Chidaneh.com placeholder image

طراحی مینیمال دفتر ARP، بازسازی فضای اداری

به قلم: تحریریه چیدانه

همه کسانی که تجربه کار اداری را داشته اند خوب می دانند که فضای داخلی محل کار و امکانات آن تاثیر بسیار زیادی در روحیه کارمندان و بالا رفتن راندمان کار دارد. طراحی داخلی اداری و تاثیر آن بر روانشناسی کار موجب می شود تا مدیران ضرورت توجه به طراحی دکوراسیون داخلی اداری را در دستور کار خود قرار دهند. در این مطلب از پروژه برجسته ها همراه با چیدانه نمونه ای از بازسازی یک فضای اداری را دنبال کنید.

بابک آبنار
طراحی دفتر اداری ARP
بابک آبنار

سرویس خواب بالسا

مشخصات عمومی پروژه اداری ARP

  • نام پروژه: بازسازی دفتر اداری ARP
  • موقعیت: تهران، شهرک غرب، بلوار فرحزادی
  • معماران: علی روانپاک، بابک آبنار
  • سال ساخت: 1397
  • مساحت: 80 مترمربع
  • دسته: بازسازی، اداری، طراحی داخلی
  • کارفرما: علی روانپاک
  • مصالح: چوب، شیشه، آلومینیوم
  • عکاسان: حامد فرهنگی،‌ مونا سلیمانی

مطلب مرتبط: طراحی اداری، پروژه چشم‌گیر ساختمان اداری OEID در جردن

بابک آبنار
طراحی داخلی دفتر اداری ARP
بابک آبنار

بابک آبنار
طراحی فضای اداری ARP
بابک آبنار

فضای کار اشتراکی در دفتر ARP

پروژه ی بازسازی دفتر کار ARP یک فضای اداری اما  چند منظوره  و اشتراکی است که مجموعه ای از پروژه ها در این مکان صورت می گیرد، از آن جایی که دفاتر کار اشتراکی محل کار کارمندانی است که موقتاً در دفتر کار مستقر می شوند بنابراین، این دفتر مطابق با استاندارد های تخصصی مربوط به شغل خاصی طراحی نشده است بلکه انواع حرفه ها و تخصص ها را مورد هدف قرار داده است این فضای اداری 80 متری در طبقه 6 واقع شده است و دارای مناظر و چشم انداز های خوبی از تهران و کوه های شمالی آن است.

بابک آبنار
طراحی دفتر اداری ARP
بابک آبنار

بابک آبنار
طراحی دفتر اداری ARP
بابک آبنار

بابک آبنار
طراحی دفتر اداری ARP
بابک آبنار

روند طراحی فضای اداری ARP

در پروژه بازسازی فضای اداری ARP روند طراحی بسیار ساده بود و بر اساس انعطاف پذیر بودن فضا و موقت بودن فعالیت کارکنان انجام گرفت. دفتر اداری ARP این اجازه را به کاربران می دهد که پاره وقت یا تمام وقت از هر کجا و با هر نوع فعالیت کاری در این فضای اداری حضور یابند. بنابر این طراحی خاص و مینیمال این دفتر اداری، بستری برای ایجاد حریم خصوصی برای مکالمات و تعاملات و همچنین طراحی فضا  به نوعی جذاب برای کارمندان صورت گرفته است. در این فضای کاری غیر رسمی و دوستانه کارمندان می توانند آزادانه تصمیم بگیرند که در کجا کار کنند.

مطلب مرتبط: دکوراسیون دفتر کار مدرن، با ست جذاب سبز و قهوه ای

بابک آبنار
بازسازی دفتر اداری ARP
بابک آبنار

بابک آبنار
طراحی دفتر اداری ARP
بابک آبنار

بابک آبنار
طراحی مینیمال دفتر اداری ARP
بابک آبنار

ویژگی اصلی دفتر ARP

در این فضای کاری غیر رسمی و دوستانه کارمندان می توانند آزادانه تصمیم بگیرند که در کجا کار کنند. بنابراین ویژگی شاخص و اصلی فضای اداری ARP، “میز کار مشترک" می باشد که می تواند در مواقع نیاز، مورد استفاده افراد قرارگیرد. به عنوان مثال هنگامی که شرایط کاری برای افراد در منزل مطلوب نباشد یا این که آن ها نیاز به مکانی جهت افزایش بهره وری دارند یا به طور ساده تر زمانی که آن ها نیاز به تغییر چشم انداز کاری دارند می توانند از آن استفاده نمایند. نمای دیدنی و طراحی مینیمال فضای اداری ARP شرایط مطلوبی را ایجاد می کند.

بابک آبنار
طراحی مدرن دفتر اداری ARP
بابک آبنار

بابک آبنار
طراحی دفتر اداری ARP
بابک آبنار

بابک آبنار
بازسازی دفتر اداری ARP
بابک آبنار

 

طراحی داخلی دفتر ARP

در بازسازی دفتر ARP چشم انداز زیبای این واحد اداری کاملا در فضاها حضور دارد. در این پروژه سعی بر این شد تا بجای این که فضا ظاهری رسمی داشته و شبیه به دفترکار باشد، بیش تر محیط صمیمی به نظر برسد. از این رو در بازسازی فضا از پالت رنگ های گرم، متریال چوبی و چرمی استفاده کردند، به طوری که جو فضا دارای شخصیتی بومی و محلی شد. حفظ حریم خصوصی در جلسات به طور متناوب مورد نیاز بود. بنابراین طراحان درب کشویی اتوماتیک و پارتیشن شیشه ای قرار دادند تا حریم خصوصی بدون دردسر ایجاد شود.

برای دیدن تصاویر و سایر نقشه های پروژه بازسازی دفتر ARP، از پروفایل “بابک آبنار" دیدن کنید!

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
gzlmzd در تاریخ 31 تیر 1394
www.rashagostar.ir ,,,,specialist visit us

ثبت دیدگاه