Chidaneh.com placeholder image

چمن زنی، حیاط سبز خود را بازیافت کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی محوطه: در روزهای گرم تابستان که به خانه برمی‌گردم، وسایلم را روی زمین می‌گذارم. کفش‌هایم را درمی‌آورم و با پای‌برهنه روی چمن‌های گوشه حیاط راه می‌روم! عادت کودکی‌ام است. چمن‌ها را لای انگشتان پاهایم حس می‌کنم! خنک می‌شوم و گرمای تابستان را از یاد می‌برم. حتماً شما هم تجربه‌اش کرده‌اید و مثل من تمام سعی خودتان را می‌کنید تا چمن‌زار عزیزتان سبز بماند! مرتب کوتاهشان می‌کنید و چند وقت یک‌بار آنها را با کود شیمیایی تغذیه می‌کنید. وقتش رسیده خرده چمن‌هایتان را بازیافت نمایید و نیازتان به کودهای شیمیایی را کمتر کنید!

فکتور

کوتاه کردن چمن محوطه

چوب و هنر

نگهداری از چمن 

کوتاه کردن چمن‌ کاری حساس است، اما در این مقاله می‌خواهیم در مورد بعد از کوتاه کردن چمن‌ها صحبت کنیم. بعد از کوتاه کردن چمن‌هایتان، با خرده‌هایشان چه می‌کنید؟ آنها را جمع می‌کنید و در کیسه‌ای می‌ریزید و به سطل زباله می‌اندازید؟ یا خرده چمن‌ها را روی بقیه آنها رها می‌کنید؟ هر دو شیوه می‌تواند درست باشد. ما به شما می‌گوییم که چه زمانی باید خرده چمن‌ها را بازیافت کنید و چه زمانی نباید آنها را روی سایر چمن‌ها رها کنید.

مطلب مرتبط: چمن مصنوعی یا چمن طبیعی، کدام بهتر است؟

چمن در محوطه

مزایای بازیافت چمن‌ چیست؟

کیسه کردن خرده چمن‌های کوتاه شده، جمع‌آوری آنها و دور ریختنشان باعث خارج شدن مواد غذایی و آلی موردنیاز چمن از چرخه زیستی کوچک حیاط یا محوطه شما می‌شود. به‌جای این کار ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که خرده چمن‌های خود را بازیافت کنید!

 بهتر است خرده چمن‌ها روی زمین رها شوند تا طی فرآیند تجزیه، مواد موجود در آنها دوباره به خاک برگردد. با این کار نیازتان به کودهای نیتراته را حدود 20 تا 30 درصد کاهش می‌یابد. این کار هم‌چنین به کنترل دمای خاک کمک می‌کند و رطوبت آن را نیز نگه می‌دارد. اگر این فکر همین حالا به ذهنتان رسیده که رها کردن خرده چمن‌ها روی زمین باعث پیدا شدن کاه‌برگ‌ها می‌شود، بهتر است بدانید که به‌هیچ‌وجه این‌گونه نیست، اما اگر هنوز هم نسبت به این موضوع حساس هستید ماشین چمن‌زن خاک‌پوشی (Mulch Mower) می‌تواند به شما کمک کند. این دستگاه به‌طور خودکار چمن‌ها را در حین کوتاه کردن، خرد می‌کند و به اطراف می‌پاشد تا فرآیند تجزیه آنها راحت‌تر انجام شود.

ابزارمارت
چمن زن تیغه ای و ماشین هوادهی مدل NVK 1401 آینهل
ابزارمارت
ابزارمارت
چمن زن برقی مدل RG-EM 1843 HWM آینهل
ابزارمارت
ابزارمارت
چمن زن موتوری مدل GLM-510S B&S تاپ گاردن
ابزارمارت

می توانید ماشین چمن زن را از فروشگاه اینترنتی ابزار مارت خریداری کنید. انواع مختلف ماشین چمن زنی از نظر قدرت موتور، نوع تیغه، ارتفاع برش و حجم مخرن متفاوت است. 

ماشین چمن زنی

وقتی بازیافت گزینه مناسبی نیست!

وقتی چمن‌هایتان مریض هستند یا قسمتی از آنها به یکی از انواع بیماری‌ها دچار شده است، هرگز خرده چمن‌ها را روی آنها نپاشید، چراکه این کار باعث گسترش بیماری می‌شود. در این شرایط بهتر است خرده چمن‌ها را جمع کنید و درون کیسه‌ای به خارج از سیستم زیستی حیاط یا محوطه ببرید و یا قبل از استفاده حتماً مطمئن شوید که کاملاً به کمپوست تبدیل شده باشند.

کاشت چمن در محوطه

وقتی چمن‌هایتان بیش ‌از اندازه بلند هستند خرده چمن‌ها را روی آنها پخش نکنید! حجم زیاد خرده چمن‌ها نتیجه عکس به شما داده و باعث خفه شدن چمن‌ها می‌شود، پس در این شرایط هم بهتر است از گزینه بازیافت استفاده نکنید.

وقتی چمن‌ها خیس هستند، بهتر است از کوتاه کردنشان صرف‌نظر کنید و وقتی خشک هستند، آنها را کوتاه کنید تا خرده چمن‌ها به هم نچسبند و به‌صورت یکنواخت روی چمن پخش شوند.

برای استفاده از تخصص حرفه ای در زمینه طراحی محوطه، کاشت چمن طبیعی و مصنوعی و همچنین چمن زنی از گروه فضای سبز نیروانا کمک بگیرید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: فاطمه مرادی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه