Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون کلاسیک، رازهای طراحی داخلی خانه ای در تهران!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: بدون شک یکی از زیباترین سبک‌های دکوراسیون داخلی که هنوز و تا همیشه طرفداران خاص خود را دارد، سبک کلاسیک است. در این سبک زیبا و لوکس، هر وسیله و هر رنگ معنای خاص خود را دارد و تمام اینها در کنار یکدیگر معنای «زیبایی» را به ما نشان می‌دهند. در این مطلب از چیدانه می‌خواهیم، نمونه‌ای کامل از دکوراسیون داخلی کلاسیک را در پروژه‌ای ایرانی که توسط گروه معماری سعید شادمان انجام شده است، شاهد باشیم.

گروه معماری سعید شادمان
هماهنگی کاغذ دیواری و مبلمان
گروه معماری سعید شادمان

چوب و هنر

سعید شادمان، معمار و طراح داخلی خوش‌ذوق و سلیقه‌ای است که با بیش از ۸ سال سابقه کار مفید و حرفه‌ای در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون و با بهره‌گیری از جدیدترین متدهای روز دنیا، دست به آفرینش این خانه کلاسیک زده است. این پروژه در محله  مرزداران تهران واقع شده است و 185 مترمربع مساحت دارد.

گروه معماری سعید شادمان
دکوراسیون داخلی با مبلمان کلاسیک
گروه معماری سعید شادمان

مدت‌زمان طراحی و اجرای پروژه

بدون شک شروع هر پروژه با برنامه‌ریزی و داشتن طرح عجین شده است. برای طراحی داخلی خانه مرزداران، تیم طراحی دفتر معماری سعید شادمان دست به کار شدند و در مدت‌زمان 6 روز کار طراحی این خانه را به پایان رساندند. سپس برای اجرای آن که خود این تیم مسئولیتش را بر عهده داشتند، حدود 2 ماه زمان گذاشتند.

گروه معماری سعید شادمان
پرده سفید و قرمز در دکوراسیون اتاق خواب
گروه معماری سعید شادمان

رنگ؛ اصلی‌ترین مشخصه سبک کلاسیک

یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های سبک کلاسیک، رنگ است. به همین منظور در این خانه از ترکیب رنگی سفید و کرم روشن برای دیوارها استفاده شده است. در کف خانه ما شاهد استفاده از کفپوش چوبی هستیم که رنگ قهوه‌ای‌اش به‌خوبی خود را در تقابل با دیوارها نشان می‌دهد. برخی از سایر رنگ‌های به کار رفته در مبلمان و پرده‌ها شامل رنگ‌های کرم، طلایی، زیتونی، استخوانی، آبی و قرمز است.

گروه معماری سعید شادمان
دکوراسیون کلاسیک پروژه مرزداران
گروه معماری سعید شادمان

مبلمان چوبی نشیمن و غذاخوری

قطعا هر سبک، قواعد و الزامات خودش را دارد که یکی از الزامات سبک کلاسیک در طراحی داخلی، انتخاب نوع مبلمان است. در طراحی داخلی خانه مرزداران از مبلمان کلاسیک زیبایی به‌خصوص در فضاهای نشیمن و غذاخوری استفاده شده است. در این مبلمان چوبی، قاب طلایی‌رنگ حرف اصلی را می‌زند که روی این قاب‌های چوبی، منبت‌کاری‌های زیبایی صورت گرفته است.

گروه معماری سعید شادمان
دکوراسیون اتاق پذیرایی
گروه معماری سعید شادمان

کلاسیک‌ترین تزیینات دیواری

دکوراسیون کلاسیک این خانه تنها به رنگ و نوع مبلمان محدود نمی‌شود، بلکه در جزئی‌ترین تزیینات هم به چشم می‌آید. پتینه کاری خاص، گچبری‌های زیبا، تابلوهای نقاشی قرار گرفته روی دیوار و همچنین آینه‌های تزیینی بزرگ در سرتاسر بعضی دیوارها، همه و همه بیان‌گر تکامل این طراحی داخلی کلاسیک و خاص هستند.

شما می توانید با مراجعه به پروفایل گروه معماری سعید شادمان در چیدانه سایر عکس های این پروژه و همچنین عکس های دیگر پروژه ها را ببینید و در صورت تمایل، با این گروه معماری در ارتباط باشید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: معین قوی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه