4 ایده شیک و اروپایی کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک

4 ایده شیک و اروپایی کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک

به قلم: مژگان احمدی

اگر دنبال کاغذ دیواری ساده هستید این مقاله را نخوانید! حتی اگر دنبال ایده کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک هستید، بدانید که انتخاب‌های متعددی دارید. برخلاف همه سایت‌ها و مقالات که اصرار دارند برای سالن کوچک باید کاغذ دیواری ساده و تک‌رنگ و روشن انتخاب کنید، ما در این مقاله قصد داریم هنجارشکنی کنیم و دقیقا برعکس آن را بگوییم. اگر ایده‌های بکر و مدرن شما را هیجان‌زده می‌کنند، پس در ادامه با ما همراه شوید.

نوژا دیزاین

نه مدرن نه کلاسیک بلکه سبک شخصی خودمان!

اگر در جستجوی کاغذ دیواری ساده سفید یا طوسی هستید پس قرار است دیوار منزل شما چه فرقی با یک دیوار نقاشی شده ساده داشته باشد؟ کاغذ دیواری قرار است بیاید تا به خانه شما جنبه‌ای منحصربفرد دهد. قرار است از شخصیت شما و خانواده و خانه‌تان بگوید! اگر غیر از این است برای کاغذ دیواری هزینه نکنید.

سرویس خواب بالسا

برای خودتان زندگی کنید

طرح و رنگ و مدل کاغذ دیواری خانه شما را شناسنامه‌دار می‌کند. از سلیقه و علایق شما می‌گوید و جای امن و دنج شما را می‌سازد. پس اندازه سالن شما تعیین کننده نیست، بلکه سلیقه و سبک شخصی خود شما است که باید در انتخاب کاغذ دیواری دخیل باشد.

ایده‌های جدید برای کاغذ دیواری پذیرایی کوچک

اگر در آپارتمانی با متراژ کم زندگی می‌کنید و تصور می‌کنید در انتخاب مبلمان و کاغذدیواری محدودیت دارید کاملا در اشتباه هستید. با ایده‌هایی که در این بخش مطرح کردیم می‌توانید هر رنگ و طرح کاغذ دیواری که دوست دارید برای پذیرایی یا اتاق خواب خود استفاده کنید.

استفاده از یک آینه بزرگ روی کاغذ دیواری طرح‌دار

استفاده از یک آینه بزرگ روی کاغذ دیواری طرح‌دار

یک ایده بسیار جذاب کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک این است که هر طرحی که دوست دارید انتخاب کنید حتی اگر طرح شلوغی باشد. اما آن دیوار را با هیچ چیز جز یک آینه بزرگ تزئین نکنید. خود آینه روی کاغذدیواری طرح‌دار هم جذاب و گیراست و هم موجبات روشنایی و بازتاب نور در سالن را فراهم می‌کند.

یک نکته مهم این است که بهتر است آینه گرد، بزرگ و ترجیحا بدون قاب یا دارای یک حاشیه نازک باشد. اگر خیلی نگران کوچکی و کم‌نوری فضا هستید یک نورپردازی اصولی هم می‌تواند کمک‌کننده باشد. نور(چه طبیعی از طریق پنجره و چه مصنوعی از طریق لوستر و چراغ و هالوژن) به کمک انعکاس آینه فضایی ویژه و دلنشین برای شما می‌سازند که از نشستن و ریلکس کردن در آن لذت خواهید برد.

وظیفه بزرگ نشان دادن سالن پذیرایی را به فرش و میز و مبل بسپارید

ایده شیک و اروپایی کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک

چرا برای بزرگ‌تر نشان دادن سالن‌های کوچک همیشه کاغذ دیواری را فدا می‌کنیم؟ بیایید این بار برعکس عمل کرده و مبلمان و وسایل دکوراسیون را بی‌رنگ یا خنثی تهیه کنیم. با این کار هنگام ورق زدن آلبوم‌های کاغذ دیواری و دیدن طرح‌های جذاب و خوشرنگ دیگر حسرت نمی‌خوریم که خانه ما کوچک است و این رنگ به درد ما نمی‌خورد. با انتخاب فرش ساده، میز شیشه‌ای و مبلمان روشن، به خودتان این فرصت را بدهید تا طرح‌های متنوع‌تر و خوش‌رنگ‌تری برای کاغذ دیواری پذیرایی کوچک خود انتخاب کنید.

بسیاری از کاغذ دیواری‌هایی که این روزها تولید می‌شوند قابلیت جدا شدن از دیوار پس از نصب، و چسبانده شدن به دیوار دیگری را دارند. هنگام خرید به این موضوع توجه کنید تا دیگر نگران تعویض احتمالی مبلمان و سبک دکوراسیون نباشید.

 

یک ترکیب رنگ برای کاغذ دیواری و مبلمان

ترکیب رنگ برای کاغذ دیواری و مبلمان

ترکیب دو رنگ متفاوت (که معمولا یکی خنثی و یکی گرم است) برگ برنده دیزاین‌های داخلی در سالهای اخیر شده است. راه‌حلی که هیچگاه به شکست منتهی نمی‌شود اگر در انتخاب دو رنگ دقت کنید. در انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک نیز این ایده به کمکتان می‌آید.

در تصویر بالا سه ترکیب رنگ موفق را مشاهده می‌کنید که امتحان خود را پس داده‌اند. ترکیب سبز و کرم، ترکیب صورتی و طوسی و ترکیب سورمه‌ای و سفید امتحان خود را پس داده‌اند. اگر این راهکار را به کار می‌برید توجه داشته باشید که حتی‌الامکان بقیه مبلمان و اکسسوری را نیز در طیف همین دو رنگ انتخاب کنید یا نهایتا یک رنگ خنثی مثل طوسی یا سفید را به آن اضافه کنید. دو رنگ مورد نظر شما باید کاملا غالب و قابل تشخیص باشند وگرنه جذابیت دکوراسیون منزل شما از بین خواهد رفت.

وقتی تکلیف خود را با دو رنگ غالب دکوراسیون منزلتان روشن کردید، خیلی از مشکلات دیگر خودبخود حل خواهد شد. هنگامی که به فرش فروشی می‌روید به راحتی فرش مناسب را با ترکیب رنگ موردنظر پیدا می‌کنید و دیگر در انتخاب پرده، میز، آباژور و… سرگردان نخواهید بود.

 

کاغذ دیواری با طرح گل درشت یا ریز برای پذیرایی کوچک

کاغذ دیواری با طرح گل درشت یا ریز برای پذیرایی کوچک

هیچ چیز مانند یک کاغذ دیواری با طرح گل یک محیط را گرم، صمیمی و دلنشین نمی‌کند. اگر علاقه زیادی به رفت‌و‌آمد با دوستان خود دارید و از مهمانی و شب‌نشینی لذت می‌برید به احتمال زیاد این ایده را می‌پسندید. اینکه گل‌های طرح کاغذ دیواری شما ریز باشد یا درشت یا چه رنگی باشد کاملا مربوط به خود شما و علایق شخصی‌تان است.

طرح گل، خصوصا گل درشت اتاق نشیمن شما را زنده و شاداب می‌کند. لکه‌ها به راحتی روی سطح آن پیدا نیستند و در صورتی که کاغذ دیواری قابل شستشو باشد با یک دستمال نمدار تمیز، پاک و درخشان می‌شود.

نکته مهم در این ترفند این است که رنگ مبلمان هماهنگ و دقیقا همرنگ با یکی از رنگ‌های غالب در طرح کاغذ دیواری باشد. مثلا در یکی از این تصاویر نمونه، رنگ مبل، صورتی و کاملا همرنگ گل‌های کاغذ دیواری روی دیوار است. جذابیت این هماهنگی در نگاه اول قابل درک بوده و حس مثبت آن را به بیننده منتقل می‌کند.

 

جمع‌بندی

این 4 ایده و ده‌ها ایده مدرن دیگر به کمک شما می‌آیند تا خانه‌ای دلچسب و دنج برای خود بسازید و استراحت پس از یک روز کاری شلوغ را برای خود و خانواده لذت‌بخش کنید. حتی می‌توانید ایده‌های گفته شده را با هم ترکیب کنید. یک کاغذ دیواری جذاب طرح گل با دو رنگ غالب و مبلمانی به همان رنگ و یک آینه گرد بزرگ و نورپردازی و… رویایی نیست؟

مشاوره در انتخاب بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک

ایده‌ها را پسندیدید؟ باید بگوییم همه ترفندها و ریزه‌کاری‌ها را نمی‌توان در قالب یک مقاله گفت! مشاورین متخصص ما همیشه آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه انتخاب کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک و کلیه مسائل مربوط به دکوراسیون داخلی هستند. با ما تماس بگیرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه