Chidaneh.com placeholder image

با فنگ‌شویی اتاق کار زودتر به موفقیت برس!

به قلم: مژگان احمدی

محل کار ما جایی است که ساعات زیادی از اوقات خود را در آن مشغول فعالیت هستیم، پس مهم است که طراحی و چیدمان آن چگونه باشد تا ما و همکاران‌مان در آن محیط انرژی و بهره‌وری بالایی داشته باشیم. شاید خیلی از شما به فنگ‌شویی اتاق کار معتقد نباشید و آن را خیال و تصور بدانید، اما باید بدانید که فنگ‌شویی تنها به استفاده از لوازم پررمز و راز محدود نمی‌شود، بلکه می‌توانید با رعایت کردن یکسری قواعد ساده، سیل عظیمی از انرژی‌های مفید و سالم را در فضای خود به جریان بیندازید. شرکت رئیسی معمار شرق با طراحی تخصصی و شکیل دکوراسیون اتاق کارتان، شما را به جذب آرامش، قدرت و ثروت نزدیکتر می‌کنند. با این مطلب همراه شوید تا به شما رازهایی را بگوییم که احتمالا ثروتمندان دوست ندارند شما بدانید!

نحوه چیدمان اتاق کار,اصول چیدمان اتاق کار

اصول فنگ‌شویی اتاق کار، قدم به قدم پیش بروید

امروزه بسیاری از شرکت‌های مهم و موفق دنیا در محل کار خود ضوابطی ظاهری و مادی را رعایت می‌کنند تا انرژی مثبت و معنوی حاصل از آن منجر به ایجاد فضای آرام و متعاقبا درآمدی بهینه شود. اما این ضوابط، بی‌پایه و من‌درآوردی نیستند و از دانش و قوانین خاصی تبعیت می‌کنند. در علم فنگ‌شویی اتاق کار بهتر است فعالیت‌هایی به شرح زیر رعایت شود تا قدرت تفکر و تمرکز کارمندان آن شرکت به بالاترین حد خود برسد.

سرویس خواب بالسا

مرتب نگه داشتن محل کار

حتما این را شنیده‌اید که وضعیت محیطی ما با اوضاع ذهنی ما ارتباط کامل و به‌خصوصی دارد. هرچقدر پیرامون شما شلوغ و شلخته باشد ذهن آشفته‌تری خواهید داشت و به‌سختی می‌توانید افکار خود را جمع و جور کنید. درهم و برهم بودن اتاق کار و انباشتگی‌های بی‌مورد مانع از ایجاد جریان آزاد انرژی می‌شود، پس هرگونه مانع را از سر راه خود بردارید، میز کار خود را از گرد و غبار و لوازم غیرمفید پاکسازی کنید و شک نکنید که با این روش ضمیری شاداب‌تر و سرزنده‌تر خواهید داشت.

فنگ شویی دفتر کار

لبه‌های تیز و برّنده را حذف کنید

لبه‌های میز و صندلی کار شما اگر تیز باشد ممکن است در هر رفت و آمد به بدن شما برخورد کند و خاطرتان مکدر شود. این را بدانید که با هر ایجاد ناراحتی به زمان و انرژی مضاعفی نیاز دارید تا به حالت اولیه برگردید. پس هر علتی که ممکن است به شما آسیب جسمانی برساند را از خود دور کنید. فنگ‌شویی اتاق کار به شما می‌گوید هرگونه لبه برّنده برای جسم و روان شما خطرآفرین است.

هرگز روبه‌روی دیوار ننشینید

چشم‌انداز مقابل شما تاثیر مستقیمی بر روی عملکردتان خواهد گذاشت. زمانی که برای استراحت و تمدد اعصاب دقایقی سر خود را از روی میز کار بلند می‌کنید مطمئنا دوست ندارید با منظره دیواری بی‌روح و خالی مواجه شوید. صحنه‌هایی که در طول ساعات کاری مشاهده می‌کنید تقویت‌کننده یا تضعیف‌کننده روحیه و احوالات شما خواهند بود.

وسایل خراب را تعمیر کنید

ممکن است در محل کار خود وسیله‌ای نیم‌سوز داشته باشید که نیاز به تعمیرات دارد، شاید ساعت اتاق شما از کار افتاده است و یا شیر آب محل کار شما چکه می‌کند. فنگ‌شویی اتاق کار با هرگونه خرابی و اتلاف انرژی مخالف است. هرگز اجازه ندهید انرژی جریان‌یافته در محیط برای وسایل ناسالم شما هدر برود. همانطور که چکه کردن شیر آب نشانه از دست رفتن نیروی حیاتی می‌شود، از کار افتادن ساعت اتاقتان سمبل اتلاف زمان است. بنابراین اگر در محیط کار خود وسیله‌ای از کارافتاده دارید، یا به دادش برسید و یا آن را دور بیندازید.

فنگ شویی محل کار

فکر می‌کنید بهتر است میز کارتان را کجا قرار دهید؟

قرار دادن میز کار شما در هرکجای اتاق می‌تواند یکسری جهت‌ها ‌را تقویت و یکسری جهت‌ها را تضعیف کند. برای پیدا کردن محل دلخواه خود بهتر است از قانون باگوا استفاده کنید. در فنگ‌شویی اتاق کار، باگوا نقشه‌ای است بر اساس هشت جهت اصلی و فرعی که هرکدام از جهت‌ها عنصر خاصی را در طبیعت نشان می‌دهند. طبق اصل زیر برای میز کارتان بهترین مکان‌یابی را انجام بدهید.

  • شمال: در اختیار داشتن حرفه‌ای بهتر
  • جنوب: شهرت
  • شرق: سلامتی خانواده
  • غرب: تقویت خلاقیت
  • شمال شرق: دستیابی به دانش و تحصیلات
  • شمال غرب: مددرسانی
  • جنوب شرق: ثروت‌آفرینی
  • جنوب غرب: برقراری ارتباطات بهتر

بنابراین بر اساس میل و پسند خود می‌توانید میز کارتان را در جهت خاصی از اتاق تعبیه کنید.

بهتر است پشتی صندلی کارتان بلند باشد

در فنگ‌شویی اتاق کار از هر وسیله‌ای استفاده می‌کنیم تا راحتی و آسایش خیال را فراهم کنیم. شاید ارتفاع پشتی صندلی شما فاکتوری غیرمهم و بسیارجزئی به نظر بیاید، اما باید بدانید که پشتی بلند در تمام روز به شما احساس پشتیبانی و فراغ خاطر می‌دهد. استفاده از صندلی‌های بادوام و ارگونومیک بهترین گزینه است. 

5 عنصر حیاتی را فراموش نکنید

در علم فنگ‌شویی عناصر طبیعت نقشی اساسی را دارند. این عناصر که شامل: چوب، خاک، فلز، آب و آتش هستند، بایستی در تعادل با یکدیگر در فضا استفاده شوند تا به‌طرز بهتری با انرژی‌های تیره و منفی مقابله کنند.

اصول فنگ شویی اتاق کار

نور طبیعی محیط شما را گرم می‌کند

بهره بردن از نور طبیعی باعث می‌شود فضای شما روشن و شفاف باشد و این موضوع به تابش ذهنی شما و همکارانتان کمک خواهد کرد. اگر در اتاق کارتان پنجره ندارید و از نور آفتاب برخوردار نیستید بهتر است از نور گرم و مصنوعی استفاده کنید تا به نوعی تابش آفتاب را شبیه‌سازی کرده باشید، بنابراین نور فلورسنت مهتابی را کنار بگذارید و نور زرد را امتحان کنید.

گیاهان جادو می‌کنند

بسیاری از گیاهان جریان هوای داخل اتاق را تصفیه کرده و برای شما محیطی پاکیزه فراهم می‌کنند. رشد سریع‌السیر گیاه به افراد داخل اتاق حس انگیزه و پیشرفت و تحرک رو به جلو می‌دهد. در فنگ‌شویی اتاق کار گیاهانی مانند سوسن صلح، ارکیده پروانه‌ای و بامبو از گیاهان آرامش‌بخش و ثروت‌ساز هستند.

و در نهایت، به صدای احساس خود گوش کنید

در آخرین مرحله دقایقی دست نگه دارید و به اطرافتان خوب نگاه کنید. اتاق کار شما چه چیزی کم دارد؟ دوست دارید رنگ‌های بیشتری به آن اضافه کنید؟ فکر می‌کنید چسباندن جملات انگیزشی به دیوار اتاق، محیط را دلگرم‌تر خواهد کرد؟ فکر می‌کنید اگر پرده‌ها را کنار بزنید حس بهتری به شما دست می‌دهد؟ شاید پخش کردن موسیقی موردعلاقه‌تان در اتاق کار پیشنهاد جالبی باشد. اگر احساس می‌کنید چیزی وجود دارد که حالتان را خوب می‌کند معطل نکنید و به دنبال غریزه خود بروید و در آخرین مرحله ایده‌ها و خلاقیت‌های دلخواهتان را اجرایی کنید.

فنگ شویی دفتر کار

سخن پایانی

چیدمان هوشمندانه اتاق کار شما باعث می‌شود هم خودتان انگیزه و انرژی وافری داشته باشید و هم روابط سالم میان همکارانتان تقویت شود. فنگ‌شویی اتاق کار با هماهنگی میان عناصر و انرژی، سرعت و خلاقیت شما را در محیط کار بالا برده و به سطح بهره‌وری شما کمک می‌کند. بازار معماری ایران در زمینه فنگ‌شویی با کمبود متخصص مواجه است، بنابراین شما به تیمی نیاز دارید تا با اشراف و تسلط کافی به علم فنگ‌شویی تکنیک‌های لازم را بر روی فضای شما پیاده کنند. شرکت رئیسی معمار شرق، برگزارکننده بزرگترین سمینارهای تخصصی فنگ‌شویی، با استفاده از معمارانی خبره و کارکشته از پیشتازان عرصه فنگ‌شویی هستند که در ارائه این مقاله ما را همراهی کردند.

 

مطالب پیشنهادی چیدانه:

نویسنده: مهشید بختیاری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
لیدا در تاریخ 13 تیر 1397
به نظرم مطلب خوبی بود اما به من کمک نکرد .برای یه دانش اموز که هم اتاق خوابش و هم اتاق مطالعش یکی هست باید چجوری بچینه اتاقشو که مناسب باشه

ثبت دیدگاه