سبک دکوراسیون مدرن؛ ساده، اصیل و آرامبخش

سبک دکوراسیون مدرن؛ ساده، اصیل و آرامبخش

به قلم: مهشید بختیاری

 

نوژا دیزاین


شاید کلمه «مدرن» آنقدر به گوشتان خورده باشد که تصور می کنید همه چیز را درباره آن می دانید. اما دنیای مدرنیته هرروز با ارائه کردن کانسپت های جدید و هیجان انگیز طرفدارانش را هیجان زده می کند. در صنعت معماری و دکوراسیون داخلی سبک مدرن و مینیمال سالهاست که پا به خانه ها گذاشته و و با توجه به تغییر لایف استایل عموم جامعه، هرروز نیز به جمع طرفدارانش افزوده می شود. در شوروم این هفته به سراغ پروژه میدان هروی تیم اشکان اذانی رفته ایم تا اصول و قواعد یک دکوراسیون مدرن و جذاب را از نزدیک ببینیم. اگر شما هم عاشق ایجاد تنوع در چیدمان خانه هستید این مطلب را دنبال کنید.

سرویس خواب بالسا

چرا سبک مدرن؟

برخی از افراد معتقدند که سبک دکوراسیون مدرن بیش از حد سرد و ساده است و ممکن است پس از مدتی خسته کننده به نظر برسد، اما علی رغم تصور آن ها سبک مدرن تماما باعث ایجاد سادگی و احساس آرامش در فضای خانه می شود. اصول و قواعدی که دکوراسیون مدرن از آن پیروی می کند نه تنها خانه شما را شیک و زیبا جلوه می دهد، بلکه اگر در آپارتمانی نقلی و جمع و جور زندگی می کنید این سبک می تواند فضای منزل شما را بزرگتر از آنچه که هست نشان بدهد.

استفاده بهینه از فضا

چیدمان مدرن، یک چیدمان کاربردی است. خصوصا در زندگی های فشرده امروزی که اکثر خانواده ها با معضل کمبود جا مواجه هستند و ناچار می شوند عذر یکسری از اسباب و وسایلشان را بخواهند تا بتوانند در فضای خلوت تری زندگی کنند، سبک مدرن با ایده های خلاقانه به رفع این مشکل می پردازد. برای مثال در یک دکوراسیون مدرن خبری از زرق و برق و تزئینات اضافی و دست و پاگیر نیست، بلکه برای آراستگی فضای خانه از چند اکسسوار که با نمای کلی چیدمان هماهنگ باشد استفاده می شود. همچنین اگر قصد دارید خانه را به سبک مدرن بچینید باید مبل های پرنقش و نگار با پارچه های سنگین و فاخر را به فراموشی بسپارید و با گچبری های پیچیده و ستون ها و کتیبه های ابزارخورده خداحافظی کنید. زیرا شیک بودن دکوراسیون مدرن در عین سادگی آن اتفاق می افتد و پرهیز از هر نوع شلوغی و آشفتگی از ویژگی های اصلی سبک مدرن است.

ایده ها و رنگ ها

اگر خانه های کلاسیک را دیده باشید و یا نمونه هایی از یک چیدمان سنتی را از گذشته به خاطر داشته باشید، حتما می دانید که در طراحی این دکوراسیون ها استفاده از رنگ در نهایت احتیاط صورت می گرفت. مثلا چند رنگ خاص مانند سبز تیره، زرشکی، قهوه ای و از این دست رنگ های سنگین و موقر از ویژگی های برجسته یک دکور کلاسیک بودند. اما سبک مدرن سرشار از خلاقیت و ایده پردازی است. در چیدن یک خانه مدرن دستتان باز است که از هر مدل تناژ رنگی استفاده کنید بدون آن که نگران آشفتگی بصری فضا باشید. همچنین استفاده از تکنیک ترکیب رنگ های هم خانواده یا متضاد نیز از ایده های جدیدی است که در خانه های مدرن پیاده سازی می شود. همانطور که در ویدئوی شوروم نیز مشاهده کردید به کار بردن رنگ سبز ملایم در اتاق مستر و رنگ آبی در اتاق کودک توانسته نمای دلنشینی به محیط خانه ببخشد و جذابیت فضا را دوچندان کند.

نیازی به تقارن ندارید

در سبک کلاسیک معمولا یک عنصر دکوراسیونی بعنوان مرکز و محور در نظر گرفته شده و مابقی وسایل پیرامون آن چیده می شوند. این کار باعث ایجاد یک نظم ظاهری می شود که البته وجود این نظم در دل یک چیدمان شلوغ و پروسیله ضروری به نظر می رسد. اما دکوراسیون مدرن یک سبک انعطاف پذیر است، برای چیدن آن نیازی به رعایت کردن اصل تقارن ندارید و آزاد هستید که اجزاء دکوراسیون را مطابق با سلیقه خودتان در هر نقطه از فضا قرار بدهید.

مصالح و متریال خاص

در این سبک برای فراهم آوردن یک فضای لوکس از متریال به روز و باکیفیت استفاده می شود. مصالحی مانند سنگ های مرمر، اسلب های صیقلی براق، چوب های خاص و درجه یک، فلزات و شیشه و … در سبک مدرن کاربرد زیادی دارند.

حرف آخر

سبک مدرن مانند یک تابلوی هنری، جذاب و دلنشین است. تابلویی که مانند سبک کلاسیک به هیچ عنوان شلوغ و گیج کننده نیست و اجزاء آن در کمال سادگی و زیبایی قرار دارند. استفاده از خطوط تمیز و مستقیم با حداقل تزئینات محیط خلوتی را پدید می آورد و ایده پردازی در افزایش کارایی فضا همان چیزی است که آپارتمان نشینان امروزی به دنبال آن هستند. در این شوروم به بررسی پروژه میدان هروی پرداختیم که صفر تا صد آن توسط گروه معماری اشکان اذانی انجام شده است. اگر شما هم قصد دارید نمای دکوراسیون خانه را به روز کنید و از ایده های نوین معماری در چیدمان آن بهره مند شوید می توانید نمونه کارهای متنوع دکوراسیون داخلی را در صفحه پروفایل گروه معماری اشکان اذانی مشاهده کنید و از طریق همین صفحه با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه