Chidaneh.com placeholder image

بهترین قالیشویی در تهران کجاست؟

به قلم: مژگان احمدی

طبق آداب و سننی که از گذشته باقی مانده است همه ما در ماه های آخر سال به فکر تمیز کردن وسایل مختلف منزل هستیم. از مهم ترین وسایلی که در این زمان شستشو داده می شوند فرش یا قالی می باشد. زیرا تمیز بودن فرش و قالی می‌ تواند باعث ایجاد جلوه ای خاص در منزل گردد. اما امروزه دیگر نمی توان مانند گذشته فرش ها را داخل حیاط شستشو داد. زیرا قالیشویی کار سختی است و همچنین نیاز به تخصص دارد. در واقع بهتر است بدانید اگر شستشوی فرش طبق اصول خاصی انجام نشود باعث از بین رفتن و خرابی آن می گردد. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی بهتر است فرش، موکت یا قالی های خود را به مراکز معتبر قالیشویی تهران بسپارید. در این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد قالیشویی و شستشوی فرش در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با ما همراه باشید. 

روش های مختلف شستشوی فرش و قالیشویی: 

بهتر است بدانید که شستشوی فرش ها اگر به صورت استاندارد انجام شود باعث می گردد تا کیفیت آن ها حفظ شود. البته موجب می گردد تا عمر طولانی تری داشته باشند. پس دقت داشته باشید که شستشوی فرش ها به صورت خانگی می ‌تواند به فرش آسیب وارد کند. بنابراین بهتر است برای تمیز کردن فرش ها آن ها را به قالیشویی تهران بسپارید. امروزه شرکت های خدماتی مختلفی به شستشوی قالی و فرش می‌ پردازند. علاوه بر آن امروز قالیشویی آنلاین نیز در دسترس قرار دارد. این مراکز باعث شده است تا دریافت خدمات مربوط به شستشوی قالی در سریع ترین زمان ممکن انجام شود. 

سرویس خواب بالسا

قالیشویی به روش های مختلفی انجام می‌ شود که شامل روش های سنتی، روش های نیمه اتوماتیک و همچنین روش های تمام اتوماتیک است. در زیر سعی کرده ایم انواع روش های مختلف شستشوی قالی را توضیح دهیم. 

قالیشویی

قالیشویی سنتی: 

قالیشویی سنتی یکی از روش های شستشوی فرش است که یادآور خاطرات کودکی ما خواهد بود. همان طور که می‌ دانید در گذشته قالی یا فرش را در حیاط و با کمک و مواد شوینده تمیز می کرده اند. پس از شستن آن ها، فرش را بر روی زمین یا دیوار پهن می کردند تا خشک شود.

امروز نیز بعضی از شرکت های خدماتی از روش های سنتی برای شستشوی فرش استفاده می کنند. سپس در آخرین مرحله از دیگ های خشک کن برای خشک کردن قالی استفاده می کنند. 

سنتی

قالیشویی نیمه اتوماتیک: 

قالیشویی نیمه اتوماتیک نیز از دیگر روش های شستشوی فرش است. بعضی از شرکت ‌های قالیشویی تهران از این روش برای شستشوی قالی و فرش استفاده می‌ کنند. این روش را می‌ توان ترکیبی دانست که در آن از وسایل اتوماتیک و نیروی انسانی در کنار یکدیگر استفاده می شود. در واقع این شرکت ‌ها در کنار نیروهای انسانی از ابزارهای برقی نیز برای تمیز کردن فرش استفاده می‌ کنند. از جمله این ابزارها می توان به شلاق زن که معمولاً برای آبگیری فرش مورد استفاده قرار می گیرد وهمچنین فرچه برقی که برای شستشوی کامل فرش استفاده می‌شود اشاره کرد. 

قالیشویی تمام اتوماتیک: 

یکی دیگر از انواع روش های شستشوی فرش، قالیشویی تمام اتوماتیک است که به اعلاشویی نیز شناخته می شود. بهتر است بدانید که در اکثر شرکت ‌های قالیشویی آنلاین از این روش استفاده می شود. به طور کلی شستشوی فرش مکانیزه به گونه ‌ای است که تمامی مراحل آن توسط ماشین ها و دستگاه های پیشرفته انجام می گردد. در این مراکز نیروهای انسانی تنها مسئول نقل و انتقالات هستند. فرش شویی تمام اتوماتیک نیز به دو صورت دیسک و صفحه صورت می‌ پذیرد.

اما به هر حال در قالیشویی تهران به صورت اتوماتیک قالی ها بر روی یک تسمیه پهن می ‌شوند. سپس این تسمه مسیری را طی می‌ کند. در طی این مسیر تمامی مراحل شستشوی فرش همانند فرچه زنی یا حتی مراحل شلاق زنی با کمک دستگاه های اتوماتیک صورت می پذیرد. همچنین برای شستشوی فرش از مواد شوینده ویژه ایی استفاده می کنند. در نهایت برای آبگیری فرش را لوله کرده و دستگاه دیگری قرار می دهند. این دستگاه کمک می کند تا تمامی آب فرش خارج شود. پس از آن فرش به دستگاه خشک کن انتقال داده می شود. در این دستگاه به طور کامل خشک خواهد شد. سپس مراحل پرزگیری فرش انجام می ‌شود. با این کار فرش آماده تحویل خواهد بود. تمامی این مراحل باعث می شود تا فرش به درستی شستشو داده شود. به همین دلیل است که به این روش اعلاشویی نیز گفته می شود. 

اتوماتیک

یک فرش شویی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ 

همان طور که متوجه شده اید شستشوی فرش در منزل کار عاقلانه ای نیست‌. پس بهتر است برای این کار از شرکت های خدماتی استفاده کنید. اما شاید این سوال برایتان ایجاد شود که یک شرکت خدماتی قالیشویی چه ویژگی هایی دارد؟ در واقع این شرکت ها باید دارای کادری مجرب و متخصص باشند. توجه داشته باشید که تمامی مراحل باید توسط نیروهای حرفه ‌ای انجام گردد. از جمله تحویل گرفتن فرش، انتقال آن به قالیشویی تهران، شستشوی فرش با توجه به نوع آن، استفاده از مواد شوینده مناسب و در نهایت خشک کردن و تحویل دادن آن به مشتری از وظایف کادر متخصص در این زمینه است. توجه داشته باشید که شرکت‌ های معتبر در هنگام تحویل گرفتن فرش باید به شما رسید معتبر و دقیقی را ارائه دهند.

همچنین یک شرکت فرش معتبر باید از مواد شوینده استاندارد و همچنین تجهیزات پیشرفته برای شستشوی قالی ها استفاده کند. علاوه بر تمام این موارد داشتن سابقه خدمت نیز می‌ تواند از اصلی ترین ویژگی های این شرکت ها به شمار آید. 

 

سخن آخر: 

در نهایت می ‌توان گفت فرش و قالی از جمله المان های اصلی در هر خانه هستند. این وسایل راحتی و زیبایی را به فضای خانه هدیه می ‌دهند. پس باید درباره نگهداری این وسایل بسیار دقت نمایید. یکی از روش ‌های مهم برای حفظ کیفیت قالی ‌ها چگونگی شستشو و تمیز کردن آن ها است. بنابراین اگر به دنبال این هستند که فرش یا قالی هایتان به بهترین نحو ممکن شسته شوند و از خراب شدن آن ها در هنگام شستشو جلوگیری گردد باید برای این کار از قالیشویی های معتبر کمک بگیرید .

با ثبت سفارش در قالیشویی آنلاین ادیب، برای شستشوی انواع فرش و خشکشویی و شستشوی مبل، 20% تخفیف بگیرید!!! اگر در سراسر تهران و کرج و تبریز زندگی می کنید. در هر ساعت از شبانه روز کافیست به سایت کارخانه قالیشویی ادیب مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید. تا از نزدیکترین شعبه برای شما سرویس اعزام شود.

مشتریان عزیز در نظر داشته باشید. که خدمات آنلاین قالی شویی از قبیل قالیشویی و مبل شویی و خشکشویی مبلمان آنلاین با 20% تخفیف ارائه می گردد. ارائه خدمات ما در سراسر تهران صورت می گیرد.

علاوه بر شعبات قالیشویی تهران شعبه قالیشویی کرج و قالیشویی تبریز ادیب ما آماده برای ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می باشد.

… دپارتمان تحقیق و توسعه شرکت قالیشویی ادیب …

www.adibcarpet.com

شماره تماس:

4704-021

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه