Chidaneh.com placeholder image

مدل دکوراسیون لوکس منزل، این فضا چگونه لاکچری شد؟

به قلم: تحریریه چیدانه

کلمه لوکس در ذهن بسیاری از ما با کلاسیک و سلطنتی اشتباه گرفته می‌شود. غافل از اینکه هر نوع و سبک دکوراسیونی می‌تواند لوکس باشد، البته به‌طورقطع چندین شاخصه وجود دارد که به یک فضا خاصیت لوکس بودن می‌بخشد که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از: کیفیت بالا، گران و برند بودن. تصویری که مشاهده می‌کنید نمونه‌ای از یک دکوراسیون لوکس است که قصد داریم آن را تحلیل کرده و نقاط قوت و ضعفش را بررسی کنیم.

مدل دکوراسیون لوکس منزل

قالیشویی ادیب

معماری داخلی لوکس

ارتفاع زیاد سقف، وجود نیم‌طبقه با حفاظ تمام شیشه، گچ‌بری‌های ظریف روی دیوارها، شومینه و سقف، وجود پله و چند سطحی شدن فضا همه دست‌به‌دست هم داده‌اند تا معماری داخلی این فضا را از یک سطح معمولی به سطحی بالاتر و باشکوه‌تر ارتقا دهند.

رنگ‌های لوکس

یادمان باشد رنگ‌ها در یک فضای لوکس با قدرت زیادی به هنرنمایی می‌پردازند. سفید استخوانی، سیاه، خاکستری و رنگ‌هایی مانند طلایی و نقره‌ای بر روی فلزهای براق از نقش‌هایی اصلی هستند که به این فضا هویت لوکس بخشیده‌اند.

مبلمان لوکس

مبلمان در این فضا شامل مبل، میز، پرد ، آباژورها، لوستر و فرش است که اگر به تک‌تک آنها دقت کنید متوجه کیفیت بالای جزئیات هرکدام می‌شوید. جنس پارچه‌ها، مصالح، اشکال، بافت‌ها و حتی کوچک‌ترین جزئیات مثل دوخت‌ها و اتصالات به‌خوبی گواه بر ظرافت و کیفیت بالای این لوازم هستند.

دکوری‌های لوکس

دکوری‌هایی مثل گلدان و لوازم تزئینی روی میزها و بالای شومینه، تابلوی روی دیوار، کوسن‌ها و آیینه‌کاری بالای شومینه، همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا علاوه بر افزودن به زیبایی فضا، نقش خود را به‌عنوان عنصری لوکس نیز ایفا کنند. انتخاب جنس‌های شفاف، قدرتمند و گرانی مثل شیشه، کریستال و سنگ برای دکوری‌ها در یک فضای لوکس ارجحیت دارند. آیینه نیز به‌خودی‌خود ماهیتی جذاب و قدرتمند دارد و وقتی به‌صورت طراحی‌شده روی دیوار اجرا می‌شود، تأثیر آن دوچندان می‌گردد.

اندکی انتقاد: در مورد تابلویی که برای این فضا انتخاب‌شده پیشنهاد ما تابلویی بزرگ‌تر و ارزشمندتر است. این تابلو از نگاه ما ازنظر ابعاد و ماهیت تناسب چندانی با این فضا و لوکس بودن آن ندارد.

نمونه ای از دکوراسیون های لوکس را می توانید در تصاویر زیر که از شرکت های فعال این حوزه در اهالی فن چیدانه انتخاب شده اند، مشاهده نمایید:

مهران عباسی و همکاران | گروه ساختمانی وُشه
نورپردازی دکوراسیون داخلی منزل
مهران عباسی و همکاران | گروه ساختمانی وُشه

معماران هفت سنگ
چیدمان اتاق نشیمن پروژه سویل
معماران هفت سنگ

[[nid:148551]]

گروه معماری آرتیما
دکوراسیون شیک منزل ایرانی
گروه معماری آرتیما

رترو استودیو
طراحی دکوراسیون با مبلمان آنتیک
رترو استودیو

گروه معماری طرح آذین
اجرای دکوراسیون داخلی
گروه معماری طرح آذین

گروه معماری فرم و فضا
دکوراسیون منزل مدرن الهیه
گروه معماری فرم و فضا

سهراب رفعت
طراحی ویلای خانوادگی کردان
سهراب رفعت

آینه آرمان
آینه دکوراتیو در دکوراسیون داخلی
آینه آرمان

منبع: مجله منزل | نویسنده: فاطمه افشاریان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه