Chidaneh.com placeholder image

بازی با رنگ ها در اتاق نشیمن!

به قلم: تحریریه چیدانه

 کریستین راول، طراح، به همراه تیمش از شرکت طراحی داخلی ScavulloDesign با استفاده از  طراحی هوشمندانه فضایی جذاب در این اتاق ایجاد کردند که باعث شده اتاق با همه اعضای خانواده و سلیقه‌شان ارتباط برقرار کند. این کار با در نظر گرفتن عشق اعضای خانواده به موسیقی، ورزش، مطالعه، طراحی و مسافرت صورت گرفت. جوانان و دوستانشان می‌توانند جمع شده و فیلم بیینند، و همه می‌توانند برای نواختن موسیقی دور هم جمع شوند. 

بازی با رنگ در یک سالن در کالیفرنیا

تابلو فرش ریحان

صاحبان این خانه می‌خواستند این فضای تقریبا 200 فوت مربعی، تبدیل به فضایی پر از نور و رنگ شود. کف‌پوش قدیمی چوب بلوط و رنگ طوسی روشن روی دیوارها پس‌زمینه‌ای خنثی برای لایه‌های رنگ فراهم می‌آوردند.

گیتارهای بچه‌ها روی دیوار پشتی آویزان شدند تا هم جای زیادی نگیرند و هم در نقش دکور دیواری عمل کنند. به این دیوار قفسه‌ها و کشوهایی رنگ‌شده اضافه شد تا فضای قابل دسترسی برای نگهداری وسایل وجود داشته باشد. در عین حال یک روکش استیل هم روی کابینت‌ها را پوشاند. 

تابلوی سه بعدی «Love» که در گوشه اتاق دیده می‌شود، بخشی از ویترین یک مغازه محلی بود. صاحبان خانه صاحب مغازه را راضی کردند تا این تابلو را به آن‌ها بفروشد. این قطعه یک اثر تلفیقی است که در آن از مقوای ضخیم در کنار حروف فلزی استفاده شده.

 

بازی با رنگ در یک سالن در کالیفرنیا

کاغذدیواری سبک اروپایی با رنگ‌های طوسی نقره‌ای و سبز لیمویی که در پشت مبل به کار رفته بخش چشمگیری از اتاق به حساب می‌آید. این کاغذ دیواری انرژی فراوانی دارد و اگر در همه فضا از آن استفاده می‌شد زیاده‌روی بود. استفاده از آن در این مکان باعث می‌شود فضا بافت‌دار شود و در عین حال با استفاده از آن روی تنها یک دیوار اهمیت و سنگینی آن کاملا انتقال داده می‌شود

 

بازی با رنگ در یک سالن در کالیفرنیا

پرده‌هایی با رنگ خنثی که با بخش‌های رنگی همراه هستند (شامل رنگ‌های سبز، نارنجی و آبی) از یک ریل پرده مدل بیمارستانی که در دو سمت اتاق کشیده شده آویزان هستند. این پرده‌ها برای دیدن فیلم جلوی نور را می‌گیرند و در عین درهای کشویی جدا کننده این اتاق از ورودی خانه (که در پس‌زمینه این عکس دیده می‌شود) را پشت خود پنهان می‌کنند.

 نورپردازی آباژور کمانی شکلی که روی مبل آمده هم جنبه‌ای کاربردی دارد و هم به فضاسازی اتاق کمک می‌کند. وقتی همه چراغ‌های اتاق را برای فیلم دیدن خاموش کنید، این چراغ به شما اجازه می‌دهد بتوانید وارد اتاق شده یا از آن خارج شوید.

درهای فرانسوی به استخر و حیاط باز می‌شوند.

 

بازی با رنگ در یک سالن در کالیفرنیا

شیشه‌های پر از آب‌نبات و گل راهی ارزان برای اضافه کردن رنگ‌هایی شاد به اتاق بودند.

 

بازی با رنگ در یک سالن در کالیفرنیا

این مبل‌های مدل عثمانی روکشی جذاب دارند. این مبل‌ها جایی برای نشستن یا گذاشتن ظرف خوراکی‌ها در اختیار می‌گذارند و در عین حال روکش رنگارنگ آن‌ها لکه‌های احتمالی ناشی از ریختن غذا رویشان را پنهان می‌کند.

فرش در اینجا یک طرح گرافیکی بزرگ روی خود دارد و وزن سبکی دارد و می‌توان آن را به راحتی حرکت داد.

 

بازی با رنگ در یک سالن در کالیفرنیا

یک صندلی حبابی آویزان شده از سقف تزئینات اتاق را به شکلی عالی کامل می‌کند. این صندلی عنصر نهایی و مدرنی را وارد اتاق می‌کند. می‌توانید آن را در گوشه‌ای قرار دهید بدون این که جای زیادی بگیرد.

تیم طراحی با یک پیمانکار مشورت کرد تا اطمینان حاصل کند که سقف اتاق تحمل وزن صندلی را دارد. این صندلی بلافاصله توجه هر کسی که وارد اتاق می‌شود را به خود جلب می‌کند «بزرگ و کوچک و هر کسی که فکرش را بکنید دوست دارد روی این صندلی بنشیند.»

بازی با رنگ در یک سالن در کالیفرنیا

این نقشه، محل اثاثیه اتاق و طراحی فضا در آن را نشان می‌دهد. استفاده از رنگ و فضای آرام اتاق آن را برای جوانان جذاب کرده و در عین حال والدین هم در آن راحت هستند.

 در طراحی این اتاق طراحان چارچوب‌های ذهنی را کنار گذاشتند و فضایی متفاوت خلق کردند.هماهنگی اتاق با بقیه فضاهای خانه مهم نبود و فقط به دنبال فضایی خاص بودندو در عین حال طراحی این اتاق از بودجه تعیین شده فراتر نرفته است.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 14 مرداد 1393
خیلی اتاق جذابیه اونقدری که دلم می خواد نمونه اش رو تو خونه ام داشته باشم.
ستی در تاریخ 14 مرداد 1393
این همه رنگ یک جا فوق العاده میشه

ثبت دیدگاه