درباره کاغذ دیواری سبک پلین (Plain) چه می دانید؟

درباره کاغذ دیواری سبک پلین (Plain) چه می دانید؟

به قلم: مهشید بختیاری

اگر سری به بازار کاغذ دیواری بزنید متوجه خواهید شد که بازار پر شده است از کاغذ دیواری‌های طرحدار که رنگ به رنگ چشم‌ها را خیره می‌کنند و هرکدام از آن‌ها برای یک مدل دکوراسیون مناسب‌ترند. بسیاری از این طرح‌ها نیز بعد از یک مدت کوتاه از مد می‌افتند و دل صاحبخانه را می‌زنند. آن زمان است که باید فکر چاره بود و نقشی از کاغذ دیواری را انتخاب کرد که بتواند سالیان سال در دکوراسیون خانه بدرخشد و زیبایی و کیفیت خود را حفظ کند. کاغذ دیواری‌های ساده سبک Plain مدتی است که با ورود به بازار توانسته‌اند نبض بازار را در دست بگیرند و رضایت هر مشتری با هر مدل سلیقه‌ای را جلب کنند. مجموعه اکستریم والز آلبوم جدیدی از کاغذ دیواری‌های ساده بافت‌دار را ارائه داده است که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت. با ما باشید تا شما را با یکی از پرطرفدارترین سبک‌ها کاغذ دیواری آشنا کنیم.

تابلو فرش ریحان

چرا کاغذ دیواری پلین؟

در یک کلام ساده باید بگوییم که این کاغذ دیواری مختص کسانی است که معتقدند کاغذ دیواری‌های شلوغ و طرحدار تنها به جز ایجاد کردن یک ازدحام بصری در فضای داخلی سود دیگری ندارد و پس از مدتی طرح و نقش آن خسته‌کننده خواهد شد. همچنین یک رنگ‌آمیزی ساده نیز نمی‌تواند رضایت کامل این افراد را جلب کند. بنابراین وجود یک کاغذ دیواری ساده که با تعبیه بافت‌های برجسته و رنگ‌های ملایم به سبک رنگ‌آمیزی دیوار نزدیک باشد و با نقوش ظریف خود زیبایی منحصربفردی به دکوراسیون بدهد ضروری به نظر می‌آید.

کاغذ دیواری‌های ساده بافت‌دار با یک درخشندگی لطیف و چشم‌نواز برای انواع دکوراسیون مناسب هستند. انواع براق‌تر و اشرافی‌تر آن در فضاهای کلاسیک بیشتر به چشم می‌آیند و مدل‌های ساده و بافت‌های بی‌رنگ و مینیمال دکورهای مدرن و امروزی را زینت می‌بخشند.

منظور از بافت‌دار بودن چیست؟

مسلم است که هر نوع کاغذ دیواری و یا به طور کل هر دیوارپوشی دارای بافتی است که جنس و متریال آن را تشکیل می‌دهد. این جنس مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده قیمت نهایی دیوارپوش است، اما خوب است بدانید که منظور از بافت‌دار بودن کاغذ دیواری پلین متریال و تکسچر اصلی آن نیست، بلکه بافت‌دار بودن کاغذ دیواری به معنای وجود بافت‌ها و رگه‌هایی از طرح بر روی زمینه اصلی کاغذ دیواری است که نقوش اصلی را تشکیل می‌دهند. این برجستگی‌ها دارای رنگ‌های ملایم هستند و به همین دلیل جلوه خاصی بر روی دیوارها ایجاد می‌کنند و با هر سبک دکوراسیونی ست می‌شوند.

تفاوت کاغذ دیواری پلین و برجسته چیست؟

اگر به دنبال کاغذ دیواری پلین هستید در آلبوم کاغذ دیواری برجسته به دنبال آن نگردید! زیرا تنها شباهت این دو مدل کاغذ دیواری در غیرمسطح بودن سطح آن‌هاست. اما چگونه می‌شود این دو محصول را از یکدیگر تفکیک کرد؟

کاغذ دیواری برجسته در بخش‌های خاصی دارای برجستگی است و این پستی و بلندی نقوش در تمام طول آن گسترش نیافته است. مثلا اگر طرح گلدار کاغذ دیواری را مدنظر دارید در نوع برجسته تنها حاشیه‌های برگ برجسته شده‌اند تا نمای کاغذ دیواری دارای پستی و بلندی و تنوع بصری باشد. اما در کاغذ دیواری ساده بافت‌دار یا همان کاغذ دیواری پلین، شما هیچگونه سطح صافی در طول آن پیدا نمی‌کند و تمام بافت‌های تعبیه شده به شکلی برجسته خود را نشان می‌دهند.

قیمت کاغذ دیواری پلین چقدر است؟

با مشخصاتی که از این نوع کاغذ دیواری ارائه کردیم قطعا انتظار نخواهید داشت که کاغذ دیواری پلین دارای قیمت بسیار پایینی باشد، چرا که این محصول حاصل پیشرفته‌ترین تجهیزات موجود در عرصه معماری داخلی و خلاقیت طراحان حرفه‌ای و زبده است. همچنین از این سبک کاغذ دیواری به شکل محدودی در کشور تولید می‌شود و تقاضای بازار نیز بسیار بالاست.

قیمت کاغذ دیواری پلین با توجه به جنس زمینه و متریال بافت‌ها و متراژی که قرار است با کاغذ دیواری پوشش‌دهی شود تعیین خواهد شد. همچنین برندی که از آن خرید می‌کنید می‌تواند ضمانتی بر کیفیت و مرغوبیت این محصول باشد و بر روی قیمت کاغذ دیواری تاثیرگذار است. بنابراین هزینه دقیق کاغذ دیواری پلین را تنها یک کارشناس حوزه طراحی داخلی می‌تواند به شما اعلام کند.

خرید کاغذ دیواری پلین

مساله‌ای که باعث شد تا ایده اولیه طراحی کاغذ دیواری پلین در ذهن طراحان جرقه بزند موضوع تقاضا و تناسب کاغذ دیواری با سبک دکوراسیون بود. شاید در بازار انواع متنوع کاغذ دیواری، مدل به مدل و رنگ به رنگ به چشم بخورد. اما جای خالی کاغذ دیواری‌هایی که به رنگ‌آمیزی دیوار نزدیک باشند و بتوانند با نقوش ساده، ملایم و چشم‌نواز زیبایی بی‌نظیری به سبک‌های مختلف دکوراسیون ببخشند حس می‌شد.

از این رو کمپانی اکستریم والز با ارائه آلبوم جدید H2O توانست به هرگونه تقاضا برای طرح‌های سده که قرار است به جای رنگ بر روی دیوار بنشیند پاسخگو باشد. برای طراحی این آلبوم از سه رنگ ملایم سفید، کرم و طوسی استفاده شده و طرح‌های آن می‌توانند در دکوراسیون 99درصد فضاهای داخلی کاربردی باشند. همچنین ویژگی‌های کیفی نظیر قابلیت شستشو، عدم جذب دوده، عدم جذب چربی و گرد و غبار و ضدحساسیت و آلرژی بودن از دیگر ویژگی‌هایی است که این آلبوم را به یکی از پرطرفدارترین محصولات اکستریم والز تبدیل کرده است.

حرف پایانی

مجموعه اکستریم والز با ارائه نسل جدیدی از کاغذ دیواری با نام کاغذ دیواری پلین توانسته است محصولی تولید کند تا با هر سبکی از دکوراسیون متناسب باشد. کاغذ دیواری‌های ساده و بافت‌دار این مجموعه با سه رنگ سفید، طوسی و کرم ارائه می‌شوند و با ظاهر شیک و ظریف خود زیبایی خیره‌کننده‌ای در دکوراسیون ایجاد می‌کنند. برای دیدن مدل‌های کاغذ دیواری پلین می‌توانید به سایت اکستریم والز سر بزنید و از راهنمایی کارشناسان این مجموعه بهره بگیرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه