Chidaneh.com placeholder image

اجرای آینه دکوراتیو، انواع مدل های جدید و تکنیک نصب روی دیوار

به قلم: یاسمین ثریا

تا حالا به معجزه اجرای آینه دکوراتیو در منزل فکر کرده ای؟ این که چند متر مربع از یک دیوار اتاق خواب، پذیرایی یا راهرو را با آینه کاری مدرن بپوشانی؟ بعد هم شاهد درخشش فضای خانه ات باشی؟ بیخود نیست انواع مدل های آینه روی دیوار، در یکی دو سال اخیر خیلی مد شده است. البته نصب آینه های جورچین و آینه های دکواتیو ونیزی و کنسول تنها مختص آپارتمان های کوچک و نقلی نیست. برای سفارش آینه به آینه کاهای زبده می توانی از دیوارهای پنت هاوس، ویلا یا دفتر کارت هم مایه بگذاری. آینه نه تنها فضای شما را قرینه و زیبا می کند بلکه اصالت خاصی به دکوراسیون مدرن یا کلاسیک شما می بخشد. در این مطلب از چیدانه کلی نکته برایتان بازگو می کنیم.

اجرای آینه دکوراتیو

اجرای آینه دکوراتیو از الف تا ی

برای اینکه دیوار منزلتان را با آینه دکوراتیو، تزئین کنید، باید ابتدا یک طرح اولیه از دکواسیون داخلی خانه به همراه آینه در نظر بگیرید. سپس جزئیات آن را بر اساس سایر اجزای دکواسیون داخلی، دیزاین کنید. در نهایت هم به یک دفتر طراحی، ساخت و اجرای آینه بروید؛ قرارداد ببندید و کار را به کاردان بسپارید. در این مطلب تمام نکات مهم انتخاب مدل و نصب آینه را به ترتیب می خوانید.

چوب و هنر
اجرای آینه دکوراتیو

مراحل تهیه آینه دکوراتیو برای منزل یا محل کار

  1. انتخاب دیوار مناسب برای اجرای آینه دکوراتیو
  2. بررسی سبک دکوراسیون و طراحی داخلی منزل یا محل کار
  3. تعیین جزئیات هماهنگی آینه دکوراتیو با سایر اجزای فضای داخلی
  4. انتخاب شرکت تولیدکننده و مجری نصب آینه کاری روی دیوار
  5. جلسه مشاوره طرح
  6. مذاکره برای شرایط ساخت و اجرای مدل آینه کاری دیوار
  7. بستن قرارداد بین مجری و کارفرما
  8. تولید مدل آینه انتخابی در کارگاه
  9. حمل و نصب آینه دکوراتیو در محل پروژه
طراحی مدل آینه با نرم افزار

طراحی مدل آینه با نرم افزار

بعضی از شرکت های خوب پس از این که با مشاوران و کارشناسان درباره نمای کلی آینه کاری روی دیوار به یک نتیجه مطلوب رسیدید؛ به کمک طراح و نرم افزارهای پیشرفته، مدل قاب و طرح آینه را برایتان مشخص می کنند تا از دقت انتخابتان مطمئن شوید. در این مرحله می توانید جزئیات آنچه در ذهن دارید یا از اینترنت ایده گرفته اید را با کارشناسان و طراحان شرکت خدمات آینه کاری، در میان بگذارید.

نصب آینه دکوراتیو

روز اجرای آینه دکوراتیو

شاید برایتان سوال باشد که آینه به آن بزرگی چطور قرار است؛ به دفتر کار یا خانه شما برسد؟ یادتان باشد یکی از مزایای شرکت های آینه کار با سابقه درخشان، شرایط حمل و اجرای آینه در محل پروژه است.

انتظارات ما هنگام اجرای آینه دکوراتیو

  1. مشخص کردن جای هر قطعه آینه بر دیوار و نحوه چینش
  2. آماده سازی چسب مخصوص اجرای آینه
  3. آغشته سازی آینه ها با چسب
  4. شروع نصب قطعات از پایین دیوار به بالا
  5. جاسازی صحیح و درزگیری
  6. مرحله خشک شدن چسب و تمیز کاری
اجرای آینه دکوراتیو

نکات مهم درباره چسب هنگام نصب آینه دکوراتیو

  1. دقت کنید که چسب مرغوب باشد
  2. از درزهای بین آینه چسب بیرون نزند
  3. قطعات طبق طرح بچسبند و خطای محل نصب نداشته باشند
  4. مدت زمان لازم برای خشک شدن چسب طی شود. این زمان حدود 24  ساعت است
  5. تا چسب آینه خشک شود و آینه ها در کنار هم محکم شوند. اصولا مدت زمان لازم برای خشک شدن چسب، 24 ساعت است.
 مدل های جدید آینه دکوراتیو
 مدل های جدید آینه دکوراتیو

انواع مدل های جدید آینه دکوراتیو

شما بیشتر، آینه های وسیعی که تمام سطح یک دیوار بزرگ را پوشانده اند را دیده اید اما در عمل با استفاده از نرم افزارهای مدرن و تکنولوژی دستگاه های پیشرفته، محدودیتی برای انتخاب مدل ندارید. به عبارتی با انواع مدل های آینه دکوراتیو جدید می توانید، اقیانوسی به بزرگی اقیانوس طراحی مبلمان بسازید.

آیینه و کنسول مدرن

یکی از تخصصهای شرکتهای مشهور صنایع آینه، طراحی و ساخت انواع آیینه و کنسول مدرن است. با انتخاب این مدل ها تنها بخشی از دیوار منزل تان درگیر پروسه نصب آینه می شود. بخش اعظم زیبایی این ست های آینه، پایه کنسول آنهاست.

آینه دکوراتیو پازلی

جورچین های مدرن

برای اجرای آینه دکوراتیو روی دیوار حتما که نباید از اشکال هندسی منظم استفاده کنید. یکی از سبک های مشهور و پرطرفدار، استفاده از مدل های آینه با شکل های هندسی شلوغ و وسیع است مانند آنچه در تصویر زیر می بینید. این نوع مدل ها انرژی فضای شما را دو چندان می سازند.

آینه دکوراتیو بدون نیاز به نصب

مدل های بدون نیاز به نصب

اگر مستاجرید و دلتان نمی آید در خانه آینه نداشته باشید اما نگران دیوار صاحب خانه هستید؛ از میز توالت ها یا کنسولهایی که آینه شان نیاز به نصب روی دیوار ندارد استفاده کنید. مثلا ست زیر، برای زوج های جوان عالی است. می توانید با کمک طراحان شرکت اردلان انواع این مدل های آینه را برای پذیرایی منزلتان سفارش دهید و در هر اسباب کشی با خیال راحت به خانه جدید ببرید.

اجرای آینه دکوراتیو

در پایان

حالا که متوجه شدید دنیای آینه کاری چقدر متنوع و گسترده است از میان مدلهای آینه شرکت اردلان کدام را بیشتر می پسندید؟ درباره اجرای آینه روی دیوار سوال به خصوصی دارید؟ اگر بله و در این مطلب به پاسخ آن نرسیده اید، می توانید از متخصصین آینه و لوازم دکوری کمک بگیرید.

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
حسن آقایی در تاریخ 27 خرداد 1402
با تشکر ، آیا انجام کار برروی ستون موجود در سالن پذیریی مناسب است ،اگر توصیه میشود . لطفآ مجری معرفی نمایید.

ثبت دیدگاه