Chidaneh.com placeholder image

بدلیجات دست ساز، نظرتون درباره این آویزهای هنری چیه؟

به قلم: تحریریه چیدانه

مد و معماری: دنیای دست سازه ها آنقدر زیبا و جذاب است که در هر زمینه ای وارد شود، منحصر به فرد بوده و جلوه خاص خود را دارد. زیورآلات و اکسسوری های زنانه اگر با هنر دست آمیخته شود، زیبایی بیشتری پیدا می کند که می تواند چشم هر بیننده ای را به خود میخکوب کند. ما در این مطلب از مد و معماری به معرفی دو هنرمند ایرانی می پردازیم که بدلیجان دست ساز با الهام از معماری ایرانی را خلق کرده اند:

مبلمان آفر

کاشی های رزینی

سرویس خواب بالسا

آقای جمشید موسوی، تحصیل‌کرده رشته متالوژی مواد صنعتی است و تحصیلات تکمیلی خود را در رشته قالب‌گیری و ریخته‌گری ادامه داده است. او که علایق خود را با تحصیلاتش درآمیخته، حدود 10 سال است که کارگاه هنری تهران آرت را راه‌اندازی کرده و در این زمان طولانی به آموزش و ساخت محصولات رزین می‌پردازد.

محصولات تولیدی تهران آرت به‌عنوان نمونه برای آموزش و سفارش گرفتن برای پروژه‌های بزرگ دکوراسیون داخلی و ساخت زیورآلات، طراحی و ارائه می‌گردد.

آویز چوب و رزین
کاشی برنزی
آویز چوب و رزین

ماده‌ اصلی استفاده‌شده در این محصولات، رزین اپوکسی است. رزین اپوکسی کاربردهای متفاوتی دارد؛ مثلاً در ساخت زیورآلات رزینی، کاشی و خیلی محصولات و نمونه‌های دیگر که نوع استفاده از آن به خلاقیت و استعداد هنرآموز و سازنده بستگی دارد؛ به‌عنوان نمونه زیورآلات چوب و رزین از رزین اپوکسی و چوب‌های سخت ساخته می‌شود که پس از پرداخت به شکل‌های مختلف درمی‌آید. هم‌چنین کاشی رزینی و زیورآلات هم مراحل خاص خود را دارند.

آویز گردن برنجی

زیورآلات دست ساز هنر بانوی ایرانی

نگین آدینه، دختری خلاق است که عشق به هنر در تاروپود وجودش نهفته است. او که تحصیل‌کرده رشته معماری است، علاقه خود به خلق آثار هنری، معماری و نقوش ایرانی را در هم آمیخته و نتیجه آن هم دست‌سازه‌هایی است که پیغام عشق را با خود به ارمغان می‌آورند.

استفاده از مصالح‌ طبیعی از جنس چوب، سنگ و صدف‌های دریایی حس آرامش طبیعت را دارد. او می‌گوید تلاش کرده تا با توجه به سلایق روز، سبک مدرن را با طرح‌های سنتی الهام گرفته از کاشی‌کاری‌های بناهای ایرانی و مساجد تاریخی به کار برده و دین خود را به معماری ایرانی ادا کند.

دستبند چرم
گردنبند کراواتی
گوشواره لوزی برنجی

او با لبخندی ریز اما از ته دل می‌گوید حس زیبای او این روزها خانواده‌اش را هم دستخوش این موضوع کرده تا جایی که برادرش نیز با او همراه شده و در اوقات فراغت در ساخت و تراش موردنیاز سنگ‌ها و چوب‌ها کمک زیادی به او می‌کند. وجه تمایز دست‌سازه‌های لی آرت، حساسیت، دقت و ظرافتی است که در ساخت آنها به کار برده می‌شود. در حال حاضر محصولات لی آرت از راه شبکه‌های اجتماعی و به‌صورت آنلاین قابل سفارش و خرید است.

برای خرید اکسسوری های زنانه و ارتباط با هنرمندان سازنده آنها به پروفایل اهالی فن گروه تهران آرت و لی آرت سری بزنید. نمونه کارها و دست سازه های آنها نیز در دسترس شما قرار می گیرند.

منبع: مجله منزل | نویسنده: سپیده نعمت‌زاده

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه