Chidaneh.com placeholder image

گچبری اپن آشپزخانه، آلبوم عکس مدل‌های جدید

به قلم: یاسمین ثریا

عکس گچبری اپن آشپزخانه یکی از ترندهایی هست که برای طراحی داخلی باید به آن توجه داشته باشید؛ گچ‌کاری‌های تزئینی یا قرنیزآلات چوبی در جایی کاربرد دارند که دیوارها به سقف‌ها، درها، و یا پنجره‌ها می‌رسند و نقش بسیار زیادی در حس کلی خانه بازی می‌کنند. حتی ساده‌ترین گچ‌بری‌ها و قاب‌های پنجره به فضا عمق می‌دهند.

گچبری اپن آشپزخانه

انواع گچبری اپن آشپزخانه 

اشتباه نکنید؛ بدون گچ‌بری هم می‌توان به فضا عمق داد. اما اگر خانه شما دارای گچ‌بری، قاب پنجره، و قرنیزآلات است راه‌های زیادی برای استفاده از این عناصر است. برای ایجاد حسی تاریخی می‌توانید به آن‌ها لاک‌الکل بزنید، می‌توانید آن‌ها را سیاه و سفید کنید، و یا آن‌ها را به همان رنگ دیوار درآورید تا فضایی قاب‌شده در خانه ایجاد کنید که شبیه قاب‌های زیبای دور پنجره شوند. واقعا انتخاب‌ها بی‌شمار هستند.

قالیشویی ادیب

یک رویکرد سنتی به گچ‌بری برجسته کردن آن‌ها با رنگ سفید است. این کار باعث می‌شود همه چیز ساده و منظم به چشم بیاید و در عین حال کنتراست زیبایی با دیوارها ایجاد شود. حتی یک نوار نازک گچ‌بری‌شده به اتاق جزئیات معمارانه اضافه می‌کند و در عین حال ترک موجود در فضای گذر از دیوار به سقف را پنهان می‌کند. اگر سقف و گچ‌بری را به یک رنگ درآورید سقف بلندتر به نظر می‌رسد.

عکس گچبری اپن آشپزخانه

هیچ کنتراستی بیش‌تر از کنتراست میان سفید و سیاه وجود ندارد. من به اتاق‌های تاریکی علاقه دارم که دیوارهای آن تماما سفید است. در عکس بالا دیوارها، سقف‌ها، و قرنیزآلات اتاق کناری به یک رنگ هستند، به همین دلیل رنگ سیاه موجود در اتاق نشیمن جذاب‌تر و خاص‌تر شده است. دلیلی ندارد که گچ‌بری‌ها و قاب‌های دور در یا پنجره همیشه به یک رنگ باشند. در طراحی اتاق بالا، گچ‌بری با سقف و دیوار هماهنگ است در حالی که قاب دور در و قفسه‌های پیش‌ساخته با هم.

در اتاق بالا رنگ حاشیه سقف با دیوارها یکی است و دو نوع گچ‌بری در آن به کار رفته است. این نوع طراحی فضایی خاص و منحصربه‌فرد را به وجود آورده است. اکثر گچ‌بری‌هایی که ما در خانه‌ها می‌بینیم ساده و معمولی هستند؛ البته همین گچ‌بری‌ها هم به فضا عمق می‌دهند. اما بعضی از گچ‌بری‌ها مانند گچ‌بری‌های موجود در اتاق بالا واقعا چشم‌گیر و خاص هستند. این گچ‌بری دارای جزئیات تزئینی زیادی است که به اتاق چنان عمقی داده است که نمی‌توان آن را انکار کرد.

البته حتما نباید گچ‌بری‌ها و قاب‌های دور پنجره و در سفید و روشن باشند. می‌توان از گچ‌بری‌ها و قاب‌های تیره‌تر و برجسته‌تری استفاده کرد. این اتاق بسیار چشم‌گیر است زیرا درهای چوبی، تعادلی میان رنگ‌های سیاه و سفید موجود در فضا ایجاد کرده‌اند. این خانه مدرن نیاز چندانی به گچ‌بری و قاب‌های تزئینی که فضا را خاص می‌کنند ندارد (در واقع، حتی ممکن است از زیبایی فضا بکاهند). اما این قاب‌های چوبی دور پنجره، قابی برای منظره فوق‌العاده زیبای بیرون ایجاد کرده‌اند. البته دیوارها و سقف‌های هماهنگ باعث به چشم آمدن این پنجره‌ها شده‌اند. 

هیچ جزئیات تزئینی معمارانه در فضا وجود ندارد؟ نگران نباشید. سطوح تیره‌رنگ به گچ‌بری و پنجره بدون قاب آشپزخانه عمق داده‌اند و این فضا را خاص و زیبا کرده‌اند. آیا می‌خواهید کاری خاص و جذاب انجام دهید؟ دیوارها و گچ‌بری‌ها را به یک رنگ درآورید اما رنگ سقف و درها را متضاد انتخاب کنید.

گچ‌بری‌ها و قاب‌های دور درها و پنجره‌ها را به همان رنگ دیوارها دربیاوریم. هم‌چنین در مورد رنگ‌های مات به ویژه در مورد قرنیزآلات تزئینی. نگران نباشید؛ رنگ‌های مات فضا را بی‌روح نمی‌کنند و در عین حال باعث می‌شوند فضاهای بیش از حد پرنور متعادل شوند. 

نمونه زیبای دیگری از فضای تک‌رنگ. دیوارهایی که به رنگ آبی ملایم درآمده‌اند باعث شده‌اند سقف و لوستر در فضا بدرخشند. حتی رنگ تخته پشتی تخت‌خواب هم مانند رنگ دیوار است و به همین دلیل فضا یک‌پارچه و یک‌دست شده است. عناصر تزئینی این گچ‌بری در این فضا به شدت به چشم می‌آید چراکه رنگ‌های موجود در فضا با هم کنتراست دارند.

به ما بگویید: آیا شما نیز به گچ بری های تزئینی علاقه دارید؟ از کدام گچ بری ها در خانه خود استفاده می کنید؟

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه