست شما می‌رسد در پروسه منبت‌کاری روی چوب به صورت دستی تولید شده است یا دستگاهی؟ برای تولید این ویترین چه مقدار زمان و انرژی صرف شده است؟ همچنین استادکارانی که مراحل ساخت و طراحی محصول شما را دنبال می‌کنند در قیمت آن نقش بسزایی دارند. در هر صورت بهتر است برای تعیین هزینه ویترین چوبی کلاسیک به یک متخصص در این حوزه مراجعه کنید و یا از کارشناسان مجموعه آرکو کمک بگیرید.

حرف آخر

در این مطلب درباره یکی از مهمترین عناصر دکوراسیون کلاسیک یعنی ویترین چوبی کلاسیک صحبت کردیم. محصولی که بدون آن نمای کلاسیک یک چیدمان ناقص و ناتمام به نظر خواهد رسید. اصالت و ماهیت سبک کلاسیک از لوازم تشریفاتی، لوکس و سرشار از نقوش و تزئینات حمایت می‌کند. به همین دلیل استفاده از استندها، بوفه‌ها و ویترین‌ها جزئی جدایی‌ناپذیر از این سبک به شمار می‌روند. اگر شما هم عاشق دکورهای کلاسیک هستید و دوست دارید با خرید یک ویترین شیک و جذاب زیبایی خانه را تکمیل کنید پیشنهاد می‌کنیم به محصولات برند مبل آرکو سر بزنید و برای انتخابی بهتر از کمک کارشناسان این مجموعه بهره‌مند شوید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه