چراغ‌های آویز دکوراتیو؛ چیزی فراتر از یک چراغ روشنایی

چراغ‌های آویز دکوراتیو؛ چیزی فراتر از یک چراغ روشنایی

به قلم: مهشید بختیاری

پیشرفت مداوم سبک‌های معماری منجر به اضافه شدن برخی عناصر به دکوراسیون‌ها شده‌اند. یکی از لوازمی که در زمینه سیستم روشنایی در بازار طرفداران بی‌شماری پیدا کرده و با اکثر سبک‌های چیدمان نیز سازگار است چراغ‌های آویز دکوراتیو هستند. این چراغ‌ها به دلیل آن که هم از جنبه روشنایی و تامین نور فضا کاربرد دارند و هم از لحاظ تزئین و زیباسازی محیط مورد توجه قرار گرفته‌اند در طرح‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی تولید می‌شوند. بنابراین اگر قصد دارید با چراغ‌های آویز به نمای منزل یا محل کارتان رنگ و لعاب بدهید بدون شک با کمی گشت و گذار در بازار لوازم روشنایی مدل دلخواهتان را پیدا خواهید کرد. در این مطلب با همراهی مجموعه روشنایی هاتو شما را با چراغ‌های آویز دکوراتیو بیشتر آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید

روشنایی هاتو – هاتو لایتینگ
diamondروشنایی هاتو – هاتو لایتینگ

تفاوت چراغ آویز با لوستر چیست؟

اگر این دو مدل ابزار روشنایی را با هم مقایسه کنید متوجه خواهید شد که چراغ‌های آویز دکوراتیو ساده‌تر، سبک‌تر و تا حدودی ارزان‌تر هستند. به همین دلیل این چراغ‌ها در دکورهای مدرن و امروزی کاربردی‌ترند و شاید بتوان آویزها را از نوادگان فانوس‌های قدیمی به شمار آورد، زیرا تاریخ و پیشینه این کالا به گذشته‌های دور برمی‌گردد.

چوب و هنر

از طرفی چراغ‌های آویز معمولا به صورت تک‌چراغ طراحی می‌شود اما لوسترها از چندین شاخه و چراغ تشکیل شده‌اند. بنابراین نوردهی لوسترها و متعاقبا مصرف برق آن‌ها از چراغ‌های آویز بیشتر است.

روشنایی هاتو – هاتو لایتینگ
diamondروشنایی هاتو – هاتو لایتینگ

کاربرد چراغ‌های آویز دکوراتیو در دکوراسیون

یکی از دلایل پرفروش بودن چراغ‌های آویز این است که به روش‌های مختلفی می‌توانیم از آن‌ها برای تزئین دکوراسیون بهره بگیریم. همه چیز بستگی به سلیقه شما و مهارت و خلاقیت طراح داخلی فضا دارد. بسیاری از افراد از چراغ‌های آویز دکوراتیو برای زیباسازی اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی، آشپزخانه، راهرو و دیگر فضاهایی که بیشتر در معرض دید میهمان هستند استفاده می‌کنند.

بعضی از افراد از آویزهای دکوراتیو برای روشن کردن مکان‌های خاص استفاده می‌کنند. مثلا نصب کردن یک آویز کاسه‌ای بر روی میز بیلیارد و میز مطالعه یا قرار دادن چند آویز خطی به صورت خوشه‌ای بر روی میز ناهارخوری می‌تواند به آن محیط کوچک روشنایی چشم‌نوازی ببخشد. از طرفی نصب کردن تعدادی از چراغ‌های آویز کاسه‌ای به صورت پشت سر هم در آشپزخانه بدون شک نقطه قوت یک آشپزخانه مدرن به شمار خواهد آمد.

عده‌ای از طراحان خلاق بیشتری به خرج می‌دهند و چراغ‌های آویز تزئینی را به شکلی خاص و منحصربفرد به کار می‌برند. مثلا با قرار دادن دو آویز دکوراتیو در دو طرف تختخواب از این چراغ‌ها بعنوان چراغ خواب استفاده می‌کنند. اگر قرار است که از آویزها برای روشن کردن فضا استفاده کنید بهتر است به تعداد موردنیاز برای تامین نور کافی توجه کنید. زیرا آویزهای دکوراتیو از لوسترها کوچکتر هستند و به مراتب نور کمتری را به محیط پیرامون می‌رسانند.

روشنایی هاتو – هاتو لایتینگ
diamondروشنایی هاتو – هاتو لایتینگ

انواع چراغ‌های آویز دکوراتیو شیک و جذاب

همانطور که در بالا اشاره کردیم چراغ‌های آویز دکوراتیو دارای تنوع بالایی در طرح و مدل هستند و هرکدام از آن‌ها با یک سبک خاص از دکوراسیون بیشتر جور در می‌آیند. بنابراین پیش از آن که به خرید این چراغ‌ها اقدام کنید بهتر است ابتدا سبک دکوراسیون فضا را به خوبی بشناسید و بدانید در این چیدمان چه طرحی از چراغ روشنایی جلوه بیشتری خواهد داشت. در ادامه چند مدل از چراغ‌های آویز دکوراتیو را به شما معرفی می‌کنیم:

چراغ آویز استوانه‌ای

همانگونه که در تصویر مشاهده می‌کنید طراحی چراغ‌های آویز استوانه‌ای به شکلی است که منبع نور با یک پوشش بلند استوانه‌ای شکل احاطه شده است. پرتوهای نوری که از این مدل چراغ‌ها ساطع می‌شوند معمولا مساحت زیادی را روشن نمی‌کنند و به صورت تاکیدی بر یک فضای محدود می‌تابند. از این رو این چراغ‌ها بیشتر جنبه دکوراتیو دارند و غالبا به عنوان نور کمکی در کنار سیستم روشنایی اصلی استفاده می‌شوند. بهترین جای نصب کردن چراغ‌های آویز دکوراتیو طرح استوانه‌ای در فضای پذیرایی یا بر روی اپن و جزیره آشپزخانه است.

روشنایی هاتو – هاتو لایتینگ
diamondروشنایی هاتو – هاتو لایتینگ

چراغ آویز کاسه‌ای

طراحی ساده و مینیمال چراغ‌های کاسه‌ای آویز نمایی لوکس و مدرن به آن بخشیده است، به همین خاطر این چراغ‌ها اغلب در یک چیدمان مدرن خودنمایی بیشتری دارند و ظاهر مینیمال دکوراسیون را تقویت می‌کنند. طراحی این چراغ‎‌ها به شکلی است که قادر هستند هم به سمت بالا نور بتابانند هم به سمت پایین، بنابراین آویزهای کاسه‌ای می‌توانند با انعکاس همه جانبه نور برای روشنایی‌بخشی به فضای اتاق یا آشپزخانه سودمند باشند. همچنین چراغ‌های کاسه‌ای آویز گاهی اوقات برای ایجاد یک نور متمرکز در بخشی از دکوراسیون نیز به کار می‌روند.

چراغ آویز هندسی

در میان چراغ‌های آویز دکوراتیو، مدل‌های هندسی بسیار پرفروش و پرطرفدار هستند. اولین دلیل این اتفاق تنوع در طراحی اشکال هندسی آن است. دومین و مهم‌ترین علت محبوبیت این چراغ‌ها نوردهی بالای آن‌هاست. زیرا آویزهای هندسی نور را از همه طرف به محیط می‌تابانند و کیفیت روشنایی فضا را به شدت بالا می‌برند. به همین دلیل این چراغ‌های دکوراتیو معمولا در بخش مرکزی سقف نصب می‌شوند.

روشنایی هاتو – هاتو لایتینگ
diamondروشنایی هاتو – هاتو لایتینگ

گوی‌های درخشان

شاید یکی از جذابیت‌های معماری و دکوراسیون تنوع بسیار بالا در هریک از اجزای چیدمان است. گوی‌های درخشان یکی از اجزاء شیک و چشمگیر هستند که نظرها را به شدت به سمت خود جلب می‌کنند. بخصوص اگر این گوی‌ها در رنگ‌های مختلف نصب شوند می‌توانند علاوه بر نورپردازی، کلید طلایی طراحی داخلی خانه شما باشند.

حرف آخر

چرغ آویز دکوراتیو یکی از عناصر کاربردی و تزئینی دکوراسیون است. نصب این چراغ‌های در فضاهای مختلفی مانند آشپزخانه، اتاق پذیرایی، اتاق خواب، راهروها و … صورت می‌پذیرد. ظاهر ساده و مدرن آویزهای زینتی جلوه‌ای جذاب و لاکچری به نمای داخلی منزل می‌بخشد و مدل‌های متنوع آن متناسب با هر نیاز و سلیقه‌ای روانه بازار می‌شود. اگر شما هم به شیک بودن ظاهر منزل یا محل کارتان اهمیت می‌دهید برای خرید این محصول می‌توانید به صفحه پروفایل روشنایی هاتو مراجعه کرده و نمونه کارهای این شرکت را مشاهده بفرمایید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه