Chidaneh.com placeholder image

11 طراحی چشمگیر برای اتاق های نشیمن کوچک

به قلم: تحریریه چیدانه
اتاق نشیمن : مسئله‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که شما در اتاق نشیمن به فضای خیلی زیادی نیاز ندارید. یک اتاق نشیمن فضایی است برای معاشرت کردن، نگاه کردن به آتش شومینه یا تماشا کردن تلویزیون. بیشترین کاری که در این فضا انجام می‌شود گفتگو است. قرار نیست در این اتاق تمرین یوگا انجام دهید که برای آن نیاز به فضای زیادی داشته باشید. در واقع تنها فضایی که نیاز دارید فضایی برای عبور از کنار میز جلوی مبل‌ها است.در یک فضای ده متری می‌توان چیزهای زیادی جا داد. فرقی نمی‌کند که شما بخواهید سبکی سنتی‌تر در اتاق نشیمن خود داشته باشید یا به سمت سبک‌های ترکیبی  بروید، در هر صورت نکته اصلی انتخاب یک کانون توجه درست در اتاق و چیدن اثاثیه مناسب با چیدمانی درست در اتاق است. با چیدانه همراه باشید تانمونه هایی خلاقانه از ایجاد تغییر در اتاق نشیمن را به شما نشان دهد.
طراحی اتاق نشیمن با استفاده از رنگ های روشن
اگر شومینه‌ای در این اتاق دارید، آن را تبدیل به کانون توجه اصلی اتاق کنید. اثاثیه خود را در به شکل منحنی، مثلث یا مربع در فاصله‌ای نزدیک آن بچینید. و بخاطر داشته باشید که لازم نیست برای تبدیل کردن شومینه به نقطه تمرکز اتاق حتما همه چیز به سمت آن چرخیده باشد.
مبلمان قرمز رنگ در اتاق نشیمن
ترکیب کلاسیک یک کاناپه، دو صندلی و یک میز میانشان. تمام آنچه برای داشتن فضای صمیمی و گرمی برای گفتگو  نیاز دارید همین است. تا وقتی که صندلی‌ها آنقدر نزدیک به هم نشده باشند که پای افراد موقع نشستن به هم بخورد، هیچ مشکلی وجود ندارد. 
کوسن و پرده های رنگی در اتاق نشیمن به سبک معاصر
این چیدمان در طول تاریخ همواره مورد توجه بوده است: یک کاناپه و دو صندلی در زاویه نود درجه آن و میزی که در دسترس هر سه آن‌ها قرار دارد. یک مبل مدل عثمانی بزرگ در اینجا کارکردی سه‌گانه به عنوان میز وسط، محل نشیمن اضافی و جایی برای دراز کردن پاها پیدا کرده است. 
کاناپه کالباسی رنگ در اتاق نشیمن
اگر فضای نشیمن شما در واقع دو اتاق است که به شکل یک اتاق با هم ترکیب شده‌اند با استفاده از دکور، رنگ و سبک تزئینات اطمینان حاصل کنید که اتصال خوبی میان آن‌ها وجود دارد. در اینجا می‌بینید که هیچ شکافی میان فضای نشیمن و فضای کوچک غذاخوری وجود ندارد. 
کوسن های بنفش رنگ در اتاق نشیمن به سبک گرمسیری
رنگ‌ها، مواد و سبکی مدرن و ترکیبی در این فضا دیده می‌شود ولی هر کدام از بخش‌های جزئی اتاق تمرکز خاص خود را داشته و با استفاده از چیدمان وسایل و فرش‌های خاص هر بخش از دیگری جدا شده است. 
میز غذاخوری چوبی در اتاق نشیمن کلاسیک
از کاناپه به عنوان یک دیواره جدا کننده فضا استفاده کنید. در عین حال این کاناپه را تا جای ممکن و تا جایی که باعث فشرده به نظر رسیدن وسایل نشود به نقطه کانونی اتاق (که در اینجا شومینه است) نزدیک کنید.
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن با پالت رنگی قهوه ای
از وسایل مینیاتوری و کوچک استفاده کنید. هیچ دلیلی ندارد که یک مبل کوچک نتواند در نقش کاناپه اصلی اتاق ظاهر شود. این فضا هم رسمی و هم حالتی گرم و صمیمی دارد. 
 
طراحی اتاق نشیمن کلاسیک با رنگ خاکستری
شما می‌توانید در یک فضای کوچک از سبکی کاملا رسمی و سنتی استفاده کنید. میز شیشه‌ای، آینه و رنگ‌های روشن باعث می‌شوند این اتاق بزرگتر از اندازه واقعی خود به نظر برسد. 
 
قاب عکس های طلایی رنگ در اتاق نشیمن معاصر
یک کاناپه بدون پشتی مثل موردی که در عکس می‌بینید باعث ایجاد حس و حالی باز در فضا می‌شود و در عین حال حالتی صمیمی و نزدیک در اتاق ایجاد می‌کند. 
مطلب پیشنهادی : ۴ نکته برای انتخاب درست کاناپه
کاناپه های آبی رنگ در فضا کوچک نشیمن
استفاده از یک کاناپه توکار باعث صرفه‌جویی فراوان در فضا می‌شود.
 
طراحی دکوراسیون نشیمن با پنجره های چوبی و مبلمان سفید رنگ
دو میز عسلی (یا میز کنار تخت‌خواب) کوچک می‌توانند به زیبایی در نقش میز جلوی مبلمان به کار روند و در عین حال قابلیت جابجایی آسان بر حسب نیاز را نیز داشته باشند.
منبع : houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

فکتور
تابلو فرش ریحان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه