Chidaneh.com placeholder image

طراحی کافه رستوران، مون کافه همه چیز تمام است!

به قلم: تحریریه چیدانه

کافه ها یکی از دلچسب ترین و پرطرفدارترین فضاهای عمومی امروزی هستند که به دلیل استقبال زیاد مشتری ها، طراحی داخلی آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب می خواهیم به کافه و رستوران مون، یکی از پروژه های موفق گروه طراحی صدر دیزاین سر بزنیم و جزئیات طراحی آن را از زبان خودشان بخوانیم:

دکوراسیون کافه و رستوران

تابلو فرش ریحان

اجرای پروژه مون کافه با متراژ حدودی 200 متر در 2 طبقه در تاریخ 15 بهمن ماه سال 96 شروع شد. برای بازسازی این فضا و تغییر کاربری آن از آژانسی هواپیمایی به کافه ابتدا نیازهای لازم را بررسی کرده و سپس فضاها را تقسیم بندی کردیم. آشپزخانه و میز بار، فضای نشیمن مشتریان و میز صندوق در طبقه پایین و فضای نشیمن با تهویه مناسب برای مشتریان در طبقه بالا دیده شد.

طراحی دکوراسیون کافه رستوران

کافه و رستوران دارای ضوابطی است که فضای آرامش بخش برای مشتری، سرعت عمل در آماده سازی و انتقال مواد غذایی و بهداشتی بودن فضا از مهمترین آنها محسوب می شود که تیم اجرایی تمام تلاش خود را به کار برد تا تمامی ضوابط رعایت شود.

گروه طراحی صدر دیزاین برای رفاه حال مشتریان اسموک روم را در طبقه بالا قرار داد. موضوعی که بسیار حائز اهمیت بود تهویه طبقه بالا بود. به دلیل نداشتن پنجره و قرار گرفتن کافه در پاساژ و دود زیاد، باید تهویه بسیار قوی در نظر گرفته میشد و از آنجایی که ساختمان قدیمی بود کل سیستم کانال کشی و تهویه ساختمان از نو اجرا شد.

در طبقه دوم برای دیدن مسابقات فوتبال و برنامه های دسته جمعی باید ال سی دی هایی در نظر گرفته میشد و با توجه به اینکه روی دیوارها بتن اکسپوز کار شده بود و زیبایی بتن ها نباید نادیده گرفته میشد، اکیپ اجرایی تصمیم به جایگزین کردن ویدئو پروجکشن به جای ال سی دی گرفت؛ 3 ویدئو پروجکشن در 3 طرف کافه که مشتری از هر زاویه ای بتواند دید بصری را داشته باشد و هرگاه که نخواستند از آن استفاده کنند بتن اکسپوزها خودنمایی می کنند.

دکوراسیون داخلی کافه

پوشش کف از سرامیک 80*80 طرح بتن در طبقه بالا و سرامیک 30*30 بصورت شطرنجی به رنگ سیاه و سفید در طبقه پایین است. نورهای متمرکز روی هر میز و چراغ هایی خاص با نور متمرکز در قسمت مهمانان ویژه در نظر گرفته شده است.

در طبقه بالا بین هر ردیف بتن و برای دیوار قسمت مهمان های ویژه از آینه استفاده کردیم تا هم فضا را بزرگتر و روشنتر نشان دهیم و هم از دید علم فنگ شویی انرژی در فضا جریان پیدا کند.

طراحی و اجرای دکوراسیون کافه مون

دکوراسیون کافه و رستوران

درب ورودی کافه به صورت شیشه ای بود و داخل کافه از بیرون قابل دیدن بود که این حس امنیت مشتری را به خطر می اندازد.

تیم اجرایی، ورودی که از ترکیب چوب و شیشه بود را جایگزین کرد که هم درونگرایی فضا را حفظ می کنند و هم جذابیت طراحی درب، بیننده را به سوی خود می کشاند.

طراحی نمای خارجی رستوران و کافه

چیدمان صندلی ها با رنگ هایی مشکی و شیشه ای و برای قسمت مهمانان ویژه از صندلی های آبی و قرمز رنگ استفاده کردیم. رنگهای مشکی و شیشه ای رنگ های خنثی هستند. رنگ قرمز اشتها آور و رنگ آبی آرامش بخش است.

طراحی و اجرای دکوراسیون کافه مون

قسمت صندوق کافه نقطه عطف کافه بود و باید طراحی خاصی انجام میشد. در عین حال این قسمت به کل فضا اشراف داشت و بر فضاهای دیگر تاثیر می گذاشت. تیم اجرایی صدر دیزاین تصمیم گرفت با استفاده از کاغذ دیواری با طراحی خاص و رنگبندی متفاوت این فضا را منحصر بفرد کند. همانطور که در عکس می بینید کاغذ دیواری به رنگ کله غازی و با طرح های هندسی مدرن و خاص دید بیننده را به خود جلب می کند.

اجرای کاغذ دیواری

امیدوارم از این مطلب کمال استفاده را برده باشید. از همراهی و توجه شما عزیزان سپاسگزاریم.

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از گروه طراحی صدر دیزاین می توانید به پروفایل این گروه در چیدانه سر زده و به اطلاعات تماس آنها نیز دسترسی پیدا کنید.

نویسنده: گروه طراحی صدر دیزاین | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه