Chidaneh.com placeholder image

بر روی فرش ایرانی سرمایه گذاری کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

قالی و قالیچه: فرش‌ها و قالی‌های ایرانی عناصری زیبا، پر رمز و راز، و جذاب هستند که برای نسل‌ها ماندگار می‌مانند. انتخاب درست بین گزینه‌های زیادی که در بازار وجود دارد کار دشواری است.

در این مطلب سعی می‌کنیم نکاتی را با شما در میان بگذاریم که به شما در انتخاب فرش و قالیچه مناسب کمک کند.

سرویس خواب بالسا

خریدن فرش‌های ایرانی یک نوع سرمایه‌گذاری است پس خود را برای یک هزینه زیاد آماده کنید. با نگاه کردن به بافت فرش آن را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که طرح آن مورد علاقه شما است.
فرشی باکیفیت تر است که تراکم بالاتری داشته باشد.تعداد گره‌های آن کم‌تر از 100 گره در هر 2.5 سانتی متر مربع نباشد. برخی از طرح‌های گل‌دار که دارای جزئیات فراوانی هستند دارای 300 گره در هر 2.5 سانتی متر مربع هستند. فروشنده حتما باید این اطلاعات کامل در مورد شانه و تراکم را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید در مورد کیفیت فرش تصمیم‌گیری کنید.

بر روی فرش ایرانی سرمایه گذاری کنید!

جایی که فرش بافته شده است نیز در انتخاب آن بسیار مهم است. اگر دیدید فرش در چین ساخته شده است، بدانید که راه را اشتباه رفته‌اید. فرش‌های ایرانی بهترین و باکیفیت‌ترین فرش‌های موجود در بازار هستند. این فرش‌ها قیمت زیادی دارند ولی عمر بسیار زیادی هم دارند.

به طرح‌ و سبک فرش دقت کنید و فرشی بخرید که دارای طراحی کلاسیک است، زیرا طراحی کلاسیک هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد. طرح‌ها و رنگ‌هایی که مد هستند به زودی از مد می‌افتد و از ارزش آن‌ها کاسته می‌شود. یک طرح سنتی نه تنها منحصربه‌فرد و زیبا است، بلکه همیشه به‌روز می‌ماند.

خریدن یک فرش صدساله هم یک سرمایه‌گذاری فوق‌العاده است زیرا هر چه از عمر فرش بگذرد، ارزش آن بیش‌تر می‌شود.
در پشت هر فرش باید نوع، منشا، اندازه، سن، نوع طرح و کیفیت، شرایط ساخت، و جزئیات دیگر آن درج شده باشد. از فروشنده کمک بگیرد و فرش‌های مختلف را از نظر قیمت با هم مقایسه کنید تا در نهایت بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

اولین قدم در طراحی داخلی خانه انتخاب فرش مناسب است و بعد از این مرحله است که نوبت به انتخاب رنگ دیوارها، صندلی‌ها، کوسن‌ها، و دیگر اجزای خانه می‌رسد. به این ترتیب شما می‌توانید یک طراحی یک‌دست ایجاد کرده و یک پالت رنگی یکپارچه داشته باشید. سعی کنید پس از انتخاب فرش به سراغ خرید مبلمان و دیگر وسایل تزئینی بروید.

هنگام خرید فرش، تکه‌ای از پارچه پرده و روکش‌های پارچه‌ای خانه خود را به همراه ببرید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید فرشی متناسب و هماهنگ با طراحی خانه خود انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که فرش‌های تیره ارتفاع خانه را کم‌تر و فرش‌های روشن ارتفاع خانه را بیش‌تر به نظر می‌رسانند. اگر از انتخاب خود مطمئن نیستید نگران نباشید، بسیاری از فروشندگان فرش اجازه می‌دهند تا برای چند روز از فرش استفاده کرده و بعد انتخاب نهایی خود را انجام دهید.

هنگام خرید صبور باشید و از انتخاب‌های باعجله و بدون فکر پرهیز کنید. هر فرش و قالیچه ایرانی دارای ویژگی و سبک منحصر به خود است. وقتی انتخاب خود را انجام دادید، به یاد داشته باشید که چیزی که خریده‌اید عمری طولانی دارد و یک اثر هنری است.

به ما بگویید: از چه نوع فرشی در خانه خود استفاده می‌کنید؟

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 13 مرداد 1393
چقدر جالبه با اینکه تمام این عکس ها خونه هایی در خارج از ایران هستند برام مایه افتخاره که همه از فرش ایرانی استفاده کردند.
nazanin kd در تاریخ 13 مرداد 1393
راستی جواب سوالتون من تو خونه ام فرش تبریز طرح ماهی دارم.
ایما در تاریخ 10 بهمن 1394
اینکه فرشها در این تصاویر زیبا و هماهنگ با محیط به نظر میرسند، به دلیل طراحی مناسب محیط و هماهنگی رنگهاست؛ چیزی که دستکم من در تقریبا هیچ خانه ای در ایران ندیده ام. فرش در خانه های ما محیط را شلوغ و آشفته میکند. هجوم رنگهایی نامناسب با هم در فرش و مبل های گاهی تمام استیل و پرده های شلوغ و ولان دار و انواع گل های مصنوعی و ویترین و ... . در خانه هایی هم که به روشهای امروزی مجهز میشوند نیز کمتر تصویری حتی نزدیک به اینها دیده میشود. علتش فکر میکنم حداقل 3 نکته است: یک اینکه ما هنگام خرید، اغلب اشیا را در هماهنگی با محیط و لوازم دیگر و اندازه ها تصور نمیکنیم و هرچه را بپسندیم، در کنار چیزهای دیگر میگذاریم. در این مورد، بیشتر ما تصاویر خانه های قبلی مان را تکرار میکنیم (تا به حال چقدر فرش قرمز لاکی و مبل قهوه ای را کنار هم دیده ایم؟) دوم، در مورد لوازم خانه کمتر طراحی و نوآوری حرفه و پیشرو وجود دارد و اطلاعات و ایده ها در محدوده ای تنگ عرضه میشود. اغلب میبینیم که طرحی خاص به شکلی غیر حرفه ای و البته با صورتی که مقرون به صرفه باشد، صرفا تقلید شده است؛ و شاید از همه مهمتر، برای بیشتر افراد مسئله مالی مهمترین نکته در تزیین و مبله کردن خانه است و به همین دلیل، از کمک طراحان داخلی و خرید لوازمی شکیل تر و مناسب تر خودداری میکنند. تاسف آور است که یکی از قدیمی ترین کشورهای تولیدکننده فرش ما هستیم، ولی طراحان غربی در به کارگیری فرش در محیط زندگی به نتیجه ای چنین حرفه ای و دلنشین دست پیدا میکنند.
پ در تاریخ 08 مرداد 1396
مطالب شما در مورد فرش واقعا عالی و آموزنده بود. سپاس از شما

ثبت دیدگاه