Chidaneh.com placeholder image

بام سبز با ترمووود «توفرم»، طراحی روف گاردن سعادت آباد!

به قلم: تحریریه چیدانه

مواد و مصالح: امروزه در بسیاری از خانه های مدرن و زیبا، استفاده از چوب در نما و کفپوش رونق بسیار زیادی پیدا کرده است. البته باید این را هم گفت که این چوب های مورد استفاده در نما و کف، چوب طبیعی و دست نخورده نیست. بلکه یک چوب فراوری شده و حرارت دیده است که دارای مقاومت بالایی می باشد. برای آشنایی بیشتر با این نوع مصالح مقاوم، به یکی از پروژه های شرکت چوب نما توفرم سر زدیم تا در یکی از پروژه های اجرایی این شرکت، طراحی بام سبز با ترمووود را ببینیم.

گروه طراحان توفرم
طراحی و اجرای روف گاردن سعادت آباد
گروه طراحان توفرم

سرویس خواب بالسا

مشخصات پروژه طراحی بام سبز

پروژه آقای مهندس رضاخانی واقع در سعادت آباد میدان بهرود می باشد که توسط شرکت توفرم تامین و اجرا گردیده است. تمامی چوب های این پروژه از نوع گرید A درخت کاج(PINE)  بوده که محصول شرکت  SWMفنلاند می باشند. شرکت SWM جزء اتحادیه جهانی ترموود می باشد و شرکت توفرم به عنوان عاملیت فروش خاورمیانه این شرکت در ایران فعالیت می نماید.

گروه طراحان توفرم
استفاده چوب در روف گاردن
گروه طراحان توفرم

مزایای استفاده از ترمووود در بام سبز

مقاومت چوب ترمووود باعث شده است تا این نوع چوب برای استفاده در فضای بیرونی ساختمان بسیار مناسب باشد. از طرفی زیبایی این چوب درخشش خاصی به نما و بام سبز در این پروژه بخشیده است.

گروه طراحان توفرم
طراحی روف گاردن با ترمووود
گروه طراحان توفرم

ساخت آلاچیق با ترمووود

یک اتفاق زیبای دیگر که در این پروژه به وضوح به چشم می آید، طراحی یک آلاچیق مدرن توسط ترمووود می باشد. این فضا که سایبان زیبایی هم ایجاد کرده است، بر روی بام ساخته شده و به کمک طراحی بام سبز این خانه آمده است.

گروه طراحان توفرم
طراحی روف گاردن سعادت آباد
گروه طراحان توفرم

رنگ کردن ترموود برای مقاومت بیشتر

چوب های ترموود از جنس کاج در برابر تمامی شرایط جوی مقاوم هستند و قبل از نصب نیاز دارند تا با رنگ های مخصوص ترمووود که از مشخصه های بارز آن مقاومت در برابر UV  آفتاب و جلوگیری از تغییر رنگ چوب است، رنگ شده و سپس  نصب شوند. در این پروژه که توسط شرکت چوب نما توفرم اجرا شده، از رنگ های super coller شرکت  TIKKURILA که محصول سال 2016 این شرکت می باشد استفاده شده است.

گروه طراحان توفرم
طراحی نماو روف گاردن سعادت آباد
گروه طراحان توفرم

مشخصات پروفیل های به کار رفته در پروژه بام سبز

در این پروژه از پروفیل های 16.92 برای فلاور باکس ها و 19.117 برای کاور ستون ها و 26.117 برای کف آلاچیق و برای کف پاسیو از تایل های 30.30 استفاده شده است.

گروه طراحان توفرم
طراحی نما و حیاط با ترمووود
گروه طراحان توفرم

در پایان ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که استفاده از چوب ترمووود علاوه بر زیبایی های بصری و زیباتر شدن منظر شهری، کاربردهای عملی بسیاری نظیر: عایق بودن، وزن کم، قابلیت بازسازی ارزان و آسان و برگشت پذیری به چرخه محیط زیست و… را دارد.

شما می توانید برای دیدن سایر عکس های این پروژه و یا دیدن سایر پروژه های اجرایی این شرکت، به پروفایل شرکت چوب نمای توفرم مراجعه کنید.

نویسنده: معین قوی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه