Chidaneh.com placeholder image

زندگی به سبک ایرانی در خانه منوچهری کاشان

به قلم: تحریریه چیدانه

هتل و اقامتگاه: خانه منوچهری در محله پشت عمارت کاشان و در نزدیکی بازار قدیمی و در حد واسط محله سرپله و سرسنگ قراردارد. . محله سرپله از محلات معتبر و مرکز ابریشم و ابریشم بافی کاشان نیز بوده است. خانه منوچهری دارای دو ورودی و از معدود خانه های آب انبار دار کاشان است. این خانه در نیمه سال 1386 در آستانه نابودی کامل خریداری شد و در همان سال به شماره 19327 به ثبت آثار ملی رسید.

خانه منوچهری کاشان

قالیشویی ادیب

مرمت این خانه به شکلی اصولی آغاز شد و اواخر سال 1389 به اتمام رسید. احیای این خانه مانند خانه های عباسیان و طباطبایی کاشان فقط در معماری باقی نماند ؛ خانه دارای 9 اتاق زیبای اقامتی ، کارگاه مخمل زری بافی ، فروشگاه ، سینما و رستوران غذاهای بومی است. حفظ و بازسازی این خانه در راستای هدف و آرزوی بزرگتر ی به نام احیای محله سرپله به عنوان یک سایت توریستی قرار دارد.

خانه منوچهری کاشان

خانه منوچهری یکی از زیباترین آثار ملی و تاریخی ایران است .خانه منوچهری با 9 اتاق بی نظیر اقامتی، رستوران، فیلم خانه، کارگاه مخمل و زری بافی، نگارخانه، فروشگاه صنایع دستی، کتاب وکافی نت، از منحصر به فرد ترین اقامتگاه های سنتی در ایران است . همه اتاق ها ی اقامتی پنجره های به سمت حیاط زیبای خانه دارند و همه اتاق دارای میز تحریر و مینی بار و یخچال و صندوق امانت هستند .

خانه منوچهری کاشان

خانه منوچهری کاشان

هر کدام از اتاق ها طراحی داخلی خاص خود را دارند و سرویس های بهداشتی هر کدام از اتاق ها نیر متناسب با همان فضا طراحی شده. بدیهی است صبحانه جزو سرویس هتل است. کل مجموعه دارای اینترنت بی سیم است .مهمانان در صورت نداشتن لپ تاپ می توانند از لپ تاپ های خانه منوچهری استفاده کنند.

خانه منوچهری کاشان

رستوران
رستوران خانه منوچهری در شاه نشین جبهه شرقی از زیباترین فضاهای غذاخوری در ایران است. رستوران که با صندلی های سبک لهستانی و میزهای مربع سفید طراحی شده با نور پنجره های رنگی تزیین می شود . ورودی رستوران از اتاق کناری شاه نشین و یکی از زیباترین اتاق های خانه است. این اتاق با دیواره های کاهگلی و شبکه های رنگی گچی در بالای درها روح کاملا ایرانی دارد .

خانه منوچهری کاشان

منوی رستوران ترکیبی از غذاهای بومی کاشان و غداهای استاندارد یک رستوران ایرانی است . معروفترین غداهای بومی کاشان مانند گوشت لوبیا با پلو شوید ، شفته سماق ، قیمه ریزه ، گوشت نخود از لذیذترین غذاهای بومی ایران هستند .

خانه منوچهری کاشان

بدیهی است که کاشان مرکز عرقیجات سنتی ست و نوشیندنی های رستوران کلکسیونی از این عرقییجات مانند شربت بیدمشک و شربت نعنا ، شربت هل است . شیرینی های کاشان نیز مانند باقلوا ، کلوچه و سوهان کاشان با چای و قهوه وهمچنین بستنی سنتی کاشان بعد از غذا ی اصلی به عنوان دسر روی میز شما ست .

خانه منوچهری کاشان

گالری

گالری هنری خانه در فضای بالای لابی و در میان دهلیزهای زیبا محصور شده است . هر ماه یک هنرمند فرصت دارد که کارهای خود در این گالری به نمایش گذارد .

خانه منوچهری کاشان

فروشگاه

فروشگاه خانه در کنار رستوران و در حوضخانه قدیمی خانه در نظر گرفته شده است . در فروشگاه اثار کاربردی هنرمندان ایرانی و صنایع دستی قدیمی و پارچه های بافته شده در کارگاه خانه منوچهری و لباس ها ی طراحی شده با این پارچه در معرض نمایش و فروش است . کتاب های ایرانگردی و هنری ودفترچه های دست ساز ، سی دی های موسیقی ایرانی و آهنگسازان ایرانی نیز از دیگر محصولات فروشگاه است . علاوه براین در صورت تمایل می توانید بیشتر اشیا موجود در خانه منوچهری از قبیل گلیم و فرش و چراغ ها و وظروف رستوران را از فروشگاه خریداری کنید .

خانه منوچهری کاشان

سینما
خانه منوچهری تنها خانه تاریخی اب انبار دار کاشان است . و حالا همان منبع اب انبار به سالن سینما تغییر کاربری داده است و با مجهزترین سیستم های صوتی و تصویری تجهیز شده است .آثار ارزشمند ی از فیلم های مستند ایران مربوط یه ایرانشناسی و هنرهای ایرانی و فیلم های از بهترین کارگردانان ایرانی و جهانی با زیر نویس انگلیسی در آرشیو سینما ی خانه موجود است .

خانه منوچهری کاشان

امکانات هتل

لابی ، کافی شاپ ، خدمات آژانس مسافرتی ، رستوران ، خدمات خانه داری ، تاکسی سرویس ، خشک شویی ، باغ ، خود پرداز ، فروشگاه ،
 امکانات اتاق
بالکن ، یخچال ، حمام ، سرویس بهداشتی ، روم سرویس 24 ساعته ، صندوق امانات ، تلوزیون ، تلفن 

اینترنت به صورت Wi-Fi و رایگان در تمام هتل در دسترس می باشد.

پارکینگ به صورت سر پوشیده در دسترس می باشد.

خانه منوچهری کاشان

موقعیت جغرافیایی
نشانی : شهر کاشان، خیابان محتشم، کوچه ثابت، کوچه عمارت هفتم، شماره 49، خانه منوچهری
اماکن گردشگری اطراف هتل اماکن گردشگری اطراف هتل باغ فین کاشان، تپه های هفت هزار ساله سیلک کاشان اولین خواستگاه تمدن بشری، مدرسه آقا بزرگ، خانه بروجردی ها، بازار کاشان، تیمچه امین‌الدوله، روستای قمصر

خانه منوچهری کاشان

به ما بگویید: آیا شما قبلا به این هتل زیبا سر زده اید؟ تجربیات خود را در این هتل با ما در میان بگذارید.

منبع:گرد آوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
parvane در تاریخ 18 مرداد 1393
خیلی هتل خبیه هر چی بگم کم گفتم . عـــــــــــالی
avina در تاریخ 18 مرداد 1393
فوق العاده است . من اینجا نرفتم ولی دلم میخواد برم

ثبت دیدگاه