Chidaneh.com placeholder image

طراحی خانه ای کوچک با الهام از قطعه های پازل

به قلم: تحریریه چیدانه
فضاهای کوچک: شاید به سختی بتوان تصور کرد که یک خانه کوچک مکعبی با پنجره‌هایی که در یک طرف آن قرار دارند دارای یک نقشه پویا و پیچیده باشد، اما این خانه نشان‌دهنده بینش مشتریان و خالقان آن، از مفهوم گرفته تا اجرا، به سیالیت فضا است. 
 
 
همان‌طور که نمودار بالا که توسط طراح خانه یعنی آلکس بیکف طراحی شده است نشان می‌دهد، چیدمان فضا از یک آشپزخانه مرکزی شروع می‌شود که مرکز اصلی فعالیت‌ها در خانه است و پیرامون آن دیگر اتاق‌های این خانه شکل گرفته‌اند.
 
 
فضای مخصوص کتابخانه که دارای چارچوب‌های چوبی زیباست هم‌چون فضایی دنج و جدا در این خانه است و در عین حال امتدادی از فضای اصلی به حساب می‌آید. شکل قفسه‌های آن شبیه قطعه‌های یک پازل است که در طراحی نقشه کلی این خانه از این تم الهام گرفته شده است.
 
 
پله‌هایی که به فضای کتابخانه منتهی می‌شوند دو هدف را برآورده کرده‌اند:
هدف اول وصل کردن فضای اصلی به فضای کتابخانه.
هدف دوم شکل دادن به فضایی برای صرف صبحانه است که یکی از چندین چرخش و تغییر زاویه در این پروژه برای ایجاد پویایی در فضای خانه است.
 
 
یک دیوار مات در این خانه وجود دارد که در بالای آن یک دست پنل شفاف قرار گرفته است. این دیوار حریم اتاق‌خواب را مشخص می‌کند و باعث می‌شود از درون اتاق نشیمن نتوان داخل اتاق‌خواب را دید.
فضاهای مختلف این خانه به هم وصل هستند و با استفاده از تغییر زاویه و ایجاد چرخش‌های مختلف در طراحی حسی از حرکت مداوم در این خانه وجود دارد. این خانه به نظر بزرگ و روشن می‌رسد.بیشتر دیوارها آجری است و یکی از دیوارها دارای پنجره‌هایی بزرگ است.
برای دیدن دیگر عکس های این خانه با ما همراه باشید.
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
منبع: weburbanist | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

تابلو فرش ریحان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
پویا در تاریخ 22 مرداد 1393
بسیار خلاق، نمیدونم چرا من میام توی این سایت دیگه بیرون نمیرم!!!!!!!!!

ثبت دیدگاه