Chidaneh.com placeholder image

اتاقی برای کودکان واقعی با وسایل کوچک و زیاد شان!

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق کودک: شاید در مجلات و سایت ها، عکس‌هایی از اتاق کودکان دیده باشید که بیش از حد کامل و تمیز است که باور آن کمی دشوار به نظر می‌رسد. تمام این‌ها به خاطر عکاسی است. برای عکاسی از یک اتاق آن اتاق باید در بهترین حالت خود باشد. اما چیزی که بیش از همه برای دکور کردن اتاق کودک مورد نیاز است اتاق‌های کودکی است که وقتی به آن نگاه می‌کنی احساس می‌کنی کودکی واقعا در آن زندگی می‌کند. این اتاق‌ها جذاب و کاربردی هستند و در عین حال که طراحی خوبی دارند اصلا شبیه فضایی از یک موزه نیستند.

در این مطلب مجموعه‌ای از اتاق‌های کودک را می‌بینید که به کودکان واقعی تعلق دارند. کودکانی با وسایل زیاد و کوچک.

تابلو فرش ریحان

اتاقی برای کودکان واقعی با وسایل کوچک و زیاد شان!

کودکان به طور کلی به جزئیات توجه نمی‌کنند و معمولا توجه آن‌ها به چیزهای روشن و شاد است. بنابراین هنگام طراحی اتاق کودک از رنگ‌های روشن استفاده کنید. در عکس بالا شما به سرعت متوجه طرح رنگی اتاق نمی‌شوید اما چنین چیزی در آن وجود دارد.  

 

وقتی در طراحی خود از رنگ‌های زیادی استفاده می‌کنید، کودکان در آن گیج می‌شوند. پس در استفاده از رنگ در اتاق کودکان دقت کنید.

 

سعی کنید با استفاده از چند رنگ، طرح، و بافت‌ کمی بی‌نظمی بصری در اتاق کودک ایجاد کنید. اگر این کار را به درستی انجام دهید حتی اگر یک نقظه کانونی مشخص هم در اتاق وجود نداشته باشد تعادل بصری زیبایی ایجاد می‌شود. 

 

این اتاق مدرن و دوست‌داشتنی است و با استفاده از سطل‌ها، قفسه‌ها، و دراورهایی در زیر تخت‌خواب فضای کافی برای وسایل کودکان فراهم شده است.

 

اتاقی رویایی با کاغذدیواری‌های زیبا و فضاهای از پیش‌ساخته‌شده. در این اتاق از فضا به طرز هوشمندانه‌ای استفاده شده است و جا برای همه وسایل کودک وجود دارد.

 

طراحی دیگری از اتاق کودک. برای داشتن چنین اتاقی باید کودک شما هیچ اسباب‌بازی پلاستیکی بزرگ و زشتی نداشته باشد و بادی از کودک‌ خود بخواهید تا اشیایی با رنگ‌های خنثی را انتخاب کند. نکته مهم در طراحی این اتاق استفاده از یک طرح رنگی یک‌دست است. حتی وقتی این اتاق کثیف و بی‌نظم است این یک‌دستی از بین نمی‌رود.

 

اتاقی که با استفاده از وسایل ایکیا طراحی شده است. اتاقی رنگارنگ، جذاب، و مناسب حال کودک. البته وسایل این اتاق عمر زیادی نمی‌کنند ولی نگران نباشید تا دوران کودکی فرزندتان دوام می‌آورند.

 

دیوارهای سفید با با رنگ‌های خنثی بستر خوبی برای استفاده از رنگ ها و طرح‌ها متنوع در دیگر فضای اتاق فراهم می‌کنند. در عکس بالا دیوارها به رنگ سبز در آمده‌اند و باعث شده‌اند دیگر رنگ‌های موجود در این اتاق ترکیب زیبایی با یکدیگر به وجود بیاورند.

 

اتاقی با طراحی خوب و متقارن اما نه بیش از حد کامل. نکته مهم در این اتاق سطل‌ها هستند. هیچ‌چیز کاربردی‌تر و بهتر از یک سطل در اتاق کودک نیست. هیچ‌چیز.

 

شما می‌توانید مانند لوستر موجود در اتاق عکس بالا از عناصر خاص در اتاق کودک استفاده کنید. در واقع، داشتن یک نقطه کانونی مشخص ایده خوبی برای طراحی اتاق کودک است. البته باز هم می‌گویم از سطل‌ها غافل نشوید.

برای دیدن عکس های بیشتر دکوراسیون اتاق کودک اینجا را کلیک کنید.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sima در تاریخ 22 تیر 1393
merc khayli matalebe jalebi boodan
avina در تاریخ 23 تیر 1393
مرسی واقعا عالی بود. کیفیت عکساتونم فوق العاده بود یعنی مطلب همون چیزی میگفت که واقعا تو عکس بود

ثبت دیدگاه