Chidaneh.com placeholder image

تعمیرات مبل، از نوسازی چوب تا رویه کوبی!

به قلم: گلنار

خیلی وقت ها با یک تغییر یا بازسازی وسایل می توانیم دکوراسیون‌مان را تغییر داده و در عین حال هم از هزینه های اضافی جلوگیری کنیم. دقیقا مثل مبل که می توان بدون خرید مدل جدید، آن هم با قیمت های این روزها، به یک مبل جدید تبدیلش کرد. در این ویدیو با گروه ایتال استیل همراه شدیم تا مراحل تعمیرات مبل را بررسی کنیم.

 

اسکای اسکرپر

مراحل تعمیرات مبل

قبل از شروع به هر تعمیری این نکته را باید درنظر بگیرید که با توجه به شرایط هر مبل، مراحل بازسازی و خدماتی که نیاز دارد متفاوت خواهد بود، اما برای یک بازسازی کامل این مراحل باید انجام گیرد:

  • تعویض پارچه و چرم (رویه کاری)
  • زیرکاری
  • تعویض رنگ

تولید و تعمیرات مبل ایتال استیل
شیک ترین مبل های ال
تولید و تعمیرات مبل ایتال استیل

مراحل تعمیر مبل: تعویض پارچه

برای تعمیر مبلمان از تعویض پارچ ها شروع می کنند. به این صورت که :

  • ابتدا پارچه شکافته شده و از محل دوخت جدا می شود.
  • سپس بعد از قالب گیری به مرحله برش و دوخت می رسد.

نکته ای که در رابطه با این مرحله باید بدانید، نوع و متراژ پارچه ای است که برای رویه کوبی استفاده می شود. بدیهیست که کیفیت پارچه و متراژ آن هزینه تعمیر مبل را تغییر می دهد.

تولید و تعمیرات مبل ایتال استیل
متنوع ترین مبلمان مدرن
تولید و تعمیرات مبل ایتال استیل

مراحل تعمیرات مبل: زیرکاری

مرحله بعد مربوط به زیرکاری مبلمان است که شامل:

  • تعویض یا تقویت فوم
  • تسمه ها
  • و فنرها

زیرکاری به این معناست که مبلمان شما افت نشیمن و با خرابی فنرها را دارد. پس متناسب با این نیازها سرویس زیرکاری انجام می شود.

به دلیل نوع طراحی مبل، کاربر به سادگی نمی تواند کلاف مبل را مشاهده کند. در یک تعمیر مبل اصولی، نوع اتصال کلاف مبل باید به درستی بررسی و تعمیر شوند و در صورت نیاز به تقویت یا تعویض اجزاء آن(که در بالا به آن اشاره شد)، اقدامات لازم از طرف تعمیر کار صورت گیرد.

مطلب پیشنهادی:  تعمیر نشیمن مبل، رنگ و روی بهتر با هزینه کمتر!

تولید و تعمیرات مبل ایتال استیل
جدید ترین مبلمان دو رنگ
تولید و تعمیرات مبل ایتال استیل

تعمیرات مبل کلاسیک

اگر مبل شما کلاسیک باشد، علاوه بر مراحل گفته شده، یک مرحله دیگر هم به آن اضافه می شود: تعویض رنگ

تعویض رنگ مبل کلاسیک:

ابن مرحله به این صورت است که رنگ تراشیده شده و دوباره رنگ آمیزی انجام می شود.

تولید و تعمیرات مبل ایتال استیل
تعمیرات مبل چرمی
تولید و تعمیرات مبل ایتال استیل

تعمیرات مبل: تعویض تکه ای چرم

یکی از سرویس های خاصی که در تعمیرات حرفه ای مبل انجام می شود، تعویض تکه ای چرم طبیعی است. به این معنا که اگر یک قسمت از چرم طبیعی مبلمان خراب شده باشد، دقیقا همان قسمت تعویض شده و سایر قسمت ها دست نخورده باقی می مانند. 

بعد از انجام مراحل زیر سازی هم، نوبت به ترمیم چرم می رسد که باید رنگ چرم انجام شده و از مواد مخصوص برای بالا بردن عمر و دوام آن ها استفاده شود.

تولید و تعمیرات مبل ایتال استیل
تعمیر مبل کلاسیک ایرانی
تولید و تعمیرات مبل ایتال استیل

نکاتی که باید قبل از تعمیرات مبل بدانید

  1. قبل از سفارش تعمیر مبل خود به تعمیر کار، از تعمیر کار درخواست نمونه کارهای خودش را بکنید و پس از رضایت، عکس کامل مبل خود را برای او ارسال کنید. تعمیر کار پس از مشاهده عکس می تواند نکات ابتدایی تعمیر مبل را با شما در میان بگذارد.
  2. با توجه به اینکه در فرآیند تعمیر مبل، پارچه رویه را شما باید تهیه کنید می توانید مشاوره لازم را در رابطه با خرید پارچه مثل نوع آن یا محل خرید آن، از تعمیرکار خود بگیرید. توجه داشته باشید که می توانید با توافق، خرید پارچه را به عهده تعمیر کار مبل قرار دهید که البته با توجه به تفاوت سلیقه ها و فراوانی انواع پارچه، این کار را پیشنهاد نمی کنیم.
  3. در مورد مبل هایی که کلاف خوبی ندارند، پیشنهاد می شود از پارچه گران قیمت برای تعمیر مبل استفاده نکنید. بهتر است از تعمیرکار خود در این زمینه هم مشاوره بگیرید چرا که به دلیل نوع طراحی مبل، شما به سادگی نمی توانید متوجه شوید که کلاف در چه شرایطی است.
  4. قبل از ارسال مبل برای تعمیر کار یا زمانی که تعمیر کار برای دریافت مبل شما می آید، توافق های لازم برای هزینه ایاب و ذهاب را صورت دهید و به دیگر هزینه های تغمیر مبل اضافه کنید.
  5. فوم ها انواع مختلفی دارند، بهتر است مشخص کنید از چه فوم یا ابری برای تعمیر مبل استفاده شود. (فوم سرد یا گرم یا…)
  6. اگر قرار است در پروسه تعمیر مبل، کلاف مبل شما تعمیر یا تقویت شود، قبل از تعمیر مبل هماهنگی های لازم برای هزینه آن انجام شود.
  7. یادتان باشد که بدترین زمان برای تعمیر مبل، روزهای پایانی سال است. به دلیل محدود بودن زمان و سفارشات زیاد، کیفیت تعمیر مبل شما پایین می آید پس با کمی برنامه ریزی زمان دیگری را برای تعمیر مبل انتخاب کنید و کیفیت تعمیر مبل خود را بالا ببرید.

تولید و تعمیرات مبل ایتال استیل
شیک ترین مبل های ال
تولید و تعمیرات مبل ایتال استیل

هزینه تعمیرات مبل

مسلما نسبت به مراحل کاری که برای تعمیر یک مبل انجام می شود، هزینه ها هم می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی عوامل تعیین کننده قیمت تعمیرات مبل شامل موارد زیر هستند: 

  • تعمیر مبل با جزئیات زیاد
  • پرداخت نهایی در تعمیر مبل
  • تعمیر مبلمان عتیقه

برای تخمین هزینه تعمیر مبل باید به موارد بالا مبالغی بابت تعمیر مبل در صورت محدودیت زمانی، ایاب و ذهاب و حمل و نقل پیش و پس از تعمیر مبل را اضافه کرد.

“برای سفارش با گروه ایتال استیل در ارتباط باشید"

مطالب پیشنهادی:

مجری: زهرا احمدی | فیلمبردار: محمدحسن جمالی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه