Chidaneh.com placeholder image

ریسه ال ای دی، همه چیز درباره این نوارهای نوری

به قلم: تحریریه چیدانه

نورپردازی: نوارهای  ال ای دیامروزه در معماری های مدرن و معاصر، محبوبیت زیادی پیدا کرده است، چراکه سیستم روشنایی انعطاف پذیری به حساب می آید که راه حل ساده ای برای دکوراسیون های مختلف بوده و نیازهای روشنایی را نیز برطرف می گرداند. این نوع چراغ ها در طول، رنگ و بازدهی های مختلف نیز قابل استفاده هستند. در این مطلب می خواهیم شما را بیشتر با چراغ های ال ای دی آشنا کنیم.

نوار ال ای دی

قالیشویی ادیب

ریسه ال ای دی چیست؟

ریسه ال ای دی، صفحه مداری با دیود ساطع کننده نور بوده که در انواع رنگ ها و درجه های روشنایی موجود است. این نوع چراغ ها می توانند به شکلی انعطاف پذیر و با کمک چسبی که در پشت خود دارند در هر جایی و با هر شکلی نصب گردند.

دکوراسیون آشپزخانه

مزایای نوارهای LED:

  • طول این نوع نوارهای نوری می تواند به طور سفارشی و به تناسب نیاز شما مشخص شود.
  • نوارهای ال ای دی با ضخامت دو میلی را می توان به راحتی در فضاهای تنگ و باریک نیز نصب نمود. انعطاف پذیری این نوع چراغ ها ( که می توانند تا حدود 90 درجه  نیز خم شوند) به آن معناست که این امکان را دارند که حتی در فضاهایی که غیر ممکن به نظر می رسند نیز نصب گردند.
  • رنگ، شکل، اندازه و قدرت نوری این نوع LEDها بسته به نوع عملکرد و نیاز دکوراسیون شما قابل انتخاب است. اقسامی از تک رنگ و یا نمونه هایی که رنگشان قابل تغییر باشند نیز از این چراغ ها وجود دارند.
  • نوارهایLED  در برابر آب و هوا مقاومت خوبی دارند؛ بنابراین می توانید آنها را در هوای مرطوب و فضاهای بیرونی خانه خود نیز استفاده کنید.
  • این نوع چراغ ها مصرف کننده های قدرتمند انرژی به حساب می آیند. آنها در هر وات، نور بیشتری از سایر چراغ ها، تولید کرده و  برق مصرفی کمتری نیز نسبت به آنها دارند.
  • ال ای دی ها معمولا قوی بوده و طول عمر زیادی دارند، اما طبیعتا مانند هر منبع نوری دیگری که با گذر زمان افول می کند، تحت تاثیر متغیرهایی مثل دما و نحوه استفاده، ضعیف می شوند.

ال ای دی نواری

ال ای دی در دکوراسیون آشپزخانه

معایب نوارهای LED:

  • اگر یک ریسهال ای دی  نیاز به جا به جایی داشته باشد، مجموعه ای بیش از تنها یک لامپ شما نیز باید جا به جا شوند.
  •  اگر یک یا دو چراغ از این نوارها بسوزند، اثر آن ممکن است به شکل پیوسته بر سایر چراغ ها نیز دیده شود. علاوه بر اینکه ممکن است در طول زمان دچار کاهش روشنایی شود نیز، امکان دارد که به شکل غیر قابل پیش بینی هم این اتفاق صورت گیرد.
  • این نوع چراغ ها هزینه بالاتری از سطح معمول دارند، اما با این حال در بهره وری و مصرف انرژی صرفه جویی می کنند.
  • عمر نوارهایLED  به درجه حرارت منطقه ای که در آن حضور دارند بستگی دارد. نصب این چراغ ها در مناطقی که دمای هوای بالاتری دارد باعث کاهش طول عمر آنها می شود.

ال ای دی در دکوراسیون حمام

نصب ریسه ال ای دی:

با کمک چسبی که می توان بر پشت این نوارها زد، می توان به راحتی آنها را  در هر فضایی که می خواهید نصب نمود، اما با این وجود، نوارهای LED  نیاز به کوتاهی، طرح ریزی و سیم کشی شدن دارند. به همین دلیل است که معمولا توصیه ما به افراد این است که قبل از نصب این چراغ ها با یک برق کار و یا متخصص در این حوزه مشورت کنند.

ریسه ال ای دی سرویس بهداشتی

فضای استفاده از  ریسه های ال ای دی: 

این نوع چراغ ها برای هر دو فضا و محیط داخلی و خارجی، تنوع بسیار زیادی داشته و می تواند برای نورهای جزئی، پس زمینه، روشنایی کار و برنامه های کاربردی نورپردازی تزئینی، مورد استفاده قرار بگیرد. در اینجا برایتان نمونه ای از کاربرد این نوع چراغ ها را در فضای داخلی به نمایش گذاشته ایم:

آیینه دکوراسیون حمام

آیینه دکوراسیون حمام

استفاده از نوارهای نوریLED  در اطراف آیینه حمام می تواند هاله نور بسیار زیبایی بر روی دیوار شما ایجاد کند که جلوه خوبی به آیینه شما می بخشد. علاوه بر آن، همان طور که در تصاویر نیز مشاهده می کنید می تواند بسته به نیاز و طراحی دکوراسیون حمام شما، نور سرد و یا گرمی را به آن منتقل سازد.

نوار ال ای دی

بر روی نرده های پله

استفاده از ریسه ال ای دی در زیر دستگیره های نرده پله، علاوه بر اینکه ایمنی فضای شما را بیشتر می کند به آن زیبایی بسیاری نیز خواهد بخشید.

ریسه ال ای دی پله

پله

نور LED ای که در زیر این پله ها قرار گرفته است ،علاوه بر اینکه حدود پله را مشخص می سازد، سایه هایی از نور زیبایی را نیز در دکوراسیون آن ایجاد می نماید. همانطور که در این تصویر نیز مشاهده می کنید، مجرایی از نور ملایمی بر روی دیوار بتنی ایجاد شده است.

دیوار نشیمن

طرح دیوار

نور LED پوشیده شده ای که در این تصویر دیده می شود در نما و دکوراسیون دیوار این خانه، زیبایی بسیاری ایجاد کرده است. این نور، مشابه و الهام یافته از نور طبیعی روز است. این نور در فضایی احتمالی ایجاد شده و بافت زمینه دیوار را نمایان تر می سازد.

ریسه ال ای دی در دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه جزیره ای

استفاده از این نوع چراغ ها در زیر جزیره آشپزخانه، فرورفتگی آن را روشن تر و دکوراسیون آشپزخانه شما را نیز زیباتر خواهد کرد. منابع نوری متفاوتی که در آشپزخانه این تصویر مشاهده می کنید، نماهای معمارانه این بنا را برجسته و نمایان تر کرده و بر زیبایی آنها نیز افزوده است.

کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه

قرار دادن این چراغ ها در زیر کابینت ها، نه تنها نورهای دکوراتیوی به دکوراسیون آشپزخانه می بخشد، بلکه با روشن تر کردن گوشه های اتاق، فضای آن را بزرگ تر جلوه می دهد. علاوه بر این، با تمرکز بر نورهایی که در سطوح کار کابینت وجود دارد و ممانعت از ایجاد هرگونه سایه در گوشه های آن، ساختار دکوراسیون آشپزخانه را نیز تقویت می سازد.

ال ای دی نواری در دکوراسیون آشپزخانه

بین دو کابینت

انتخاب نور گرم و سرد، می تواند بر سرما و گرمای دکوراسیون آشپزخانه شما نیز تاثیرگذار باشد. تاثیر نور در این قسمت از دکوراسیون آشپزخانه بر روی ساختار آن کاهش و بر روی رنگ و حس و حال آن، افزایش می یابد؛ برای مثال نور گرمی که بر روی دیوارهای بین کابینتی این تصویر دیده می شود حس و حال گرم و مطبوعی بر دکوراسیون این آشپزخانه فراهم کرده است.

دکوراسیون اتاق پرو

اتاق پرو

استفاده از چراغ های LED در اتاق پرو، احساس شکوه  بیشتری به آن بخشیده و سایه هایی شبیه به نور طبیعی را در دکوراسیون شما جاری می سازد. این کار کمک می کند تا طرح های دکوراتیوی که برای این اتاق در نظر گرفته شده است به خوبی نمایان شود و علاوه بر آن، کمد لباس چوبی شما را نیز زیباتر جلوه می دهد.

دکوراسیون نشیمن

دکوراسیون نشیمن

ریسه ال ای دی پوشیده شده ای که بر هریک از دیوار های این نشیمن دیده می شود، خطوط را برجسته تر کرده و بر دکوراسیون آن زیبایی بیشتری افزوده است.

کابینت در دکوراسیون حمام

کابینت حمام

استفاده از این نوع چراغ ها در بالا و پایین کابینت حمامی که در این تصویر می بینید در کنار رنگ کرمی که در دکوراسیون آن به کار رفته است، زیبایی فوق العاده ای فراهم کرده و هم چنین بر برجستگی ابعاد مختلف این فضا نیز تاکید نموده است.

ریسه ال ای دی در حیاط

ریسه ال ای دی در فضای بیرونی

مسیر باغ

مسیر باغی که در این خانه وجود دارد با کمک نوارهای LED روشن شده است. لطافت نوری که با کمک این چراغ ها که در گوشه و کنار این فضا پوشیده شده اند در هنگام شب و بعد از ظهر، آرامش دلنشینی به فضا می بخشد.

مطلب مرتبط: ۱۰ ایده نورپردازی حیاط با ریسه های ال ای دی تزیینی!

دکوراسیون نمای بیرونی

نمای بیرونی

این خانه از یک سری حجم هندسی در کنار هم تشکیل شده که به صورت معلق و بر روی هم چیدمان شده اند. در این قسمت، نوارهای LED در نمای بیرونی و به منظور برجسته کردن این ابعاد و حجم ها مورد استفاده قرار گرفته است.

اگر شما هم به دنبال زیباتر کردن دکوراسیون خانه خود توسط ریسه های ال ای دی  هستید به نورپردازی اهالی فن چیدانه  سری بزنید!

منبع: Houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه