Chidaneh.com placeholder image

درب فلزی پارکینگ، تنوع رنگ و مدل‌ها

به قلم: یاسمین ثریا

برای انتخاب درب فلزی پارکینگ، می توانید گشتی در کوچه خودتان و چند خیابان بالا و پایین محلتان بزنید و ببینید که این روزها توع مدل درب پارکینگ چقدر زیاد شده و همان قدر که برای خرید یک دست لباس وقت صرف می کنید، لازم است برای خرید درب ورودی پارکینگ هم زمان بگذارید. در ساختمان های جدید انواع در ریلی و در دو لنگه پارکینگ فضای داخل و خارج محوطه ساختمان را از هم جدا میکنند. امروز در چیدانه با گروه بزرگمهر همراه شدیم تا جدیدترین مدل‌های بازار را بررسی کنیم. در ادامه با یک راهنمای خرید درب پارکینگ همراه شما هستیم.

درب فلزی پارکینگ
درب فلزی پارکینگ

انتخاب مدل درهای آهنی پارکینگ

امروزه با تکنولوژی‌های جدید صنعت می توان انواع مدل درب فلزی پارکینگ را به دلخواه مشتری ساخت و عرضه کرد؛ با این حال برای ایجاد کیفیت بهتر باید عوامل مختلفی را در طراحی مدل درهای آهنی پارکینگ در نظر گرفت، مثلا: 

چوب و هنر
  • مرغوبیت فلز مورد استفاده
  • قبمت تمام شده
  • عرض درگاه پارکینگ
  • سلیقه مشتری و بازار
  • شمالی یا جنوبی بودن ساختمان
  • محل ساختمان: داخل یا خارج از شهر
انواع درب فلزی

مدل‌های درب فلزی پارکینگ کدام اند؟

به طور کلی درب فلزی پارکینگ چهار مدل اصلی دارد:

  1. درب ریلی
  2. درب لولائی
  3. درب تاشو
  4. درب کرکره ای
درب فلزی لیزری

درب فلزی پارکینگ مدل ریلی

اگر برای پارکینگتان درب فلزی ریلی بخرید، درب هنگام باز و بسته شدن روی یک ریل افقی به چپ یا راست حرکت می کند. چنین دربهای پارکینیگ خیلی زیبا هستند اما به دلیل کامل کنار رفتن، نظر برخی مشتریها را جلب نمیکنند.

درب فلزی پارکنیگ مدل لولایی

چنین درب‌هایی بسیار مورد قبول مشتریها هستند و برای ساختمانهای درون شهر، انتخاب خوبی هستند زیرا هنگام باز و بسته شدن تنها چند لحظه داخل پارکینگ به طور کامل پیداست و حس امنیت بیشتری به مشتری ها می دهند.

درب فلزی دو لنگه

درب فلزی پارکینگ مدل تاشو

چنین دربهایی به صورت اکاردئونی تا می شوند و برای ساختمانهایی که در محیطهای شلوغ واقع هستند، مناسب اند. خصوصا اگر متراژ ساختمان چندان بالا نیست، این مدل درب فلزی پارکینگ، با نمای ساختمان تناسب بیشتری برقرار می کند.

درب فلزی پارکینگ مدل کرکره ای

برخی افراد دوست دارند مدل گاراژ را برای پارکینگشان حفظ کنند خصوصا اگر پارکینگ قسمتی مجزا از حیاط و زیر ساختمان باشد. این مدل درب فلزی پارکینگ را بیشتر در ویلاها و خانه های شهرستان ها می بینیم که یک خانواده ساختمان را به طور دربست در اختیار دارند.

طرح درب فلزی

انتخاب طرح درب فلزی پارکینگ

در انتخاب طرح سطح درب فلزی پارکینگ محدودیت خیلی کمی دارید زیرا صنعت آنقدر پیشرفت داشته است که تولیدکنندگان تقریبا هر طرحی را می توانند برای مشتریشان پیاده سازی کنند. مثلا در سایت گروه بزرگمهر، ده ها آلبوم نمونه درب پارکینگ را می بینید که همگی جدیداند و در ساختمان های نوساز استفاده شده اند.

درب فلزی ساده

طرح ساده همیشه مد است

 همان طور که در تصاویر این مطلب مشاهده می کنید خیلی از مدل های درب فلزی پارکینگ، سطح ساده و یک دستی دارند؛ این طراحی باعث میشود فضای خصوصی داخل ساختمان به بیرون دید نداشته باشد و وقتی خودرو پارک شد، به راحتی و خیال آسوده، به فعالیت خود بپردازید اما برخی طراحان نما دوست دارند از طرح های پر طرافت برای درب پارکینگ به کار ببرند.

طرح پرجزییات درب فلزی

طرح پر جزئیات برای درب پارکینگ

جرئیات گلها و شاخ و برگهای درب فلزی پارکینگ، از نمای خیابان، حالتی لوکس و زیبا به ساختمان می بخشد. ابهت یک ساختمان یا ویلا نه تنها در انتخاب متریال دیوارها و ستون هاست بلکه درب ورودی نیز مرز بین ساکنان و اغیار را نشان میدهد؛ بنابراین توجه به جزئیات طرح میتواند، سبب زیبایی و مرغوبیت ملک شما در منطقه شود.

درب فلزی مشکی

انتخاب رنگ درب فلزی پارکینگ

این روزها، برای انتخاب رنگ درب فلزی پارکینگ، اولین رنگ مورد توجه، رنگ مشکی است اما غالب بودن رنگ مشکی دلیل بر محدودیت رنگ ها نیست و طراح نما می تواند رنگ دلخواه کارفرما را در طراحی درب ورودی پارکینگ بگنجاند.

در ادامه می توانید نمونه کار برند بزرگمهر را ببینید.

درب فلزی پارکینگ
طرح درب فلزی پارکینگ
انتخاب درب فلزی
درب فلزی مشکی
درب فلزی سفید

در پایان

“همان طور که مشاهده کردید، تنوع رنگ و مدل درب ورودی پارکینگ آنقدر بالاست که برای انتخاب آن به تنهایی نمی توانید تصمیم بگیرید. پیشنهاد ما این است که بعد از دیدن نمونه های درب پارکینگ، برای مشاوره و سفارش با گروه بزرگمهر در ارتباط باشید"

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه